تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رهبر انقلاب: کانال‌های فساد در اقتصاد بسته شود /کاندیداهای ریاست جمهوری سنگینی کار را بدانند

رهبر انقلاب فرمودند: در سال ۹۹ آنچه که هدف بود و جهش تولید نامگذاری شده بود به صورت کامل صورت نگرفت اما از حق و انصاف نباید گذشت زیرا در بخش های مهمی تولید پیشرفت کرد.

کد خبر: ۸۴۳۰۲
۱۸:۱۹ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
رهبر انقلاب: کانال‌های فساد در اقتصاد بسته شود /کاندیداهای ریاست جمهوری سنگینی کار را بدانند
 
دیدارنیوز ـ نوروز امسال نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مشهد سفر نکردند و مراسم سخنرانی نوروزی که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا در مشهد مقدس برگزار نشد.

در همین راستا رهبر انقلاب امسال نیز به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

ایشان در سخنانی که مستقیم از رسانه ملی پخش شد فرمودند: مجددا سال جدید را به همه ملت عزیز ایران تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال برای همه آنها سال پربرکت و نیک فرجامی را مسالت می کنم.

ایشان فرمودند: وارد سال ۱۴۰۰ شدیم، با نگاه عرفی وقتی نگاه کنیم این ورود در قرن جدید محسوب می شود ولو از نظر دقت محاسباتی اینگونه نباشد.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه بخوانید؛
ـ یک مقایسه کوچک و پرمعنا با هنگام ورود کشور در قرن قبلی یعنی ۱۳۰۰ اگر بکنیم در سال ۱۳۰۰ آغاز دیکتاتوری وابسته رضاخان بود که در واقع کودتای انگلیسی به وسیله و به دست رضاخان بود و حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی در کشور بود.

ـ امسال ورود در ۱۴۰۰ سال انتخابات است، یعنی حکمرانی مبتنی بر استقلال و آراء مردم. حکمرانی مبتنی بر اتکاء و اعتماد به نفس ملی. این ورود امسال در این قرن یک تفاوت به این مهمی با ورود در سال ۱۳۰۰ دارد.امیدواریم خداوند همه امور ما را با همین نسبت به سمت جلو و پیشرفت هدایت فرماید.
 
ـ در سال ۹۹ آنچه که هدف بود و جهش تولید نامگذاری شده بود به صورت کامل صورت نگرفت اما از حق و انصاف نباید گذشت زیرا در بخش های مهمی تولید پیشرفت کرد. در برخی موارد می توان جهش هم به آن اتلاق کرد و در برخی موارد هم اگر جهش نبود اما پیشرفت تولید صورت گرفته است.

ـ موانع تولید زیاد است و باید از سر راه برداشته شود.

ـ گزارشی به من دادند که در آن گزارش موانع تولید را به تفسیر بیان کردند. خوب است که چنین گزارشی به مردم داده شود. بعضی از این موانع تولید برداشتنش وظیفه مردم و برخی از موانع برداشتنش وظیفه دستگاه دولتی و حکومتی است. 

ـ حمایت نیز مهم است. برخی موارد تولید ما نیاز به کمک و تسهیل دارد. یک کمک عمده برای تولید این است که قدرت خرید مردم بالا رود. اگر تولید صورت گیرد و خرید مردم وجود نداشته باشد فایده ای ندارد. 

ـ کمک به قطع دست واسطه ها نیز باید صورت گیرد. اگر دست واسطه های بی مورد قطع شود کمک زیادی به تولید خواهد شد. اگر این کارها در سال ۱۴۰۰ با جدیت انجام شود یقینا تحولی در اقتصاد ایجاد خواهد شد. 

ـ مبارزه با فساد موضوع مهمی است باید کانال ها و مجاری فساد بسته شود این به معنای اصلاح کردن نظام بانکی و گمرک و ...است. 

ـ آنچه لازم می دانم به ملت عرض کنم این است که بخاطر نابسامانی ها در اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد برخی ها فرصت برای منفی بافی و آیه یاس خواندن پیدا کرده اند. چه در فضای مجاری و چه برخی مطبوعات ما و عمدتا در تبلیغات خارجی. می خواهند راه را بن بست نشان دهند اما به هیچ وقت اینجور نیست. اقتصاد با ظرفیت ها و قابلیت هایی که در داخل دارد می تواند یکی از شکوفاتری اقتصادها در منطقه و دنیا باشد.

ـ امکانات و ظرفیت های زیادی داریم، استفاده از این امکانات نیاز به معجزه ندارد و مسئولان با احساس مسئولیت و همت بالا می توانند این مسائل را حل کنند. شرط آن یک مدیریت قوی و ضدفساد بر کشور حاکم باشد و یک برنامه جامعه اقتصادی هم وجود داشته باشد تا از این ظرفیت ها استفاده کرد.

ـ همین حالا به نظر کارشناسان بانک جهانی اقتصاد ایران در میان اقتصادهای برتر دنیا در رتبه ۱۸ قرار دارد. با وجود تحریم و مشکلات فعلی در این رتبه قرار داریم.

ـ محاصره اقتصادی و تحریم که آمریکا علیه ما و برخی کشورهای دیگر انجام داده است از جنایت های بزرگ دولت ها است. به تحریم به شکل یک کار دیپلماسی نگاه نکنید، یک جنایت است. اینکه نتوان دارو و ابزار پزشکی و داروی وارد کند جنایت است. ما گلیم خودمان ار از بیرون کشیدیم و می کشیم اما برخی کشورها نمی تواند این جنایت بزرگی است که از کشوری مثل آمریکا بر می آید. 

ـ تحریم و محاصره اقتصادی قطعا یک جنایت بزرگ است. با این وجود تحریم برای کشور ما یک منافعی هم داشت. توانست این تهدید را در واقع به فرصت تبدیل کند. جوان های پرتلاش ما همت کردند و در برخی از کشورهایی که کاملا کالاها وابسته به خارج بود در داخل تولید کردند و ما را بی نیاز کردند. 

ـ در مقابله با تحریم دو راه داریم، یا برویم از تحریم کننده خواهش کنیم که مثلا این تحریم را بردارید یا کم کنید او هم بگوید حرفی ندارم ولی این خواسته ها و کارها را انجام دهید تا ما تحریم را کم کنیم، یک راه ذلت و انحطاط است. یک راه دیگر هم این است که نیروهای داخلی خودمان را فعال کنیم و کالای تحریمی را در داخل تولید کنید. آن طرف خودش کم کم به دست و پای ما می افتد و باعث می شود تحریم ها لغو یا بی اثر شود. ملت عزیز ما این راه دوم را انتخاب کرده است.

ـ اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنیم، در تبلیغات انتخاباتی بحث اقتصادی مطرح می شود. اقتصاد کشور را معطل و پادرهوا در انتظار تصمیم گیری دیگران قرار ندهیم. 

ـ فرض کنیم تحریم باقی خواهد ماند، اقتصاد کشور را براساس ماندن تحریم برنامه ریزی کنیم. یکی از مشکلات اقتصاد کشور ما این بوده است که گفتیم تحریم برداشته می شود تحریم برداشته شود اینطوری می شود، سرمایه گذاری خارجی شود اینطوری می شود. این اگر اگر ها اقتصاد را معطل و سردرگم نگه می دارد. نباید بلاتکلیفی در اقتصاد بوجود آید.

ـ انتخابات پیش رو بسیار مهم است. مطلب اول اهمیت انتخابات است. انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود.

ـ از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. همه باید بدانیم و اذعان کنیم که امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می دهد و شکی نیست اما بیش از همه اینها ملت و مردم یک کشور هستند که به کشور اقتدار می دهند. وقتی در دنیا احساس شود که این ملت هوشیار و بیدار و باانگیزه است هیبت و اقتداری در چشم همه پیدا می کند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور می شود. 

ـ ما باید تلاش کنیم ایران را قوی کنیم. کشوری که دشمنی های زیاده خواهان را می بیند باید خودش را قوی کند. ایران قوی یک شعار عمومی است و کسی که من را هم قبول ندارد شعار ایران قوی دارد. ایران قوی بهتر از ایران ناتوان و توسری خور است. این قدرت و قوت را ملت به کشور می بخشند و حضور ملت هم و مشارکت و اندازه مشارکت در این قوت ملی تاثیرگذار است.

ـ دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی چون ‌آمریکا و اسرائیل از چندی پیش درحال تلاش هستند تا انتخابات خرداد ایران را بی رونق کنند. یا برگزار کنندگان و شورای نگهبان را متهم می کنند که انتخابات مهندسی می شود یا مردم را دلسرد می کنند و می گویند رای شما اثری در بهبود اوضاع ندارد. با شدت تمام اینکارها را می کنند و از فضای مجازی هم حداکثر استفاده می کنند متاسفانه فضای مجازی در کشور هم آن نظارت صورت نمی گیرد و در برخی جاها ول هستند. همه کشورهای دنیا فضای مجازی خودر ا مدیریت می کند ما افتخار می کیم که فضای مجازی را ول کردیم. فضای مجازی را باید مدیریت کرد. فضای مجازی وسیله آزادی است و خوب است ولی نباید در اختیار دشمن گذاشت که توطئه کند.

ـ هدفشان این است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد . امیدوارم که مردم پاسخ رد به اینها بدهند که دشمن ناامید شود.

ـ مساله دوم اهمیت مساله ریاست جمهوری است. مهمترین و موثرین مدیریت کشور ریاست جمهوری است. اینکه می گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد، تدارکاتچی است، ۱۲ درصد و ۱۵ درصد اختیارات است و حرف هایی که این چند سال در گوشه و کنار شنیده می شود یا از روی بی مسئولیتی و غرض ورزی گفته می شود یا از روی بی اطلاعی. رئیس جمهور از پرمشغله ترین و پرمسئولیت ترین مدیریت های کشور است. همه مراکز مدیریتی کشور تقریبا در اختیار رئیس جمهور است.

ـ امکانات حکومتی و بودجه کشور در اختیارات رئیس جمهور است بنابراین مدیریت های دیگر در جنب ریاست جمهوری چیزی نیستند. رای من با رای یک پسر ۱۶ ساله یک اندازه وزن دارد، می خواهیم رای دهیم که یک رئیس جمهور انتخاب کنیم پس متوجه باشیم چه کسی را انتخاب کنیم.

ـ به داوطلبان ریاست جمهوری می گویم سنگینی کار را بدانید و بدانید که چه چیزی را بردوش می خواهید بگیرید. بدانید چه بارسنگینی است اگر می توانید وارد کارزار شوید ولی اینطور نباشد که سنگینی کار را ندارید. مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید. مسائل کشور صدها مورد است که ده ها مساله اصلی و مهم هستند، بدانید برای حل این مسائل چه راه حل و برنامه ای دارید ولو اجمالی.

ـ مساله اقتصاد را بشناسید، اقتصاد مهم است، رشد تولید ملی، رشد سرمایه گذاری، تورم، ارزش پول ملی و ...مهم است. مساله امنیت کشور و آسیب های اجتماعی بسیار مهم است. روبرو شدن با سیاست های پیچیده دنیا بسیار مهم است. مساله بسیار مهم فرهنگ و سیاست خارجی را باید بدانند. اگر می توانید این بار سنگین را بر دوش بگیرید وارد شوید والا وارد نشوید.

ـ یک نکته دیگر درباره انتخابات خطاب به آحاد مردم است. هر کسی که به دنبال سعادت کشور است یک چنین رئیس جمهوری می خواهد: اولا دارای مدیریت و کفایت مدیریت باشد. ثانیا با ایمان باشد. آدم بی ایمان کشور را منافع کشور را یک وقتی میفروشد. عدالت خواه و ضد فساد باشد. این یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که بایست در رئیس جمهور وجود داشته باشد. دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد یعنی با عملکرد اتوکشیده و اینها نمیشود کار کرد برای یک کشوری با این همه مسائل اساسی که در کشور وجود دارد. به توانمندیهای داخلی معتقد باشد.

ـ به جوانان معتقد باشند. جوانها را به عنوان حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند. مردمی باشد، امیدوار باشد، آدم مایوس و بدبین و با نگاه تلخ به آینده و تاریک به آینده نباشد.




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
0
0
حضرت ابوالیشر کسی توی انتخابات شرکت نمی کنه ، شماها که واردین یکی رو به قید قرعه برای حکمرانی به مردم معرفی کنید ؟!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی