تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز و گروه ۳ در شهر‌های نارنجی ممنوع شد

معاون کل وزارت بهداشت اسامی شهر‌هایی که در شهر‌های قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند را اعلام کرد.

کد خبر: ۸۵۴۵۳
۱۲:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز و گروه ۳ در شهر‌های نارنجی ممنوع شد

 

دیدارنیوز ـ دکتر ایرج حریرچی درباره ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور، گفت: متاسفانه و با کمال تاسف از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند و مجموع شهر‌های قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و شهر‌های آبی ما فقط به تعداد ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهر‌ها است.

وی افزود: متاسفانه برخی از محدودیت‌هایی که باید در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال شود، هنوز به طور مناسب خصوصا در این دوره اعمال نشده است.


جزییات تعطیلی ۲ هفته‌ای مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز


حریرچی با اشاره به برخی از این محدودیت ها، گفت: به عنوان مثال مشاغل گروه دو در شهر‌های قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژ‌های سرباز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازار‌های موقت شامل بازار‌های روز و محلی.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و ...، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهر‌های قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و...، فروش کالا‌های دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و... همه در شهر‌های قرمز باید تعطیل باشند. این‌ها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهر‌های قرمز تعطیل باشند.

وی گفت: نظارت بر این تعطیلی‌ها برعهده وزارت بهداشت است، دستگاه مسئول وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار این موضوع هستند. از مردم خواهش می‌کنم که هر جا که تخلفی اتفاق می‌افتد، به وزارت صمت و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنند.


مشاغلی که در شهر‌های نارنجی باید تعطیل شوند


حریرچی گفت: لیست مشاغل گروه سه که در شهر‌های نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالار‌های پذیرایی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و... که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهد‌های کودک که باید در شهر‌های نارنجی تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم که هنوز در شهر‌هایی که از چند روز قبل قرمز اعلام شدند، خصوصا مراکز استان‌ها و به خصوص تهران هنوز بسیاری از پاساژ‌ها باز هستند، رستوران‌ها و بنگاه املاک و... که باید تعطیل باشند، باز هستند.

حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم که به دستگاه‌های نظارتی از سوی سامانه‌ها موارد تخلف را اعلام کنند و دستگاه‌های مسئول هم حتما اعمال قانون خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی