تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

فولاد ۴ ـ العین امارات صفر؛ صعود تمیز به آسیا

فولاد خوزستان ایران امشب در ریاض عربستان به مصاف العین امارات رفت و حریف خود را با 4 گل تحقیر کرد.

کد خبر: ۸۵۸۲۸
۲۰:۳۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: فولاد صفر ـ العین امارات صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و در شهر ریاض عربستان بازی حساس میان فولاد ایران و العین امارات برگزار می‌شود. جواد نکونام برای این دیدار حساس در ورزشگاه بن فهد ریاض فهرست تیمش را به این شکل برای آغاز بازی معرفی کرد:

فولاد ایران: محسن فروزان، عارف آقاسی، صالح حردانی، مهران موسوی، مهران درخشان مهر، محمد آبشک، محمد زبیر نیک‌نفس، آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و شیمبا.

بازی دو تیم در زمینی بسیار خوب و شرایط مناسب جوی آغاز شد و تیم فولاد از همان ابتدای مسابقه سعی کرد که ابتکار عمل را در دست بگیرد. فولادی‌ها در 15 دقیقه نخست مسابقه بیشتر صاحب توپ بودند و چند بار تا نزدیکی دروازه فولاد پیش رفتند. 

در میان بازیکنان فولاد ساسان انصاری، محمد آبشک و پاتوسی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند و تلاش بسیاری برای ایجاد برتری بر العین دارند.  

فولاد در دقایق مابین 15 تا 30، سعی کرد با سپردن توپ به العین و با استفاده از ضد حمله دروازه حریف نه چندان قدرتمندش را باز کند. در دقیقه 30 صالح حردانی با یک حرکت تکنیکی یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آورد. ضربه پاتوسی با خوش‌شانسی العین به دست دروازه‌بان خورد و به بیرون رفت.

همکاری پاتوسی و حردانی دوباره موجب یک خطر جدی روی دروازه حریف شد اما دروازه‌بان حریف به زحمت توپ را به بیرون زد. در این دقایق فولاد بسیار روان‌تر از حریف بازی می‌کند و کمی شانس می‌تواند آنها را به گل برساند.

العین که حال و روز خوبی در لیگ امارات ندارد در این بازی کاملا در مقابل طراوت تاکتیکی و بازی خوب بازیکنان فولاد گرفتار شده است. 

گل اول فولاد: بالخره موج حملات فولاد به ثمر نشست. همکاری انصاری، احمدزاده و صالح حردانی مبدل به یک گل تاکتیکی شد و فولاد نفس راحتی کشید. 

با زدن گل اول از سوی فولاد، طبیعتا العین باید خود را برای تغییر نتیجه به آب و آتش بزند وگرنه از صعود به مسابقات لیگ قهرمانان اسیا باز خواهد ماند و این شکل از بازی مطلوب فولاد خواهد بود. 

جالب است که آمار فنی بازی در نیمه اول نشان داد که فولاد چه در مالکیت توپ و چه در تعداد پاس از العین پایین‌تر بوده اما در نتیجه و خلق موقعیت خطرناک، عملکرد بهتری داشته است.

نیمه دوم بازی با حمله العین اغاز شد و چیزی نمانده بود که بازیکن این تیم از سمت راست وارد محوطه جریمه فولاد شود اما تکل به موقع مدافع فولاد مانع ار ایجاد خطر شد.

گل دوم فولاد: بازیکنان فولاد از یک کرنر به دست آمده، به گل دوم رسیدند. توپ از روی سر مدافعان العین عبور کرد و ضربه سر شیمبا دروازه‌بان العین را مقهور خود کرد تا تقریبا کار تیم اماراتی تمام شود. 

گل سوم فولاد: باز هم یک حمله برق‌آسا از سوی فولاد به گل تبدیل شد. حرکت ساسان انصاری از جناح چپ و ضربه او با دخالت پاتوسی و ضربه دقیق او به معنی گل سوم فولاد در دقیقه 55 بازی بود.

فولاد با برتری به دست آمده حالا با خیالی آسوده به بازی ادامه می‌دهد در حالی که العین هم چندان که انتظار می‌رفت باانگیزه و قدرتمندانه بازی نمی‌کند. تا اینجای کار فولاد تیم چهارم ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و به نظر می‌آید حریف محکمی برای تیم‌های گروه چهارم این مسابقات خواهد بود.

پاتوسی بهترین بازیکن میدان در دقیقه 65 نیز با یک ضربه کاشته خطرناک می‌توانست دروازه العین را باز کند اما عیسی دروازه‌بان العین به سختی توپ را به کرنر زد.

فولاد با کسب این برد شیرین مقابل العین، راهی گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا می شود. گروهی که تیم های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن در آن حضور دارند و بازی های این گروه نیز به میزبانی عربستان برگزار می شود.

العین در بیست دقیقه پایانی تلاش‌هایی برای تغییر در نتیجه داشت که برای باز کردن دروازه فولاد ناکافی بود. فولاد نیز البته با استفاده از ضدحملات، استرس و فشار را روی حریف اماراتی‌اش حفظ کرد. 

گل چهارم فولاد: ضد حمله فولاد در دقیقه 87 باز هم به گل تبدیل شد. ساسان انصاری با حرکت سریع و پاس دقیق، لوسیانو پریرا را صاحب موقعیت کرد و شیمبا نیز با دقت گل دوم خودش و گل چهارم فولاد را زد تا نماینده ایران با فوتبال تمیز و تاکتیکی به رقابت‌های آسیایی سلام بلندی کند.

پیروزی مقتدرانه فولاد بر العین و صعود چهارمین نماینده ایران به لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند روحیه دیگر تیم‌های ایرانی را نیز بالا ببرد.  

فولاد ۴ ـ العین امارات صفر؛ صعود تمیز به آسیا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی