تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

قطار ملی مترو به راه افتاد

روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در محل شرکت واگن سازی تهران صورت می‌پذیرد.

کد خبر: ۸۵۴۱۶
۱۱:۲۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

قطار ملی مترو به راه افتاد

دیدارنیوز ـ قطار ملی مترو یک طرح ارزشمند ملی به شمار می‌آید که طی ۱۸ ماه به ثمر نشست تا سهم ۲۵ الی ۳۰ صدی شرکت‌های داخلی از دانش طراحی، تولید و تأمین قطعات قطار‌های مترو به ۸۵ درصد افزایش یابد و گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت‌های خارجی برداشته شود. 

این امر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت‌های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه صنعتی به نام‌های شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو، براساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از ۳ نسل واگن‌ها صورت پذیرفته است. 

در واقع رونمائی از نخستین نمونه قطار ملی مترو که اخیرا" تست گرم خود را نیز با موفقیت پشت سرگذاشته است به معنای تولد نسل چهارم قطار‌های شبکه مترو تلقی می‌شود. 

در مرحله بعد و به دنبال تأمین منابع مالی لازم، تولید قطار ملی مترو که نمادی از خودباوری و خلاقیت نیرو‌های متخصص داخلی است، در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

به گزارش روابط عمومی راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، گفتنی است طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، درب‌ها، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن‌ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت‌های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: مترو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی