تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با حضور مجازی ررئیس جمهور صورت گرفت

افتتاح ۷ پروژه میراث فرهنگی در استان همدان

آیین افتتاح ۷ پروژه میراث فرهنگی استان با حضور مجازی رئیس جمهور برگزار شد. رئیس جمهور در این مراسم از مرمت و افتتاح این 7 اثر تاریخی استقبال و آن را مایه خرسندی دانست.

کد خبر: ۸۳۶۲۷
۱۵:۲۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

افتتاح 7 پروژه میراث فرهنگی در استان همداندیدارنیوز ـ آیدا شاکر: آیین افتتاح ۷ پروژه میراث فرهنگی استان به دست حسن روحانی رئیس جمهور، با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولین استان در موزه سایت باستانی هگمتانه برگزار شد.


طی افتتاحیه پروژه‌های میراث فرهنگی استان همدان، محمدحسن طالبیان، با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حفظ و مرمت بنا‌های تاریخی کشور و استان همدان به رئیس جمهور، بیان کرد: امروز طراحی راهبردی این وزارتخانه به سوی تصمیماتی است که نقش مردم و مسئولیت اجتماعی آنان را برجسته کند. درحال حاضر بالغ بر ۲ هزار کارگاه در حوزه مرمت بنا در سراسر کشور فعال است که با بهره‌برداری از این بنا‌ها بیش از ۲۵ هزار شغل در این حوزه ایجاد خواهد شد. همچنین مرمت حدود ۶۱ هزار شی با اهمیت موزه‌ای و راه‌­اندازی ۱۵۸ موزه که تعداد زیادی از آن نیز با کمک و حمایت بخش خصوصی صورت گرفته است و پیشرفت قابل توجه موزه‌های منطقه‌ای نظیر موزه‌های همدان، خوزستان، یزد و شیراز نشان از توجه و عزم راسخ این وزارتخانه به موزه و اشیاء موزه‌­ای دارد.


وی افزود: در پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همدان، که قدمت سکونت در آن به دوره مس و سنگ می­‌رسد و ماد‌ها نخستین پایتخت ایران را در آن پایه‌ریزی کردند، پس از حدود صد سال کاوش باستان‌­شناسی، اشیای بی­‌نظیر و بی­‌همتایی یافت شده است که نیازمند حفظ و نگهداری مناسب هستند. در این راستا امروز یکی از مخازن مهم و استاندارد کشور با کارکرد منطقه غرب کشور برای حفاظت از این گنجینه تاریخی افتتاح خواهد شد. همچنین افتتاح تعدادی از پروژه‌های مهم مرمتی استان از میان پروژه‌های متعدد این حوزه با حجم سرمایه گذاری ۶۱ میلیارد تومان و اشتغال­‌زایی ۱۱۷ نفر، به افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید.

افتتاح 7 پروژه میراث فرهنگی در استان همدان


طالبیان همچنین ضمن اشاره به پرونده ثبت جهانی هگمتانه خاطرنشان کرد: در ابتدا قصد داشتیم تنها پرونده سایت هگمتانه که در فهرست ثبت موقت یونسکو قرار دارد تکمیل و ارسال کنیم، اما از آن­جایی که هر سال ما تنها یک سهمیه برای ثبت در یونسکو داریم و سال گذشته نیز به دلیل پاندمی کرونا این اجلاس برگزار نشد، امسال پرونده دیگری در اجلاس داریم و این پرونده را به سال بعد موکول کردیم و در این راستا نیز یکی از بهترین استراتژی­‌ها برای طرح این پرونده بررسی سیر تاریخی هگمتانه تا همدان است. یعنی بررسی مسیر تحولی که این منطقه از استقرار پایتخت ماد‌ها تا دوران معاصر داشته است و بخش زیادی از شهر را شامل می­‌شود. خوشبختانه با توجه به جایگاهی که همدان در سطح جهان دارد بخش مهمی از مدارک آماده شده است و بخش دیگر که تهیه نقشه‌­هاست با سرعت خوبی در حال انجام است. موانع کوچکی نیز در این مسیر وجود دارد که امروز طی جلسه‌ای با استاندار همدان این موانع مطرح و برای رفع آن برنامه‌ریزی خواهد شد تا اصالت و یکپارچگی منطقه که مدنظر یونسکو است فراهم شده و پرونده برای این هدف آماده و به یونسکو ارسال شود.

افتتاح 7 پروژه میراث فرهنگی در استان همدان


حسن روحانی رئیس جمهور کشور نیز که از طریق ویدیوکنفرانس در این مراسم حضور داشت با تاکید بر اهمیت این آثار فرهنگی اظهار کرد: امروز شاهد تکمیل احیا و مرمت و افتتاح ۷ اثر تاریخی مهم استان همدان هستیم که جای خرسندی دارد، زیرا استان همدان مرکز بسیار مهمی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی با اهمیت است و هرگونه اقدام در جهت حفاظت و مرمت آثار تاریخی این استان می‌­تواند به جاذبه­‌های آن برای حضور گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.


در ادامه رئیس جمهور این ۷ پروژه میراث فرهنگی استان همدان را برای بهره‌برداری، افتتاح کرد.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی