تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

درآمد میلیاردی بازیکنان از تبلیغات، بی بهره ماندن باشگاه‌ها

با وجود اینکه بازیکنان قراردادهای میلیاردی با باشگاه‌ها منعقد می‌کنند، اما در کنار فوتبال درآمد بسیار بالایی از تبلیغات دارند و در این بین باشگاه‌ها از این درآمدها بی بهره مانده‌اند.

کد خبر: ۸۵۴۷۸
۱۴:۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

درآمد میلیاردی بازیکنان از تبلیغات، بی بهره ماندن باشگاه‌ها

دیدارنیوز - در روزگاری که باشگاه‌ها با وجود مشکلات مالی قرارداد‌های میلیاردی با اعضای تیم‌های فوتبالشان منعقد می‌کنند، بازیکنان و مربیان که به واسطه همین باشگاه‌ها شناخته شده‌اند، با استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی، فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کنند از این راه پول خوبی به جیب می‌زنند، اما باشگاه‌ها در عمل عایدی از این درآمد میلیاردی ندارند.

اگر تعدادی از فوتبالیست‌ها را در اینستاگرام دنبال کنید، در کنار تصاویر این بازیکنان، هر روز با تبلیغات گسترده موجه می‌شوید که انواع اقسام خدمات و پیج‌های مختلف را تبلیغ می‌کنند. بر اساس روند رایج، هر بازیکن بسته به تعداد دنبال کننده‌ای که دارد، برای هر استوری بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند که از طرف دیگر برای پست‌های اینستاگرامی هزینه تبلیغات به مراتب بیشتر هم خواهد بود. حال اگر یکی از باشگاه‌های پر هوادار لیگ را در نظر بگیریم که به طور میانگین ۱۸ بازیکن این تیم در طول ماه، هر کدام ۱۰ تبلیغ اینستاگرامی جذب کنند، با میانگین قیمت ۲۰ میلیون تومان، این ۱۸ بازیکن مجموعا حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند، اما از این پول، چیزی عاید باشگاه نمی‌شود.

در قرارداد‌های بازیکنان اروپایی، معمولا بندی در قرارداد گنجانده می‌شود که بر اساس آن، بازیکن مجبور است بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را به باشگاه بدهد. این موضوع کمک می‌کند باشگاه علاوه بر کسب درآمد از راه‌های مختلف، از برند خود که روی سینه بازیکنان نصب می‌شود هم کسب درآمد کنند.

برخی باشگاه‌های ایرانی نظیر پرسپولیس و استقلال، به واسطه قرادرادی که با کارگزار خود دارند، بندی در قرارداد‌ها گنجانده شده که به واسطه آن، بازیکنان از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی شخصی در اینستاگرام محروم شوند تا همه امور تبلیغات در اختیار باشگاه و کارگزار باشد، اما از آنجایی که این باشگاه‌ها معمولا به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند، برایشان سخت می‌شود که بند‌های دیگر قرارداد نظیر اجرا کردن محدودیت تبلیغاتی را اجرایی کنند.

در کنار بحث درآمدی تبلیغات اینستاگرامی بازیکنان، باید توجه داشت که عملا نظارتی روی فعالیت تبلیغاتی بازیکنان نیست که دقیقا چه نوع خدمات و برندی را تبلیغ می‌کنند. به طور مثال اگر قرار باشد برندی در یک سایت معتبر به تبلیغ بپردازد، باید مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشد که تبلیغ مذکور موجب فریب و یا کلاه‌برداری نشود، اما در عمل نظارتی روی بازیکنان نیست در این زمینه مراقبت کنند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود و باشگاه هم متضرر نگردد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی