تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

اتحادیه اروپا شرکت تولید کننده واکسن آسترازنکا را تهدید کرد

رئیس کمیسیون اروپا شرکت تولید کننده واکسن کرونای آسترازنکا را تهدید کرده است که در صورت عدم دریافت به موقع واکسن‌های کرونا، اتحادیه اروپا صادرات این واکسن را ممنوع خواهد کرد.

کد خبر: ۸۴۲۶۴
۰۰:۴۳ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا شرکت تولید کننده واکسن آسترازنکا را تهدید کرد

دیدارنیوز: اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه تهدید کرد که اتحادیه اروپا در صورت عدم دریافت به موقع واکسن‌های کرونا از سوی شرکت داروسازی آسترازنکا مانع از صدور واکسن‌های این شرکت خواهد شد.
به گفته رئیس کمیسیون اروپا رهبران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هفته آینده وضعیت دریافت واکسن‌های سفارش داده شده را بررسی خواهند کرد. کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ساز و کار پیش بینی شده در قرارداد خرید واکسن از شرکت آسترازنکا را به دلیل عدم دریافت به موقع واکسن‌ها فعال کرده است.
اورزولا فن درلاین در گفتگو با یک رسانه آلمانی گفت: «گزینه ممنوعیت صادرات پیش بینی شده وجود دارد. این پیام ما به آسترازنکا است: قبل از ارسال واکسن به دیگر کشور‌ها به مفاد قراردادتان با اتحادیه اروپا عمل کنید.»
رئیس کمیسیون اروپا افزود: «همه گزینه‌ها روی میز است.»
ساز و کار حل اختلاف در قرارداد اتحادیه اروپا با شرکت آسترازنکا به هر دو طرف امکان می‌دهد که در صورت نارضایتی از نحوه اجرای قرارداد با ارسال نامه‌ای اعتراض خود را اعلام کند. بیست روز پس از ارسال این نامه مدیران شرکت آسترازنکا و مسئولان اجرایی اتحادیه اروپا برای بررسی اختلاف تشکیل جلسه خواهند داد.
شرکت آسترازنکا قرار است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۷۰ میلیون دوز از واکسن خود را به اتحادیه اروپا تحویل دهد. این در حالی است که بنا به قرارداد این شرکت داروسازی با اتحادیه اروپا قرار بود در این بازه زمانی ۱۸۰ میلیون دوز واکسن تحویل داده شود.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که بسیاری از مسئولان این اتحادیه در بروکسل بر این باور هستند که شرکت آسترازنکا دُزهای واکسن خود را چند بار به فروش رسانده است و به همین دلیل امکان اجرای تعهدات خود را ندارد.
هر کدام از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌توانند مانع از صادرات واکسن‌های آسترازنکا شوند. تاکنون تنها ایتالیا یک بار مانع از صادرات ۲۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا شده است.
بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله هلند و بلژیک که بسیاری از واکسن‌های آسترازنکا در خاک آن‌ها تولید می‌شود با جلوگیری از صدور این واکسن‌ها مخالفت کرده اند.
اداره دارویی اروپا روز پنجشنبه گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را «ایمن و موثر» دانست. شماری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که هفته گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را موقتا متوقف کرده بودند اکنون بار دیگر تزریق آن را آغاز کرده اند.

منبع: یورونیوز فارسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی