تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پلیس ترکیه ۱۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش را بازداشت کرد

پلیس ترکیه ۱۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش را به اتهام ارتباط با «فتح الله گولن» رهبر مذهبی مخالف دولت ترکیه و دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ بازداشت کرد.

کد خبر: ۸۴۳۶۲
۱۴:۳۷ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
پلیس ترکیه ۱۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش را بازداشت کرد
 
دیدارنیوز: خبرگزاری «آناتولی» ترکیه روز سه شنبه گزارش داد که این اقدام بخشی از عملیات نیرو‌های امنیتی ترکیه  در ۵۳ منطقه برای پاکسازی شبکه‌های مرتبط با گولن واعظ منتقد رئیس جمهوری کنونی این کشور است که در حال حاضر در ایالت متحده به سر می‌برد.

این خبرگزاری افزود: دادستان‌های ترکیه دستور دستگیری ۱۸۴ مظنون از جمله ۱۲۳ نفر از آن‌ها را که در حال حاضر در ارتش خدمت می‌کنند، صادر کردند. نیرو‌های امنیتی همچنین مظنونین را در شمال قبرس، محل استقرار ارتش ترکیه، هدف قرار داده اند.

آناتولی گزارش داد که پلیس در تلاش برای دستگیری دیگر مظنونان از جمله ۲ سرهنگ، ۷ سرگرد، ۱۰ سردار و ۲۲ ستوان است.

مقامات ترکیه گولن را که در ایالات متحده اقامت دارد، طراح اصلی کودتای نافرجام در اواسط ژوئیه ۲۰۱۶ در این کشور می‌دانند. ترکیه سازمان گولن را به عنوان سازمان تروریستی طبقه بندی کرده است.

ترکیه در جریان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ (تیر- مرداد ۹۵) بسیاری از حامیان گولن را دستگیر کرد و بازداشت مظنونان کودتا هنوز در دستور کار نیرو‌های پلیس این کشور است. حدود ۸۰ هزار نفر زندانی و ۱۵۰ هزار نیروی غیرنظامی، پرسنل نظامی و دیگر افراد دخیل در این رویداد از کار خود اخراج یا تعلیق شده اند.

گولن که در پی تبعید به ایالت پنسیلوانیا در آمریکا از سال ۱۹۹۹ (۷۸-۱۳۷۷) در آنجا زندگی می‌کند، مدعی است هیچگونه دخالتی در این کودتا نداشته است.

این در حالی است که چندی پیش نیز دادگاهی در استانبول نظمی مته جانتورک کارمند کنسولگری آمریکا در این شهر را به اتهام حمایت از گولن و کودتای سال ۲۰۱۶ علیه دولت ترکیه به پنج سال زندان محکوم کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی