تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

باکو اتهامات رفتار غیر انسانی با  اسیران ارمنی را رد کرد

 وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در واکنشی به  گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر در باره نقض کنوانسیون بین المللی ژنو، برخورد غیرانسانی با اسیران نظامی ارمنی را رد کرد.

کد خبر: ۸۴۳۷۵
۲۰:۵۶ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
باکو اتهامات رفتار غیر انسانی با  اسیران ارمنی را رد کرد
 
دیدارنیوز: به گزارش ایرنا، واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان طی گزارشی با اشاره به این که این کشور موازین حقوق بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه را راعایت می‌کند، گزارش Human Rights Watch در باره رفتار نامناسب با اسیران نظامی ارمنی را یک جانبه و دور از واقعیت توصیف کرد.

  در گزارش واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: با کلیه  اسیران نظامی و غیر نظامی ارمنی در جمهوری آذربایجان مطابق کنوانسیون ژنو سال ۱۹۴۹ رفتار شده و آن‌ها هرگز متحمل اهانت و رفتار غیر انسانی نشده و کمک‌های پزشکی لازم را دریافت کردند.

 وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین درباره وجود اسیران نظامی ارمنی در این کشور اعلام کرد که همه این افراد بر اساس توافقنامه سه جانبه ۲۰  آبان  ماه سال گذشته  روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به  این کشور تحویل داده شدند.

  درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه سال گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) گذشته با امضای توافقنامه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

جمهوری آذربایجان موفق شد در جریان  این جنگ ۴۴ روزه هفت شهرستان و نیز چند منطقه راهبردی اشغال شده در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ از سوی نیرو‌های ارمنی در قره باغ را آزاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی