تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

14 فروردین سالگرد در گذشت آرسن میناسیان "مسیح گیلان"

آرسن .مسیو آرسن نامی آشنا که هیچوقت از خاطر مردم زدوده نمی شود. مردی ازتبار حواریون مسیح که همه مردم را به یک چشم نگاه می کرد به مال و مقام ودینش کاری نداشت...

کد خبر: ۸۴۷۹۶
۲۰:۴۹ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

آرسن .مسیو آرسن نامی آشنا که هیچوقت از خاطر مردم زدوده نمی شود.

مردی ازتبار حواریون مسیح که همه مردم را به یک چشم نگاه می کرد به مال و مقام ودینش کاری نداشت

انسانی که تنها به نیازمندان.درمنده گان می اندیشید .

آرسن که مردم از جان ودل اورا دوست داشتند که بود.

 

14 فروردین سالگرد در گذشت آرسن میناسیان

 

14 فروردین سالگرد در گذشت آرسن میناسیان

 

۱۴ فروردین سالروز درگدشت آرسن میناسیان ؛ نیکوکاری که برای انسانیت مرز قائل نبود

 

به بهانه چهل و چهارمین سالگرد درگذشت آرسن میناسیان؛ یکی از ارمنی‌های مقیم گیلان که تأسیس نخستین داروخانه شبانه روزی و آسایشگاه سالمندان ایران به نام او رقم خورده است.

 

پایان تعطیلات نوروزی، مصادف است با پایان زندگی خیری نیکوکار که مسیحی و مسلمان دوستش داشتند. هنوز بعد از گذشت ۴۴ سال، خاطره نیکی‌های «آرسن میناسیان» که بدون حدو مرز به همه مردم با انسانیت می‌نگریست، در میان مردم رشت زنده است.

 چشمان نافذ و مهربان او هنوز در اولین داروخانه شبانه روزی که تأسیس کرده بود، به بیماران لبخند می زند. گویا هنوز چشمانش بی خوابی‌های شبانه را تاب آورده و به فکر یاری رساندن به بیمارانی است که تنگدستی‌شان، راه درمان مریضی را با مشکل مواجه کرده و آرسن برای یاری رساندن به آنها تلاش می‌کند.

 

 او در داروخانه‌اش تا پاسی از شب بیدار می‌ماند تا دارو بسازد. در بحبوحه جنگ جهانی، مشاهده مرگ و میر مردم او را به فکر تأسیس داروخانه‌ای انداخت تا بتواند به بیماران بی بضاعت داروی رایگان دهد.

 

با اینکه  از زمانی که آرسن داروخانه‌اش را به انصاری نامی واگذار کرد و سه نسل داروخانه کارون دست به دست شده اما، هنوز نام و یاد نیک «آرسن میناسیان»، داروساز خیر مسیحی و مؤسس اولین داروخانه شبانه روزی ایران در رشت زنده است.

 

آرسن میناسیان که بود؟

 

سال ۱۲۹۵ شمسی در یک خانواده مسیحی کودکی به دنیا آمد که از همان دوران قلبی رئوف داشت. در احوالاتش نوشته‌اند که در کودکی وقتی بچه‌ای ژنده پوش را در سرما می‌بیند، کت خود را به او هدیه می‌دهد.

 

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت گذراند. زندگی حرفه‌ای اش فراگیری و ساخت داروهای سنتی بود. در جوانی دو سال در شهر قزوین زندگی کرد و در این شهر در یک داروخانه و نزد یک داروساز ساخت دارو را یاد گرفت.

 

تأسیس نخستین داروخانه شبانه روزی کشور

 

بعد از بازگشت از قزوین، دارو می‌ساخت و با قیمت پایین و یا رایگان در اختیار مردم بی بضاعت قرار می‌داد. در بحبوحه جنگ جهانی دوم که بیماری تیفوس و تیفوئید در گیلان بیداد می‌کرد، آرسن تا پاسی از شب بیدار می‌ماند تا بتواند داروهای بیشتری بسازد گاه شبها به تهران می‌رفت تا بتواند مواد اولیه مورد نیاز داروها را تهیه کند. تلاش‌های او موجب شد تعداد زیادی از مردم رشت  از بیماری‌های ناشی از جنگ جهانی از مرگ نجات یابند.

 

14 فروردین سالگرد در گذشت آرسن میناسیان

مراسم چهل و چهارمین سالگرد زنده یاد مسیو آرسن ساعت ۱۰صبح مدرسه ارامنه جنب کلیسا

 

✍️ ابراهیم عاطفی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی