تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رونمایی از دو داروی جدید و موثر در "درمان اعتیاد" تا ۲ هفته آینده

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جشنواره یاریگران زندگی گفت: ما محصولات بسیار فاخر و فراوانی برای رویکرد جدید که پیشگیری در اولویت آن قرار دارد، در نظر داریم.

کد خبر: ۸۵۲۸۰
۱۳:۰۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

رونمایی از دو داروی جدید و موثر در

دیدارنیوز ـ سردار اسکندر مومنی در اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی با بیان اینکه این اختتامیه محصول بیش از یکسال زحمت و تلاش همه نهاد‌های فرهنگ‌ساز در مجموعه کشور است، گفت: محصول کار امروز در اختتامیه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. 

شکست رکورد کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹

وی درباره جایگاه این جشنواره توضیح داد: در چهار دهه گذشته، ستاد تمرکز بسیار خوبی بر روی اقدامات مقابله‌ای و دستاورد‌های بسیار خوبی در ایران و جهان داشته است، به نحوی که در سال ۹۹ رکورد کشفیات را جمهوری اسلامی ایران شکست؛ بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان که کتبا مورد اذعان و تقدیر سازمان ملل هم قرار گرفت و یک رکورد بی‌نظیر و بی‌بدیلی در کنار افزایش ضربه به بنیان‌های اقتصادی، کاهش تلفات پلیس و کاهش شهدا بود و این‌ها در حالی اتفاق افتاد که میزان تولید در افغانستان نسبت به سال قبل افزایش پیدا نکرده بود. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ستاد با مقابله با ورود و عرضه اعتیاد را کم می‌کند، این درست است یعنی باور و وظیفه حاکمیت و همه ماست که تلاش کنیم تا مواد مخدری نباشد و کسی مصرف نکند؛ این شرط لازم است، اما کافی نیست؛ البته نه اینکه به اقدامات پیشگیرانه و کاهش تقاضا توجهی نمی‌شد، اما تمرکز عمده و اولویت بر مقابله بود. به این نتیجه رسیدیم در کنار اولویت داشتن مقابله، باید کاهش تقاضا و پیشگیری مکمل هم شوند، یعنی هم متولیان مربوطه تلاش کنند مواد مخدر وارد نشود و هم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی باشد تا اگر مواد مخدری در دسترس بود بازدارندگی درونی ایجاد شود و کسی مصرف نکند، این دو با هم مکمل هم شوند. 

مومنی در ادامه به تصویب طرح یاریگران زندگی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: طرح یاریگران برای در اولویت قرار گرفتن پیشگیری تصویب شد، تا اینجا برای اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد و کار فرهنگی و آموزشی صورت گیرد، همه متفقل القول هستیم و در این موضوع اختلافی نیست، اما اینکه چه محصولی تولید کنیم که اثرگذار باشد، اهمیت کار است. 

مومنی یادآور شد: باتوجه به شرایط امروز که رقبای فراوانی در عرصه فضای واقعی و مجازی هستند و مخاطبین و جوانان با انبوه محصولات احاطه شدند، چه محصولی تولید کنیم که موثر باشد؛ نکته مهم کار اینجاست. مسیری بود که با هزینه‌های فراوان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم که تولید محتوا کنند تا ما بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم که این در جای خودش انجام می‌شود. اما نکته مهم این بود که همکاران در عرصه ستاد و وزارت فرهنگ و ارشاد به این نتیجه رسیدند که جشنواره‌ای برگزار شود و از همه آحاد جامعه خواسته شود که هر محصولی را که فکر می‌کنند در این زمینه موثر است ارائه دهند. 

وی بیان کرد: این تصمیم با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و همه نهاد‌های فرهنگساز اتخاذ شد و جشنواره شکل گرفت و امروز می‌توانیم بگوییم که ما محصولات بسیار فاخر و بسیار فراوانی برای رویکرد و اولویت جدید که پیشگیری در اولویت قرار گیرد، داریم و به دنبال آن محصولات فاخر هم جمع آوری شود. 

رونمایی از دو داروی موثر درمان اعتیاد ظرف ۲ هفته آتی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون ما بانک بسیار بزرگی از محصولات خوب فرهنگی در جهت هدف کاهش تقاضا داریم. 

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث درمان اشاره کرد و گفت: البته بحث درمان سر جای خود است و در آنجا هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. در کنار درمان‌های سنتی رویکرد‌های نوینی ایجاد شد. به نظر تا دو هفته آینده دو داروی موثر در درمان اعتیاد رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اعتیاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی