تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

وزیر راه:امکان پیگیری حقوقی قرارداد‌های خرید هواپیما وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی از امکان پیگیری حقوقی قرارداد‌های خرید هواپیما از بویینگ که با خروج آمریکا از برجام متوقف مانده، خبر داد و گفت: بویینگ باید نسبت به قرارداد خود با (ایران ایر) پاسخگو باشد.

کد خبر: ۸۵۷۶۰
۱۲:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

امکان پیگیری حقوقی قرارداد‌های خرید هواپیما وجود دارد

دیدارنیوز ـ به گزارش روز شنبه وزارت راه و شهرسازی «محمد اسلامی» درباره اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در سال جاری میلادی قرارداد خرید هواپیما با بویینگ را پیگیری کرده‌اند، اظهار داشت: ایران‌ایر و شرکت‌هایی که قرارداد داشته‌اند، به طور طبیعی، حقوقی دارند که طرف قرارداد باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر این شرکت‌ها قرارداد خود را پیگیری کرده باشند به لحاظ حقوقی کار درستی انجام داده‌اند.

پس از امضای برجام و اجرایی شدن این توافق بین‌المللی، ایران‌ایر اقدام به سفارش ۸۰ فروند هواپیما از نوع B ۷۳۷ مکس و B ۷۷۷ از شرکت هواپیماسازی بویینگ کرد و موفق شد مجوز اوفک، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی که زیر نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می‌کند را برای خرید این هواپیما‌ها به دست آورد.

همچنین دو شرکت هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر به ترتیب برای خرید ۳۰ و ۱۰ هواپیما با بویینگ قرارداد‌هایی امضا کرده بودند. اما با خروج آمریکا از برجام در دوره ترامپ و لغو مجوز‌های اوفک، این قرارداد‌ها به حالت تعلیق درآمد و عملا بویینگ هیچ هواپیمایی را به شرکت‌های ایرانی تحویل نداد.

اکنون گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از ابتدای سال جاری میلادی مذاکرات خود را با بویینگ برای پیگیری وضعیت این قرارداد‌ها آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی