تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز جهانی زن

همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن اتفاق جالبی در یکی از شهر‌های کانادا افتاد؛ کارت تبریکی با عکس مریم میرزاخانی ریاضی دان مشهور ایرانی برای کارمندان زن یک شرکت ارسال شد.

کد خبر: ۸۳۵۷۶
۱۸:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
مریم میرزاخانی؛ نماد زن ایرانی روی کارت تبریک روز جهانی زن
 
دیدار نیوزـ نسرین نیکنام: همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن اتفاق جالبی در یکی از شهر‌های کانادا افتاد؛ کارت تبریکی با عکس مریم میرزاخانی ریاضی دان مشهور ایرانی برای کارمندان زن یک شرکت ارسال شد که این اقدام در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد.
 
این اتفاق از دو منظر قابل توجه است، اول اینکه تصویر یک بانوی معروف و مشهور ایرانی به عنوان نماد روز جهانی زن در یک کشور غیر ایرانی انتخاب شده است دوم اینکه می‌توان از این دست خلاقیت‌ها تجربه کسب کرد و با اجرای این ایده ها، متفکران، صاحب نظران و آدم‌های معروف ایرانی را به نسل جوانی که آن‌ها را نمی‌شناسند معرفی کرد.
 

مریم میرزاخانی که بود؟

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که مریم میرزاخانی را نشناسند، مریم میرزاخانی نابغه ۴۰ ساله ریاضی جهان دختر پرافتخار ایرانی در اردیبهشت سال ۱۳۵۶ متولد و تیر ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. سال ۹۸ نهاد زنان سازمان ملل به معرفی ۷ دانشمند زن تاثیرگذار دنیا پرداخت که در میان آن‌ها نام "مریم میرزاخانی" ریاضی‌دان فقید برجسته ایرانی هم به چشم می‌خورد.

مریم میرزاخانی فقید، اولین زن و اولین ایرانی برنده مدال فیلدز و استاد تمام دانشگاه استنفورد هم در میان هفت زن دانشمندی است که دنیا را تغییر داده‌است؛ وی در ابتدا رویای نویسنده شدن را در سر داشت و به هنگام نوجوانی در دوره دبیرستان به استعداد خیره‌کننده خود در ریاضیات پی برد. زمینه‌ای که تا آخر عمر پیرامون آن تلاش کرد و موفقیت‌های بزرگی را رقم زد.

میرزاخانی در سال ۱۹۹۴ میلادی، به عنوان اولین دانشجوی ایرانی انتخاب شد که مدال طلای المپیاد جهانی ریاضیات را کسب کرد و از ۴۲، نمره ۴۱ را به دست آورد. از او افتخارات زیادی به جا مانده، از قرار گرفتن در فهرست ۱۰ نفره نشریه "پاپیولر ساینس" به عنوان افرادی که افق‌های تازه‌ای در مرز‌های جهان گشوده‌اند تا دریافت مدال فیلدز که بالاترین نشان افتخار در رشته ریاضی است.
 

نام میرزاخانی بر خیابانی در فرانسه

چند ماه پیش مسئولان کشور فرانسه هم اعلام کردند که نام یکی از خیابان‌های این کشور را مریم میرزاخانی گذاشتند و این اقدام را در راستای ادای احترام به این دانشمند ایرانی انجام داده‌اند.
 
میرزاخانی فقید راجع به تحقیقات خود گفته بود که هرچه بیشتر وقت خود را صرف ریاضیات می‌کرد، هیجان‌زده‌تر می‌شد. این دانشمند بزرگ ایرانی سهم ارزنده‌ای در زمینه ریاضیات به جا گذاشت. این نکته هم گفتنی است که فعالیت شگفت‌انگیز میرزاخانی در علم، راه را برای بسیاری از ریاضیدانان زن جهان هموار کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
29
0
یه نابغه ی بی حیا ،خودفروش ،بی دین وبی خدا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
هوی پشت سر مرده حرف نزن
تو از حرفایی که میزنی مطمعنی؟
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
کی نسل شماها منقرض میشه؟ چطور می خوای از پس حق الناسی که گردنته بر بیای آدم مثلا با خدا... چطور می تونی پشت سر یه انسانی که همه عمر کوتاهش صرف خدمت به بشریت شده این طور وقیحانه حرف بزنی؟ معنی دین و خدا و حیا برای شما داعشی‌های از خدا بی خبر در تحجر و بی سوادی و تن فروشی و عزلت خلاصه میشه ... هرآن چیزی که به علم و دانش و انسانیت و اخلاق و تمدن مربوطه رو زیر سوال می برین و خودتون رو مجاز به حتاکی و توهین و افترا می دونین . غافل از اینکه برای همه این رفتارها و همین یک جمله زشت و سخیف ات اول پیش خدا و بعد بنده اش باید پاسخگو باشی و مجازات بشی . حتی نمیشه براتون متاسف بود حتی نمیشه به بهبودتون امیدوار بود فقط خدا می دونه و می تونه با شماها چنان کنه که لایقش هستین ... الانم برو برق و اینترنتت رو قطع کن و گوشی یا کامپیوترت رو پرت کن یه جای دور و برگرد به غارت. علم و تمدن یه چیز کثیفه و دانشمندان و به قول خودت نابغه ها!!! یه سری موجودات از خدا بی خبر که فقط نشستن الکی تز می دن و مردم رو از دین و خدا دور می کنن اصلا به درد شما انسانهای مثلا با خدا و با دین نمی خورن. شاعر هم الکی گفته که عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست ......... اینم یه موجود بی خدا پیغمبره که هیچی از دین و حیا و عفت نمی فهمه برو جانمازت رو سه بار دیگه آب بکش و تو تاریکی و روی خاک به زندگی با حیا و با دینت ادامه بده و اینقدر برای خودت لعن و نفرین ابدی نخر که به اندازه نیاز داری. برعکس امثال مریم میزاخانی ها که دعای خیر مردم دنیا پشت سرشونه
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
لعنت خدا و پیغمبر خدا بر شما و امثال شما زن ستیزها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
13
یادش گرامی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
14
یعنی شرم بر ایرانی ها که حتی یه خیابون هم به یاد این مرحوم نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
7
افتخارایران‌روحش‌شاد
Fa ,d
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
8
اگر قدردان چنین نابغه هایی بودن الان تعداشون بیشتر و در ایران بودن یادش گرامی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی