تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

امضای ۱۷۲ نماینده برای طرح انحلال پارلمان عراق

رؤسای فراکسیون‌های مجلس عراق از ارائه طرحی با ۱۷۲ امضا برای اعلام انحلال مجلس در ۹ اکتبر ۲۰۲۱ به منظور اجرای انتخابات پیش از موعد خبر دادند.

کد خبر: ۸۴۲۸۳
۱۲:۲۶ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
دیدارنیوز - به نقل از میدل ایست نیوز، رؤسای فراکسیون‌های مجلس عراق در نشست مطبوعاتی مشترکی با قرائت بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که حوادث پی‌درپی و تحولات مهم سیاسی و اجتماعی عراق بر کسی پوشیده نیست و این حوادث و تحولات گروه‌های سیاسی کشور را در برابر مسؤولیت‌های سیاسی بزرگی قرار داده است.

در این بیانیه آمده که به موجب این مسؤولیت‌ها گروه‌های سیاسی عراق ملزم به پیش گرفتن نقشه راه روشنی هستند که در آن منافع عراق در رأس همه اولویت‌ها قرار گیرد.

این بیانیه افزوده که اجرای انتخابات پیش از موعد آغاز مرحله‌ای تازه در روند سیاسی کشور است که در آن همگان مشروعیت خود را از صندوق‌های رأی می‌گیرند.

در این بیانیه تأکید شده که مجلس نمایندگان تاکنون در راستای خواست ملت عراق اقدامات مهمی را برای زمینه‌چینی جهت اجرای انتخابات پیش از موعد انجام داده که از جمله آنها تصویب قانون انتخابات، تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات با حضور چهره‌های حقوقی و نخبگان دانشگاهی، و تعدیل قانون دادگاه فدرال است.

این بیانیه افزوده است: برای برگزاری انتخابات یک گام حقوقی بیشتر نمانده و آن انحلال مجلس است و اکنون به موجب ماده ۶۴ قانون اساسی عراق که انحلال مجلس را مشروط به خواست یک‌سوم نمایندگان کرده «امروز ۱۷۲ نماینده مجلس طرحی را برای انحلال پارلمان در روز ۹ اکتبر ۲۰۲۱ ارائه می کنیم».

این بیانیه تأکید کرده که این طرح در جلسه آتی مجلس عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده که همه تشکل‌های سیاسی با رویکرد مختلف‌شان بر انحلال مجلس اتفاق نظر دارند و این طرح یک یا چند گروه سیاسی نیست.

قرار است انتخابات پیش از موعد عراق در روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱، یک روز بعد از تاریخ پیشنهادی در این طرح برای انحلال مجلس، برگزار شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی