تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

وزیر بهداشت: اگر تمام دروازه‌ها باز بود، حضرت عباسی سفر نروید

وزیر بهداشت گفت: دیروز ۵۷ درصد مواردی که در خوزستان تست کردیم، مبتلا به ویروس جهش یافته بودند که این خطر بزرگی برای وضعیت کشور خواهد بود.

کد خبر: ۸۳۶۲۱
۱۱:۳۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وزیر بهداشت: اگر تمام دروازه‌ها باز بود، حضرت عباسی سفر نروید
 
دیدارنیوز - «سعید نمکی» وزیر بهداشت در همایش تبیین برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به همراهی بخش‌های مختلف کشور در این یک سال شیوع کرونا، بیان کرد: حدود یک ماه قبل که روسای دانشگاه‌ها را دعوت کرده بودم، به آنها گفتم تا خود را برای یکی از سخت‌ترین ایام مدیریت کرونا آماده کنند، البته گرچه ما سعی داریم دلمان را از ناخالصی‌ها خالی کنیم تا در برابرش تابش نور خورشید را داشته باشیم، اما هر آنچه تا امروز مبتنی بر علم و دانش و تجربه پیش‌بینی کردیم درست از آب درآمد.

وی ادامه داد: ما راه سختی را برای مدیریت کرونا در پیش داریم، وقتی دولت و نظام انگلیس در برابر ویروس زانو بزند یعنی خطر ویروس بیشتر از این حرف‌ها است، باید طوری جلو برویم که در این طوفان دچار ویرانی نشویم، برای همین از همکاران دانشگاهی خواستم تا خودشان را برای یک دوره‌ی سخت آماده کنند.

نمکی افزود: این ویروس بسیار سرکش‌تر از ویروس قبل است، اگر برای ویروس قبل چند روز فرصت داشتبم، برای ویروس جدید ۴۸ یا ۷۲ ساعت فرصت داریم، من لحظه به لحظه گزارش‌های خوزستان را دریافت می‌کنم، حتی گاهی همکاران را در نیمه شب از خواب بیدار می‌کنم تا به من گزارش وضعیت بدهند.

وی گفت: توانستیم در یک مدت کوتاه ۲۵۰ تخت مجهز را تهیه کنیم و هر چه این طوفان سنگین‌تر باشد ما خودمان را آماده‌تر خواهیم کرد و تا الان بی‌آبرویی و بی‌اعتمادی برای جمهوری اسلامی رقم نزدیم که افتخار بزرگی است.

وزیر بهداشت افزود: من به عنوان وزیر درخواست داشتم تا سفرها منتفی شود، البته روزهای سختی بر مردم گذشته اما همین مردم اگر بدانند چقدر این رفت و آمدها باعث افزایش خطر مرگ و میر است، در محل جغرافیایی تنگ تر می‌مانند تا ویروس را از گوشه‌ای به گوشه‌ای دیگر نبرند.

وی ادامه داد: دیروز ۵۷ درصد مواردی که در خوزستان تست کردیم مبتلا به ویروس جهش یافته بودند که این یک خطر بزرگی برای وضعیت کشور خواهد بود، این ویروس بسیار وحشتناک‌تر از قبل است و تا می‌توانیم باید چرخه‌ی انتقال را کاهش دهیم، مثلا وقتی ویروس را با خود به یک روستایی می‌بریم که رد پای ویروس در آن نیست، ما آنجا سوغاتی مرگ با خود بردیم، ما التماس کردیم که مردم  سفر نروند، حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود مردم حضرت عباسی سفر نروند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی