تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

مینو محرز: نگرانی الان مسافرت‌های نوروزی است

مینو محرز گفت: تقاضای واکسن در تمام دنیا بسیار بالا است و تعداد واکسنی که شاید بتوان در اختیار داشت بسیار کم است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی واکسیناسیون را یا شروع نکردند و یا به طور کامل انجام نداده‌اند. بنابراین مردم فکر نکنند که در این لحظه واکسن در کل دنیا فراوان یافت می‌شود. من به واکسن ایرانی که درحال تولید آن هستیم بسیار امیدوار هستم و خودم از داوطلبان تزریق آن هستم.

کد خبر: ۸۴۰۱۱
۰۹:۴۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
مینو محرز: نگرانی الان مسافرت‌های نوروزی است
 
دیدارنیوز - مینو محرز گفت: تقاضای واکسن در تمام دنیا بسیار بالا است و تعداد واکسنی که شاید بتوان در اختیار داشت بسیار کم است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی واکسیناسیون را یا شروع نکردند و یا به طور کامل انجام نداده‌اند. بنابراین مردم فکر نکنند که در این لحظه واکسن در کل دنیا فراوان یافت می‌شود. من به واکسن ایرانی که درحال تولید آن هستیم بسیار امیدوار هستم و خودم از داوطلبان تزریق آن هستم.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی درباره واکسن «کوو ایران برکت» گفت: این واکسن از نوع خود ویروس کرونا اما کمی ضعیف شده است. مرحله اول تزریق این واکسن به حیوان و انسان برای بررسی مصونیت این واکسن بود که در ۵۶ نفری که واکسن به آن‌ها تزریق شد هیچ عارضه‌ای دیده نشد و مرحله بعدی آن تاثیرگذاری واکسن سنجیده می‌شود که این بار این بررسی روی ۴۰۰ نفر این می‌شود که محدوده سنی یک گروه ۱۰۰ نفره آن‌ها از ۵۰ تا ۷۵ سال است و ۳۰۰ نفر دیگر در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ هستند.

او افزود: در این مرحله در دو نوبت تزریق و در فواصل زمانی متفاوت اثربخشی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تاثیرپذیری مورد قبولی را دریافت کردیم تزریق این واکسن وارد مرحله سوم می‌شود. درحال حاضر این واکسن به افراد دارای بیماری زمینه‌ای تزریق نشده است و زمانی که امتحانات بالینی را به خوبی پشت سر گذاشت این گروه نیز در اولویت تزریق قرار خواهند گرفت.

عضو ستاد مقاله با کرونا درباره اینکه پس از تزریق این واکسن امکان ابتلا به کرونا و خطر مرگ وجود دارد، بیان کرد: درباره هیچ واکسنی نمی‌توان به شکل قطعی گفت که پس از تزریق درصد ابتلا به کرونا در افراد به صفر می‌رسد. مانند واکسن آنفلانزا که ممکن است بعضی افراد پس از تزریق باز هم به این بیماری مبتلا شوند اما به شکلی خفیف. بنابراین جواب قطعی برای این موضوع وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود پس از تزریق اگر افراد به کرونا مبتلا شوند علائم خفیف و یا پنهانی دارد.

او افزود: تا این لحظه ۳۰ درصد افرادی که از این واکسن به آن‌ها تزریق شده است زنان و ۷۰ درصد مردان بودند و این واکسن نیز واکنش‌های متفاوتی را در این دو گروه نداشت.

محرز ادامه داد: تقاضای واکسن در تمام دنیا بسیار بالا است و تعداد واکسنی که شاید بتوان در اختیار داشت بسیار کم است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی واکسیناسیون را یا شروع نکردند و یا به طور کامل انجام نداده‌اند. بنابراین مردم فکر نکنند که در این لحظه واکسن در کل دنیا فراوان یافت می‌شود. من به واکسن ایرانی که درحال تولید آن هستیم بسیار امیدوار هستم و خودم از داوطلبان تزریق آن هستم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونا در ایران عنوان کرد: برای کرونا وضعیت نگران‌کننده‌ای را پیش‌بینی می‌کنم به این دلیل که به روزهای پایانی سال رسیده‌ایم و سفرهای نوروزی می‌تواند موجب موج شدیدی باشد برای شیوع بیشتر کرونا و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان. مردم باید بدانند با ویروسی رو به رو هستند که درحال حاضر قدرت سرایت آن بسیار بالا است.

او افزود: پایین آمدن آمار جانباختگان در این روزها به این دلیل است که تجربه درمان و امکاناتی که برای رسیدگی به بیماران نیاز است افزایش داشته اما همچنان باید بدانیم که این بیماری یک تهدید است.

محرز درباره وضعیت بیمارستان ها در این روزها بیان کرد: درحال حاضر بیمارستان‌هایی را داریم که تعداد بیماران کرونایی در آن بالا نیست و همچنان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در آن‌ها وجود دارد اما در بعضی بیمارستان‌ها مانند مسیح دانشوری ظرفیت بیماران آن کاملا پر است. تنها نگرانی الان عید نوروز و مسافرت‌های نوروزی است که دوباره پس از تعطیلات عید در بیمارستان‌ها جایی برای بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.

او در ادامه عنوان کرد: کرونای انگلیسی که الان در کشور شیوع پیدا کرده است علائم متفاوتی نسبت به کرونای اولیه ندارد و فقط سرعت انتقال آن بیشتر و کمی جهش یافته است که این بار علائم مشخصی نیز در کودکان نیز دارد اما همه افراد یک خانواده را به یک شکل درگیر می‌کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: در روزهای عید نوروز که هیچ واکسنی در اختیار هیچ قشری قرار نمی‌گیرد پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند و به فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و زدن ماسک بیش از پیش اهمیت دهند و سعی کنند سفرهای نوروزی و مهمانی‌های خانوادگی را به زمان دیگری موکول کنند تا مانند نوروز سال ۹۹ که پیشگیری‌های مردم تا بخش زیادی توانست از شیوع بیشتر کرونا در آن روزها جلوگیری کند، با در خانه ماندن خود و خانواده خود را مصون نگه دارند تا در اواخر فصل بهار واکسن‌های ایرانی نیز وارد بازار شود.
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی