تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رئال مادرید ۲ - ۱ بارسلونا: باران هیجان در ال‌کلاسیکو

ال کلاسیکو با بارش شدید باران یک دیدار جذاب و تماشایی را برای هر دو تیم رقم زد و لالیگا را بسیار جذابتر کرد.

کد خبر: ۸۵۸۳۰
۰۱:۵۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

رئال مادرید ۲ - ۱ بارسلونا: ال‌کلاسیکو با فاجعه‌ای به نام ترشتگن

دیدارنیوز - بابک مجیدی: در هفته سی‌ام لالیگا دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ۲۴۷ دیدار سنتی خود در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو به مصاف هم رفتند که شاگردان زیدان موفق شدند با ضدحملات سریع خود و اشتباهات مرگبار ترشتگن گلر  بارسلونا نسخه بارسلونا و رونالد کومان را بپیچند و با کسب سه امتیاز حساس در این دیدار موقتا با ۶۶ امتیاز و هم امتیاز با اتلتیکو مادرید به صدر جدول صعود کنند و بارسلونا هم بار دیگر مثل دیدار رفت برابر رقیب سنتی خود شکست بخورد.  

بازی در نیمه اول در ده دقیقه ابتدایی موقعیت زیادی رخ نداد تا اینکه پاس اشتباه و بلند مرگبار ترشتگن به بازیکنان رئال مادرید رسید و فده والورده با عبور از دو بازیکن رئال و جا ماندن آلبا و رساندن توپ به واسکز و نفوذ او به محوطه جریمه و پاس در عرض برای بنزما او با یک ضربه رباح ماجری به آسانی دروازه دروازه‌بان آلمانی را باز کرد تا رئال خیلی زود به گل اول برسد. ده دقیقه بعدی رئال بار دیگر این بار توسط وینیسیوس جونیور صاحب فرصت شد و با سرعت بالای خود به سمت دروازه بارسلونا حرکت کرد که در آخر مینگوئزا با خطا او را سرنگون کرد. اشتباه ترشتگن در فراخواندن آلبا برای ایستادن در روی خط دروازه باعث شد تا کاشته تونی کروس بعد از برخورد به پشت سرجینیو دست و سر آلبا بارسلونا را با دو گل عقب بیاندازد.  

رئال که با دو گل که هنوز به دقیقه ۲۷ نرسیده بود از شاگردان ناتوان کومان پیش افتاده بود با شیوه دفاعی و استفاده از سرعت وینیسیوس به دنبال گل‌های بیشتر بود. رئال حتی می‌توانست یک بار دیگر به گل برسد، اما ضد حمله رئال با پاس وینیسیوس به والورده و ضربه او به تیر دروازه و در برگشت ضربه واسکز به راحتی در اختیار ترشتگن قرار گرفت تا فاجعه در همان نیمه اول تکمیل نشود.  

رئال مادرید ۲ - ۱ بارسلونا: ال‌کلاسیکو با فاجعه‌ای به نام ترشتگن


بارسلونا در نیمه اول دو بار فرصت داشت توسط عثمان دمبله به گل برسد، اما ناتوانی او در زدن ضربات آخر اجازه نداد مثل دقیقه ۴۵ که مسی پاسی در عرض در موقعیتی نسبتا تک به تک برای او فراهم کرد سایه توپ را هدف قرار داد تا بارسلونا بدون هیج موقعیتی به رختکن برود.  

در نیمه دوم بارسلونا با ورود گریژمان سعی در باز کردن دفاع رئال داشت. در دقیقه ۵۹ حملات بارسلونا بالاخره با پی ریزی مسی و پاس در عرض آلبا به طور اتفاقی جلوی پای مینگوئزا افتاد و او با بیرون ساق پای راست خود دروازه رئال را بالاخره باز کرد. در این بازی بارسلونا موقعیت‌های زیادی را به طور نصفه و نیمه ایجاد کرد، اما دفاع رئال قرص و محکم اجازه نداد تا بارسلونا به گل برسد.  

یکی از صحنه‌های بحث برانگیز بازی پنالتی سوخته بارسلونا در دقیقه ۸۰ رقم خورد. بارسلونا بعد از حمله به دروازه رئال و عبور از دستان کورتوا در حال هدر رفتن موقعیت بود که مارتین برایتویث با تیزهوشی توپ را از مقابل پای مندی گرفت، اما مندی دستان این مهاجم دانمارکی را کشید، اما این صحنه از چشم داور پنهان ماند و داوری ویدیویی هم کمکی به مانزانو نکرد تا شک و تردید در این صحنه باقی بماند.

بارسلونا در دقایق پایانی تلاش زیادی برای گل مساوی انجام داد خصوصا بعد از اخراج کاسمیرو و در فاصله یک دقیقه به پایان مسابقه. او در کارت زرد اول مسی را در وسط زمین با تکل دو پا سرنگون کرد و در کارت زرد دوم نیز با هدف قرار دادن مچ پای گلزن بارسلونا داور را مجاب کرد تا از زمین بازی اخراج شود.  

رئال مادرید ۲ - ۱ بارسلونا: ال‌کلاسیکو با فاجعه‌ای به نام ترشتگن


در آخرین دقیقه بازی بارسلونا بهترین بخت خود را توسط یک جوان به نام موریبا از دست داد. بعد از ارسال بلند مسی به داخل محوطه جریمه برایتویث توپ را برای ایلاکس موریبا کاشت تا او با یک ضربه والی تیر دروازه کورتوا را بلرزاند و در ادامه فاجعه ترشتگن تکمیل شد و حضور او در پشت محوطه جریمه با دو بار سایه زنی توپ همراه بود که در نهایت با ضربه بد آلبا به بیرون رفت تا رئال برای دومین بار در این فصل و سومین بار متوالی بارسلونا را شکست دهد.  

زیدان وشاگردانش با این پیروزی ۶۶ امتیازی شده و با اتلتیکو مادرید دیگر رقیب همشهری خود هم امتیاز شدند، اما به دلیل کسب نتیجه مناسب در بازی رو در رو به صدر جدول رسیدند. بارسلونا هم بعد از ۱۰ برد متوالی به رئال باخت تا به رده سوم سقوط کند و با ۶۵ امتیاز به دنبال راهی برای صعود به صدر جدول باشد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی