تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

زخم‌خورده‌های هولدینگ یاس دشمنان سعید محمد هستند

علی قلهکی فعال رسانه‌ای نزدیک به سعید محمد می‌گوید کسانی که زخم خورده پرونده هولدینگ یاس هستند دشمنان سعید محمد هستند و با این رفتارها به دنبال ضربه زدن به بدنه‌ی رای او هستند. همچنین او تحلیل‌هایی به صحبت‌های سردار جوانی دارد که پشتوانه اتفاقاتی در سال ۹۳ و ۹۵ افتاد اشاره می‌کند. او مصاحبه رمضان شریف را هم به نوعی دلجویی از محمد عنوان کرد.

کد خبر: ۸۵۴۴۸
۱۲:۴۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

زخم‌خورده‌های هولدینگ یاس دشمنان سعید محمد هستند

دیدارنیوز - سعید محمد چهره جوان در لباس نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که از آخرین روزهای سال گذشته تا به امروز که در سالی جدید قرار داریم، تبدیل به یک چهره‌ی جنجالی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است. چند روز پیش سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در خبری با استعفای سعید محمد موافقت و سردار سیدحسین هوشی‌سادات را به جای او انتخاب کرد. بلافاصله شایع شد که او سعید محمد را برکنار کرده است. پس از آن محمد گفت که به دلیل شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داده است. بعد از این اتفاقات تا حدودی بازی برای سعید محمد -که از او بعنوان یک چهره جوان انقلابی نام برده می‌شد- به طور محسوسی تغییر کرد. ابتدا حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایسنا در خبری جنجالی گفت سعید محمد جایی در سبد اصولگرایان برای انتخابات ندارد و مهم‌ترین نکته در تغییر ریاست قرارگاه خاتم‌الانبیا تخلفاتی بود که باعث شد او از این سمت کنار برود. این سخنان خیلی فوری توسط سعید محمد تکذیب شده و تاکید شد که خروج او از قرارگاه به دلیل حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم که تا پیش از حضور جدی در صحنه انتخابات یک چهره کاملا ناشناخته بود،یک فعال اصولگرا چندی پیش مدعی شده بود که پرونده‌ی تخلفات مالی عیسی شریفی، معاون شهردار در زمان قالیباف هم توسط سعید محمد جمع و آشکار شده است و ارتباط خوبی با قالیباف ندارد و بنظر می‌رسید که این نامزد انتخابات با افشای تخلفات عیسی شریفی بدنبال ۱۴۰۰ باشد. خبر عیسی شریفی یک زلزله سیاسی در میان نیروهای نظامی و تحلیلگران سیاسی ایجاد کرد. شریفی بعدها به دلیل همان تخلفاتی که مشخص شد به زندان محکوم شد و طرفداران طیف سعید محمد از این که احتمالا با محکومیت عیسی شریفی احتمال رد صلاحیت قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ قوت خواهد گرفت خوشحال بودند.

جریان این بازی کاملا به نفع سعید محمد بود که در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «سپاه از سعید محمد و هیچ یک از کاندیداهای نظامی حمایت نخواهد کرد. سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.» مصاحبه‌ای که به نوعی بازی را برای سعید محمد به شکلی دیگر تغییر داد و باعث ایجاد حاشیه‌هایی علیه او شد.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم بعد از انتشار این مصاحبه بیانیه‌ای علیه صحبت‌های سردار جوانی منتشر کرد که در آن نوشته بود: « فارغ از اینکه این قبیل اخبار با شیطنت رسانه ای تنطیم و نشر گردیده است، آقای دکتر سعیدمحمد هیچ گونه تخلفی در خصوص فعالیت های انتخاباتی ننموده تا جایی که ایشان علت استعفای خود را عدم شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را عنوان نموده است، مهمی که با واکنش رسمی قرارگاه خاتم الانبیاء همراه گردید همه ما را به این مطلب رهنمون میسازد که آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را بعنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است…».

بعد از این نامه صبح امروز سردار رمضان شریف در گفتگویی با رویداد ۲۴ تلویحا از سعید محمد حمایت کرد و با اعلام اینکه مسئولیت صحبت فرماندهان سپاه بر عهده سخنگو نیست، احتمال دارد سردار جوانی گفته‌های خودشان را تکذیب کنند و اگر اسنادی از تخلفات سعید محمد دارند باید دقیق آن را اعلام کنند تا به آن رسیدگی کنند.

سردار جوانی بعد از مصاحبه جنجالی خود توضیحاتی را منتشر کرد که در آن آمده است: تخلفات سردار سعید محمد صرفا بروز رفتارهای سیاسی – انتخاباتی بود که مغایر با مقررات جاری سپاه است.

بعد از رخداد همه‌ی این اتفاقات در طول ۲۴ ساعت گذشته، انصاف نیوز به سراغ علی قلهکی یکی از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به سعید محمد رفته است و درباره‌ی اتفاقات اخیر و پشت پرده‌های احتمالی آن با او گفتگو کردیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

علی قلهکی درباره‌ی پشت پرده‌ی خبرهای جدید درباره‌ی سعید محمد می‌گوید: «به نظر می‌رسد با این رفتارها بدنه رای سعید محمد مورد هدف است و قرار است ناظر به جابه‌جایی برای نامزد دیگری این رفتارها انجام شود.»

وی همچنین درباره‌ی تحلیل مصاحبه سردار جوانی که برخی آنرا پایان مسیر انتخاباتی فرمانده پیشین قرارگاه خاتم می‌دانند و بعضی دیگر می‌گویند او با این رفتارها به نوعی می‌خواهد مقابل سپاه قرار گیرد و اقشار دیگری را هم با این هربه جذب سبد رای خود کند، می‌گوید: «مصاحبه سردار جوانی، انتهای کنش سیاسی سعید محمد نیست، بالاخره او بدنه رای و سابقه‌ای دارد که به راحتی قابلیت منفک کردن آن از فضای سیاسی کشور نباشد. قرار گرفتن مستقیم سعید محمد مقابل سپاه برای او آورده‌ای نخواهد داشت، البته عده‌ای می‌خواهند این کار را انجام دهند. زیرا او کاملا در چارچوب انقلاب تعریف می‌شود.»

قلهکی درباره‌ی اینکه با توجه به کثرت کاندیدهای نظامی این احتمال وجود دارد که با این نوع رفتارها بخواهند سعید محمد را کنار بگذارند و حتی از تیم فکری منتسب به قالیباف هم نام برده می‌شود هم می‌گوید: «اگر بنا بر کنار گذاشتن نامزدهای نظامی بود، روش‌های کم هزینه‌تر دیگری وجود دارد. خود شورای نگهبان می‌تواند به راحتی نامزدی را کنار بگذارد و از گردونه حذف کند و نیازی به انتحارهای سیاسی نبود.»

این فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره‌ی تخلفات مطرح شده علیه سعید محمد می‌گوید: « اگر سردار جوانی و یا دوستان او اسناد تخلفاتی از سعید محمد داشتند، تاکنون آن را در دادسرای نظامی مطرح می‌کردند.»

علی قلهکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخشی از سپاه از سعید محمد حمایت نمی‌کنند چه کسانی از او حمایت می‌کنند و اینکه عدالت‌خواهان از او حمایت خواهند کرد هم گفت: «بدنه‌ی میانی و پایین سپاه از لحاظ جایگاه کادری، توده‌ای از نیروهای انقلابی حامی او هستند و همچنین با توجه به نقش موثر محمد در پرونده یاس عده‌ای از مردم که مباحث عدالت‌خواهی را پیگیری می‌کنند از او حمایت خواهند کرد.»

همچنین وی درباره‌ی اینکه احتمال دارد بار دیگر حملاتی به او وجود داشته باشد آینده فکری او در برابر این رفتارها چه خواهد بود هم می‌گوید: «کسانیکه از پرونده یاس و رسیدگی آن زخم خوردند، جدی‌ترین دشمنان سعید محمد هستند و خواهند بود.»

او درباره واکنش احتمالی فرماندهان نظامی مثل سردار دهقان و محسن رضایی به این اتفاقات هم می‌گوید: «واکنش این دو فرد، به دنبال جذب سعید محمد خواهند بود.»

این فعال رسانه‌ای درباره جزئیات پرونده یاس که سعید محمد در افشای آن نقش داشته می‌گوید فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا کارشناس فنی این پرونده بود و آن را افشا کرد که باعث محکومیت عیسی شریفی در این پرونده شد.

قلهکی درباره‌ی مصاحبه‌ی امروز سردار رمضان شریف با موضوع گفتگوی سردارجوانی و سعید محمد هم گفت: «گفتگوی رویداد ۲۴ برای دلجویی از سعید محمد بود و پیش بینی می‌شود اگر حمله‌های کور که پشتوانه آن به سالیان قبل برمی‌گردد حملات به فرمانده پیشین قرارگاه خاتم ادامه داشته باشد که در آن صورت سکوت محمد ادامه‌دار نخواهد بود.»

وی درباره‌ی توضیحات سردار جوانی بعد از مصاحبه روز گذشته با خبرگزاری فارس هم می‌گوید: «عقب نشینی سردار جوانی طبیعی بود. او اظهارات ناپخته‌ای کرد که موجب اختلاف شدید در جبهه انقلاب را فراهم آورد و حالا عقب نشینی کردند. او به شکلی اظهار نظر کرد که انگار سعید محمد تخلف مالی داشته است و خبرگزاری فارس نیز آن را به گونه‌ای پوشش داد که بدترین برداشت توسط عامه مردم و ضد انقلاب شد. به نظرم صحبت‌های سردار جوانی پشتوانه‌دارد که به سال‌های ۹۳ و ۹۵ برمی‌گردد. در اتفاقات سال ۹۳ گزارش فساد هولدینگ یاس بود که به سردار مهردادی مربوط می‌شود که وی اکنون در بازداشت است و سال ۹۵ هم مربوط به دفتر رهبری است که با آن برخورد می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی