تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد

مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک روسیه سازنده واکسن دوم کرونا در این کشور اعلام کرد که واکسن "اپی واک" کرونا را به صورت استنشاقی تولید کرده است.

کد خبر: ۸۴۵۵۱
۱۲:۲۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد
 
دیدارنیوز: مرکز ویروس شناسی وکتور واکسن دوم کرونا را برای حالت استنشاقی ساخته است و این واکسن بزودی تولید انبوه خواهد شد.

مرکز وکتور همچنین واکسن اپی واک کرونا را در سرنگ با دوز یک بار مصرف ساخته است که کار واکسیناسیون را آسانتر می‌کند.

در این گزارش گفته شد که مرکز ویروس شناسی وکتور این نوآوری‌ها را بدقت با سنجش میزان مصونیت و کارایی واکسن انجام می‌دهد.

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می‌گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می‌تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-۱۹ ایجاد کند. آزمایش‌های بالینی این واکسن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود.

مرکز وکتور شرکت سازنده واکسن روسی «ای پی واک کرونا» (EpiVacCorona) اعلام کرد: این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می‌دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه به عنوان دست‌اندرکار مبارزه با بیماری‌های عفونی در آن کشور به تازگی از اثبات کارایی و مصونیت‌زایی بالای «اپی واک کرونا» واکسن دوم روسی خبر داده بود.
 
سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه در بیانیه‌ای نوشت: مرکز علمی- پژوهشی ویروس شناسی «وکتور» (در نووسیبیرسک) باتوجه به آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از واکسن اپی واک کرونا ساخته شده در این مرکز، نتایج آزمایش‌های بالینی مراحل اول و دوم بر روی گروه داوطلبان بین سن ۱۸ تا ۶۰ سال را در قالب گزارشی در نشریه روسی «عفونت و مصونیت» منتشر کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نتایج آزمایش‌های انسانی واکسن اپی واک کرونا، مصونیت زایی و کارایی بالای این واکسن را اثبات کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی