تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

چین عملکرد بی‌بی‌سی و گزارشگرش را مورد انتقاد قرار داد

به دنبال ظاهراً "متواری شدن" یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی- که از سوی چین متهم به گزارشگری قلابی درباره سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ است- به تایوان بدون اطلاع قبلی به مقامات چین، پکن بار دیگر به این رسانه حمله و از آن انتقاد کرد.

کد خبر: ۸۴۷۳۹
۱۲:۰۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

چین عملکرد بی‌بی‌سی و گزارشگرش را مورد انتقاد قرار داد

 

دیدارنیوز ـ به گزارش شبکه خبری راشا تودی، "هوآ چونیینگ"، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن صحبت در نشست مطبوعاتی، از رفتار بی‌بی‌سی و خبرنگار آن "جان سودوُرث" (شا لی) انتقاد کرد.

وی ضمن تأیید اخبار پیشین گلوبال تایمز مبنی بر درخواست پناهندگی سودوُرث به تایوان، خاطرنشان کرد: می‌خواهم بار دیگر اعلام کنم که به تازگی متوجه شدیم شا لی بدون خداحافظی رفته و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. وی به شکل غیرعادی کشور را ترک کرده و تشریفاتی را که یک شهروند خبرنگار خارجی باید پیش از ترک سمت نسبت به آن‌ها اقدام کند، انجام نداده است.

سودوُرث، خبرنگار بی‌بی‌سی که مدت ۹ سال است درباره مسائل چین به گزارشگری می‌پردازد، به تایوان نقل مکان کرده و می‌گوید گزارشگری او و تیمش با وجود فشار وارده از سمت چین، غیرممکن است. بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گزارشگر به افشای حقایقی پرداخته که مقامات چینی نمی‌خواهند جهان از آن‌ها مطلع شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد مردم در سین‌کیانگ برنامه دارند از این روزنامه‌نگار و بی‌بی‌سی به خاطر افترا به این منطقه، شکایت کنند و افزود این اقدام ارتباطی با دولت در پکن ندارد.

اوایل سال ۲۰۲۱، پس از لغو مجوز شبکه خبری تلویزیون کابلی CGTN در بریتانیا، پکن نیز پخش بی‌بی‌سی در چین را با وجود آنکه دسترسی به آن تنها در مکان‌های خاص نظیر هتل‌ها ممکن بود، ممنوع کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی