تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دعوت دیپلمات ایرانی از شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در ایران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین با تشریح فرصت های سرمایه گذاری در ایران از جمله دسترسی به بازارهای خاورمیانه، غرب آسیا و اوراسیا، از شرکت ها و صنایع استان گواندونگ به عنوان ثروتمندترین استان چین دعوت کرد تا در ایران سرمایه گذاری کنند.

کد خبر: ۸۵۵۱۸
۱۹:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

دعوت دیپلمات ایرانی از شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در ایران

دیدارنیوز - از کنسولگری ایران در گوانجو، «حسین درویشی متولی» روز چهارشنبه در دیدار با آقای «چیو یوان چن» مدیرکل دفتر امور خارجه استان گواندونگ با توجه به ظرفیت های این استان بعنوان پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین استان چین، همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، علمی و فناوری را محور اصلی مناسبات دوجانبه برشمرد.

تقویت همکاری ها در زمینه گردشگری و تمدید موافقت نامه همکاری منطقه آزاد استان گواندونگ با منطقه آزاد قشم هم از دیگر درخواست های دیپلمات ایرانی از مقام چینی بود.

چن نیز در این دیدار که با هدف بررسی تقویت راه های همکاری های دوجانبه برگزار شد از امضای سند همکاری های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین استقبال کرد و بر آمادگی کامل استان گواندونگ برای همکاری با ایران و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران تاکید کرد.

استان گواندونگ با تولید ناخالص داخلی ۱.۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ برای سی و دومین سال متوالی عنوان اولین استان چین در تولید ناخالص داخلی را کسب کرده است.

شهرهای گوانجو و شنجن دو شهر اصلی استان گواندونگ و قطب صنعتی و فناوری در چین هستند.

تولید ناخالص داخلی گوانجو در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۸۳ میلیارد دلار بود.

شنجن نیز قطب فناوری و نوآوری چین محسوب شده و میزبان مهم ترین شرکت های «های تک» چین است.  

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی