تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ خبر داد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از بین ۱۳۳ مورد پیشرفت هسته ای که قرار است در سالروز دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در روز ۲۰ فروردین رونمایی شود، ۴۰ مورد در حوزه غنی سازی است.

کد خبر: ۸۵۲۴۷
۱۱:۱۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ خبر داد

دیدارنیوز - بهروز کمالوندی با بیان اینکه پانزدهمین گرامیداشت سالروز ۲۰ فروردین امسال در مجموعه سعدآباد برگزار می شود و قرار است از ۱۳۳ مورد دستاورد و پیشرفت در صنعت هسته ای با حضور رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی رونمایی شود، افزود: همچنین ۱۲ پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله کوانتوم، لیزر، پزشکی هسته‌ای، غنی‌سازی توسط رییس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می ‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارایه و معرفی پیشرفت‌های هسته‌ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های غنی‌سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی است.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این ۱۳۳ مورد از بین ۲۵۵ مورد ممیزی و برای ارایه در نمایشگاه آماده شده است که از این تعداد ۴۰ موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین های سانتریفیوژ مربوط است.

وی ادامه داد: یکی از پیشرفت های انجام شده در حوزه غنی سازی، شروع تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ است که دارای ۵۰ سو است. این ماشین یکی از مهمترین سانتریفیوژهای کاملا بومی ایران است که با روش های جدید استاندارد ساخته و فعالیت می کند.

سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و به منظور ممانعت از بروز مخاطرات احتمالی و بر اساس تأکیدات و مقررّاتِ وضع شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، برنامه روز ملی هسته‌ای همانطور که هر ساله برگزار  می شد، انجام نگرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کمالوندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
سالهاست که در فروردین ماه به بهانه روز هسته ای از یک سری اشیاء به عنوان دست اورد رونمایی می کنند و داستان ان هم هیچ تغییری نمی کند و مدام حرفهای تکراری می زنند و امریکا و اروپا هم هیچ اهمیتی نمی دهند و هیچوقت از دست اوردهای ایران نگران نمی شوند .

معنی عبارت فوق این است که سلاح هسته ای و انرژی هسته ای سر کاریست و فقط برای توجیه یک سری هزینه های سنگین و همچنین ایجاد ترس و وحشت در دل ملتها(برده ها ) مطرح می شود.

ده سال دیگر هم صبر کنید بازهم ده بار دیگر شاهد تکرار نمایش این دست اوردها و همچنین سفرها و نشستهای بیهوده پیرامون انرژی هسته ای خواهید بود

بنده حاضرم صد میلیون تومان به اقای کمالوندی و یا هرکدام از مسئولان سازمان انرژی اتمی بدهم تا به سوالات زیر یک جواب درست و منطقی بدهند:


اگر طبق گفته خودشان در یک بمب اتمی 50 تا 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به کار رفته است پس قارچی که ده ها هزارتن و یا بیشتر وزن دارد چگونه ایجاد می گردد. اصل بقای جرم که نمی تواند نقض شود.

همچنین جنس قارچ اتمی از چیست و چرا ما این قارچ را می بینیم. انرژی که دیدنی نیست. و همراه ماده مفهوم داره و به صورت مجرد و خالص معنایی نداره.



اگه بمب اتمی تبدیل جرم به انرژیه فقط باید یک تابش قوی ایجاد بشه و هیچ پسماند و خاکستر و دود و شعله ای نباید وجود داشته باشه. قارچ و دود برای چی به وجود میاد.

خودشان گفته اند بمب هیروشیما در ارتفاع 450 متری زمین منفجر شده

پس چرا قارچ ایجاد شده روی زمینه؟



در ضمن خودشان گفته اند که در انفجار اتمی تا ده ها کیلومتر نابود میشه و اشعه های ناشی از ان هر چیزی رو از بین می بره

اون زمان هم عکسها با دوربینهای معمولی گرفته می شدن که به قول خودشان با تابشهای اتمی فاسد می شوند

پس عکس های انفجار اتمی هیروشیما و ناکازاکی را از زوایای مختلف چه کسی و با چه نوع دوربینی گرفته؟

عجب ادم شجاعی بوده که از این قارچ غول پیکر نترسیده و معلوم نیست چطور در ان همه حرارت زنده مانده

عکس هیروشیما نهایتا از فاصله یک تا 1.5 کیلومتری گرفته شده
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی