تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
«تنگنا»: قسمت اول

گفتگو با فائزه؛ هاشمی؟ رفسنجانی؟ یا بهرمانی؟

«تنگنا» عنوان برنامه‌ای از مجموعه رسانه‌ای دیدار است که به گفتگوهای صریح با سیاستمداران ایرانی در مورد زندگی سیاسی آن‌ها اختصاص دارد. فائزه هاشمی رفسنجانی میهمان اولین قسمت تنگنا بوده است.

کد خبر: ۸۴۴۱۰
۱۰:۴۴ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰

گفتگو با فائزه هاشمی رفسنجانی

دیدارنیوز _ حامد شجاعی: گفتگو با فائزه هاشمی بهرمانی، اگر با هدف انتشار در فضای عمومی باشد امری سهل و ممتنع است. زمانی که دست‌اندرکاران رسانه دیدار به این جمع‌بندی رسیدند که فائزه هاشمی یکی از مدعوین به «تنگنا» باشد همگی روی این دو ویژگی گفتگو با نام‌آورترین منتخب زن مجلس در تاریخ جمهوری‌اسلامی، اجماع داشتند. سهولت موضوع به ویژگی‌های شخصی فائزه هاشمی برمی‌گردد. برخلاف بسیاری از صاحب‌منصبان سابق و فعلی، وی در رد یا پذیرش دعوت به گفتگو اهل تکلف و تجمل نیست و در عین حال با صراحت و بی‌واهمه پاسخگوی پرسش‌هاست. اتفاقا وجه ممتنع گفتگو نیز به همین ویژگی وی برمی‌گردد. چرا که پاسخ‌های او گاهی از فرط صراحت می‌تواند بدل به سوژه جنجال‌آفرینی علیه خود وی یا رسانه منتشر‌کننده دیدگاه‌های او شود.

گفتگو با فائزه هاشمی رفسنجانی

فائزه هاشمی در روز موعود، درست سر وقت در محل قرار حاضر شد و تا آماده شدن مقدمات کار لحظاتی را در تحریریه دیدار، در فضایی غیررسمی و دوستانه به گپ و گفت گذراندیم. پس از ذکر خاطرات کوتاهی از دوران حبس در اوایل دهه نود، به شوخی پرسید که قرار است در مورد خودش با او صحبت کنیم یا درباره عملکرد پدرش او را به چالش بکشیم؟ گویا یکی از دردسر‌های فرزندان اکبر هاشمی، پنج سال پس از درگذشت او، این است که خیلی وقت‌ها در مصاحبه با رسانه‌ها باید پاسخگوی مواضع یا اقدامات پدرشان باشند. اگر چه خواه‌ناخواه در هر گفت‌وگویی با اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، سایه او سنگینی می‌کند، ولی به فائزه هاشمی گفتیم تلاش ما بر آن خواهد بود که خود او سوژه خاص سوالات باشد.

فیلم کامل گفتگو با فائزه هاشمی رفسنجانی را اینجا ببینید

 

 

 

 

 

در هر حال روند صحبت با این فعال شناخته‌شده سیاسی چنانکه انتظار می‌رفت سهل و ممتنع پیش رفت و به صورت کامل و بی جرح و تعدیل در اختیار مخاطبان این رسانه قرار می‌گیرد.

سایر قسمت‌های فصل اول برنامه «تنگنا» هم به تدریج در طول بهار سال ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد.  
گفتگو با فائزه هاشمی رفسنجانی

باید بپذیریم که گفتگو و اظهار نظر صریح درباره گذشته، حال و آینده ایران، نیاز حیاتی این سرزمین است و مجموعه رسانه‌ای دیدار به سهم خود، سعی در گام برداشتن در این راستا دارد. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
Ali
|
United States of America
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
0
سلام کاش دیدار نیوز متن گفتگوهای مربوط باشخاص مختلف سیاسی بصورت نوشته منتشر می‌نمود چون ما سالمندان افت شنوایی وار طرفی بعلت تزریق واکسن کرونا مشگل شنوایی تشدید شده امیدوارم مسئولان محترم دیدار نیوز هوای حال ما را داشته باشند سپاسگزارم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی