تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استقلال صفر ـ پیکان صفر؛ آبی‌ها ترمز کردند

در آخرین مسابقه از روز دوم هفته نوزدهم لیگ برتر دو تیم استقلال و پیکان، بازی حساسی را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.

کد خبر: ۸۴۹۴۱
۲۰:۰۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: استقلال صفر ـ پیکان صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار دو تیم استقلال و پیکان در شرایطی اغاز شد که پرسپولیس در مشهد با تیم شهر خودرو با پدیده به تساوی یک بر یک رسید و سپاهان نیز دوشنبه باید با سایپا بازی کند. آبی‌ها در صورت پیروزی در این مسابقه به پرسپولیس نزدیکتر خواهند شد. 

به همین دلیل انتظار از استقلال، ارائه بازی هجومی است و پیکان نیز به سیاق مهدی تارتار یعنی دفاع و ضدحمله بازی می‌کند. فرهاد مجیدی که در بازگشت دوباره به روی نیمکت این تیم توانسته است سه بازی گذشته را برنده از زمین خارج شود، اکنون در پی رسیدن به چهارمین برد متوالی خود است.


پیکان با مهدی تارتار نیز که شانس رسیدن به رتبه پنجم جدول را دارد، به دنبال اثبات شایستگی های خود و جبران شکست مقابل استقلال در جام حذفی است. آنها کمتر از یک ماه پیش و در مصاف با تیم فرهاد مجیدی با شکست زمین بازی را ترک کردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، متین کریم زاده، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، هرویه میلیچ، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، متین کریم‌زاده، داریوش شجاعیان، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته

 

ترکیب پیکان: علیرضا رضایی، امیرحسین رنگرزجدی، آرش قادری، محمد خدابنده‌لو، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، سامان فلاح، محمدامین درویشی، علی قربانخانی، رضا جبیره و  نادر محمدی

بازی با قضاوت رضا کرمانشاهی آغاز شد و نیمه اول با مالکیت بیشتر استقلال همراه بود و شاگردان فرهاد مجیدی چند موقعیت  را به روی دروازه پیکان خلق کردند ولی در به ثمر رساندن گل ناکام بودند. شوت شجاعیان، ضربه سر اسماعیلی و فرصت لحظات پایانی که دیاباته از دست داد، موقعیت های بودند که آبی پوشان از دست دادند تا نیمه نخست بدون گل به پایان برسد.


در دقیقه 3 حرکت خوب بازیکنان استقلال از سمت راست و ارسال فرشید اسماعیلی به روی دروازه را علیرضا رضایی سنگربان پیکان دفع کرد و در ادامه نیز توپ به داریوش شجاعیان رسید که پاس این بازیکن توسط نادر محمدی دور شد.
5 دقیقه بعد ضربه ایستگاهی برای پیکانی ها به دست آمد که ضربه آرمان قاسمی با برخورد به کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 27 حرکت بازیکنان پیکان باعث شکل گیری یک موقعیت شد ولی ضربه محمدامین درویشی از دقت لازم برخوردار نبود و به تور کنار دروازه برخورد کرد.

کمی بعد موقعیت خوبی برای استقلال به دست آمد که ضربات شیخ دیاباته و میلیچ به مدافعین پیکان برخورد کرد که در نهایت داریوش شجاعیان پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه پای راست و فنی زیبای این بازیکن با واکنش زیبای علیرضا رضایی سنگربان پیکان راهی کرنر شد.

در دقیقه 30 کرنر ارسالی میلیچ به روی دروازه با ضربه سر زیبای فرشید اسماعیلی همراه شد که توپ این بازیکن با اختلاف بسیار کم و به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در آخرین دقیقه نیمه اول پاس خوب ارسلان مطهری درون محوطه جریمه به شیخ دیاباته رسید که شوت این بازیکن روی تکل مدافعین پیکان راهی کرنر شد.

 

نیمه دوم

بازی در نیمه دوم نیز با وزش باد شدید همراه بود و البته یک فرصت خوب دیگر که با ضربه نه چندان دقیق شیخ دیاباته به نتیجه نرسید. مهاجم بلندبالای استقلال برای سومین بار قدر موقعیت خود را ندانست.

فرهاد مجیدی در نیمه دوم مهدی قایدی را به میدان فرستاد تا شاید دوباره زوج آرمانی این تیم در فصل قبل گره‌گشا شود.

پیکان در دقیقه 52 نیز یکی دو بار روی دروازه استقلال خطرآفرین شد که البته نتیجه‌ای در بر نداشت. جالب است که در این مسابقه پرتاب اوت از سوی نادر محمدی چندان خطرساز نبوده و مدافعان استقلال و رشید مظاهری هر بار پرتاب محمدی را مهار کردند.

در دقیقه 56 ضربه کاشته استقلال را قایدی روی دروازه پیکان فرستاد که با ضربه سر کم‌جان فرشید اسماعیلی، توپ در اختیار رضایی دروازه‌بان پیکان قرار گرفت.

30 دقیقه مانده به پایان بازی همچنان باد شدیدی در ورزشگاه می‌وزد که بر روی کیفیت بازی هم تاثیر گذاشته است. 

در دقیقه 62 ضربه کاشته مهدی قایدی را مدافعان پیکان به اوت فرستادند و ضربه کرنر را هم استقلالی‌ها بی‌دقت زدند. 

بازی در دقایقی صرفا در میانه میدان دنبال شد و دو تیم برای حفظ توپ به تعقیب و گریز پرداختند. فرهاد مجیدی در دقیقه 68 سامان خاقانی را به جای ارسلان مطهری به میدان فرستاد.

مهدی قایدی یک بار دیگر در دقیقه 68 ضربه ایستگاهی را برای استقلال زد اما این بار هم نتیجه‌ای نداشت.  

وریا غفوری نیز یک بار ضربه کاشته را آزمایش کرد اما توپ از دیوار دفاعی پیکان نتوانست عبور کند. استقلال در دقایق بین 70 تا 74 همچنان به حملات خود ادامه داد اما باد شدید و البته دستپاچگی بازیکنان آبی‌پوش، مانع از ایجاد خطر جدی روی دروازه پیکان شد. 

در دقیقه 79 پاس فوق‌العاده قایدی در عمق دفاعی پیکان به دیاباته رسید اما شیخ در موقعیت آفساید قرار داشت. در دقیقه 82 بازی آرمان رمضانی مهاجم فصل قبل پرسپولیس به جای شیخ دیاباته وارد زمین شد. به همراه او، احمد موسوی نیز جایگزین وریا غفوری شد.

در 5 دقیقه پایانی بازی همچنان استقلال نتوانست گره بازی را باز کند و پیکان با ارائه بازی دفاعی منطقی و سختکوشانه دروازه‌اش را بسته نگه‌داشت. 

در دقیقه 87 نیز ضربه فرشید اسماعیلی هم طلسم دروازه پیکان را باطل نکرد. استقلال برای زدن گل 5 دقیقه اضافه نیز فرصت پیدا کرد و با ارسال توپ از چپ و راست تلاش کرد کار را تمام کند اما همچنان بازی مساوی بود. 

فرصت‌های نه چندان مناسب استقلال در آخرین دقایق نیز به جایی نرسید تا داور سوت پایان را به صدا درآورد و استقلال در همان پله سوم و با حفظ فاصله با پرسپولیس باقی ماند. 

با ثبت این نتیجه یکی از کم‌گل‌ترین هفته‌های لیگ برگزار شده و در 6 بازی انجام شده از هفته نوزدهم تنها 5 گل به ثمر رسیده که متوسط زیر یک گل برای هر مسابقه است. 

دو بازی باقی‌مانده این هفته دوشنبه برگزار می‌شود و سایپا ـ سپاهان و گل‌گهر ـ ماشین سازی پرونده بازی‌های این هفته را می‌بندند. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی