تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از طی مراحل قانونی اعلام می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه میانگین رقم پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی در کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، تصریح کرد: این افزایش پس از طی مراحل قانونی اعلام می‌شود.

کد خبر: ۸۴۹۳۸
۲۰:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
 
افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از طی مراحل قانونی اعلام می‌شوددیدارنیوز:   مرتضی ضامنی،مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرآیند افزایش قیمت کرایه تاکسی پیشنهاد می‌شود، شورای‌های اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است به این ترتیب که فرآیند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال بر اساس پیشنهاد واحد‌های کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود و شورای شهر در ادامه پس از بررسی، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که در سال جاری نیز این فرآیند در جریان است.

وی ادامه داد: میانگین رقم پیشنهادی برای افزایش کرایه تاکسی در کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است که در برخی شهر‌ها این پیشنهاد‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در باقی شهر‌ها نیز در دست بررسی است و نتیجه نهایی پس از طی مراحل قانونی و تصویب به شهرداری‌ها اعلام و در داخل تاکسی‌ها بصورت برچسب نصب خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها فقط یک بار در سال انجام می‌شود یا بیشتر، گفت: الزامی بر فقط یک بار افزایش در سال وجود ندارد، بلکه اگر فرآیند افزایش براساس قانون پیش بینی شده باشد و مراحل آن هم طی شود می‌تواند بیش از یک بار در سال هم باشد، اما در ابتدای هر سال با توجه به افزایش نرخ تورم شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی هم هستیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد‌های شهری و همچنین کاهش تعداد مسافران در تاکسی‌ها و اینکه رانندگان تاکسی‌ها موظف شدند بیش از سه مسافر را جابجا نکنند در برخی شهر‌ها دو بار کرایه تاکسی افزایش یافت.

ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

رانندگان تاکسی از مشاغل و اقشار آسیب پذیر هستند و در مدت زمانی که از شیوع کرونا می‌گذرد ۱۳۸۳ راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده اند و ۱۵۲ نفر از آن‌ها هم فوت کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی