تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

جزییات سفر‌های نوروزی مردم اعلام شد +مقاصد و جاده‌ها

آمار‌های رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که سفر‌های جاده‌ای مردم در نوروز امسال ۹۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش و ۱۵ درصد نسبت به دو سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

کد خبر: ۸۴۹۳۵
۱۷:۵۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

جزییات سفر‌های نوروزی مردم اعلام شد +مقاصد و جاده‌ها

دیدارنیوز ـ آمار‌های منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای نشان می‌دهد که متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفر‌های نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (سیزدهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۸۶ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۹۳ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جزییات سفر‌های نوروزی مردم اعلام شد +مقاصد و جاده‌ها

البته وضعیت تردد‌ها و سفر‌های جاده‌ای مردم در روز گذشته با وجود اینکه آخرین روز تعطیلات نوروزی بود روند رو به کاهش را تجربه کرد چرا که تعداد تردد‌ها به یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۴۴۹ وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن یعنی دوازدهم فروردین ماه ۱۴ درصد کاهش داشته است. البته علت این کاهش ایجاد محدودیت‌های تردد در هفته دوم ایام تعطیلات نوروزی است که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده و بود و بیشترین تردد وسایل نقلیه در میانه این تعطیلات دو هفته‌ای به ثبت رسید.

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفر‌های جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محور‌های مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۳۳ درصد، ۱۹۲ درصد، ۱۸۹ درصد، ۱۳۹ درصد، ۱۲۸ درصد و ۱۲۰ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمار‌ها تقریبا نشان‌دهنده کاهش تردد‌های بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

جزییات سفر‌های نوروزی مردم اعلام شد +مقاصد و جاده‌ها

البته در این میان تردد‌ها و سفر‌های جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده است، چرا که تردد‌های صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۳۹ درصدی را تجربه کرد و در بازه زمانی مورد بررسی وضعیت سفر‌های ورودی و خروجی این استان آنقدر افزایش یافت که بالاخره در پایان تعطیلات نوروزی امسال به رتبه دوم رسید و استان‌های مازندران، اردبیل و گلستان را پشت سر گذاشت.

آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه قزوین-کرج در محدوده گلشهر، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و... جزو محور‌های مواصلاتی کشور با بیشترین تردد و ترافیک در روز گذشته بوده‌اند.

آمار‌های تخلیه و انباشت خودرو‌ها نشان می‌دهد که بیشترین انباشت خودرو در سه استان نمونه مورد بررسی از جمله مازندران، گیلان وخراسان رضوی متعلق به خودرو‌هایی با پلاک تهران و البرز بوده است و سهم خودرو‌های این دو استان در میان پلاک‌های غیر بومی با فاصله بیشتر از بقیه استان‌ها بوده است. البته استان‌های قم، مازندران، قزوین، مرکزی، گیلان، اصفهان و زنجان مقاصد عمده وسایل نقلیه تهران و البرز بوده‌اند.

جزییات سفر‌های نوروزی مردم اعلام شد +مقاصد و جاده‌ها

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی