تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

از زمان کودتای میانمار تاکنون بیش از ۳۰۰ تن در این کشور کشته شدند

براساس داده‌های منتشر شده از سوی یک گروه مدافع حقوق بشر و رسانه‌های محلی، نیرو‌های امنیتی میانمار از کودتای اول فوریه تاکنون در جریان سرکوب اعتراضات بیش از ۳۰۰ تن را کشته اند که نزدیک به ۹۰ درصد از قربانیان به ضرب گلوله جان باختند و یک چهارم از آن‌ها در اثر اصابت گلوله به سرشان کشته شدند.

کد خبر: ۸۴۴۶۶
۱۶:۱۲ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
از زمان کودتای میانمار تاکنون بیش از ۳۰۰ تن در این کشور کشته شدند
دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان خونتای میانمار اعلام کرد، تا روز سه شنبه ۱۶۴ معترض و ۹ عضو نیرو‌های امنیتی کشته شدند. این در حالی است که خبرگزاری رویترز به طور مستقل قادر به تأیید همه این گزارشات و آمار‌ها نیست.

این کشتار‌ها خشم مردم را برانگیخته و باعث شده برخی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا تحریم‌هایی علیه خونتای میانمار اعمال کنند. استفاده از نیروی کشنده و مرگبار علیه غیرنظامیان همچنین از سوی برخی از همسایگان جنوب شرق آسیای میانمار محکوم شده که در انتقاداتشان خواستار خویشتنداری ارتش میانمار شده‌اند.

گروه "انجمن کمک به زندانیان سیاسی" که این آمار کشته‌ها را ثبت کرده و همچنین اعلام کرده که نزدیک به ۳۰۰۰ تن از زمان کودتای اول فوریه بازداشت، متهم یا محکوم شده اند، گفت: روزانه در میانمار جنایت علیه بشریت صورت می‌گیرد.

این گروه تعداد کشته شدگان تا ۲۵ مارس را ۳۲۰ تن ثبت کرده بود. داده‌های این گروه نشان می‌دهد که دست کم ۲۵ تن از کشته شدگان در اثر اصابت گلوله به سرشان جان باخته‌اند که این امر گمانه زنی‌هایی را بوجود می‌آورد که این قربانیان عمدا هدف کشته شدن قرار گرفته بودند.

عفو بین الملل اوایل ماه جاری میلادی گفته بود، همه چیز نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیتی تاکتیک‌های مرگبار را برای سرکوب معترضان بکار گرفته اند.

این در حالی است که خونتای میانمار استفاده از نیروی افراطی را رد کرده و تأکید دارد که اقداماتش براساس اصول بین المللی در شرایط وجود تهدیدی برای امنیت ملی است.

تقریبا ۹۰ درصد از کشته شدگان مرد بودند. حدود ۳۶ درصد از قربانیان کمتر از ۲۴ سال سن داشتند.

جوان‌ترین قربانی این اقدامات سرکوب گرایانه یک دختر ۷ ساله بود که روز سه شنبه به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی میانمار جان باخت. وی درحالی که به همراه پدرش در خانه بود کشته شد.

مسن‌ترین قربانی این اقدامات نیز یک فرد ۷۸ ساله بوده که به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی میانمار کشته شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی