تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
فوتبال گیت (۱۱)

شروع مقتدر فرهاد در روز پیروزی مقتدرانه سپاهان

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به متن و حاشیه لیگ برتر فوتبال ایران می‌پردازد. ماجرا‌های هفته هفدهم لیگ برتر و بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال سوژه این نوبت است.

کد خبر: ۸۳۴۷۲
۱۱:۰۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
فوتبال گیت (۱۱) / شروع مقتدر فرهاد در روز پیروزی مقتدرانه سپاهان

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: مهم‌ترین دیدار هفته بین تیم‌های سوم و چهارم جدول برگزار شد، جایی که استقلال در اول بازی از سومین دور مربی‌گری فرهاد مجیدی موفق شد فولاد نکونام را شکست دهد تا هم طلسم شکست‌ناپذیری جواد مقابل تیم سابقش شکسته شود و هم فرهاد قدم اول را محکم بردارد. استقلال در این بازی چندان در موقعیت‌سازی خوب عمل نکرد و در نهایت روی یک ضربه پنالتی حریف خوزستانی اش را شکست داد، اما به طور کاملا محسوسی دوندگی و مسئولیت پذیری آبی پوشان در زمین نسبت به بازی‌های گذشته بیشتر شده بود. همین امر باعث شد به خصوص در نیمه دوم عملکرد شاگردان مجیدی بهتر از فولادی‌ها باشد و در نهایت سه امتیاز این دیدار شش امتیازی به جیب آبی‌ها برود. استقلال با این پیروزی دوباره خود را به صدر جدول نزدیک کرد و حالا تعقیب‌کننده جدی پرسپولیس و سپاهان محسوب می‌شود.

سپاهان هم در یک بازی کاملا یک‌طرفه حریف اراکی را شش تایی کرد تا در روز توقف سرخپوشان در آبادان، هم امتیاز با این تیم و فقط با یک تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گیرد. شاگردان نوید‌کیا در این هفته‌ها به بهترین فرم تیمی و تاکتیکی خود رسیده‌اند و حالا با این برد مقتدرانه به لحاظ روحی هم به شدت تقویت شده‌اند. نکته قابل توجه در مورد سپاهان این فصل، احیا شدن سجاد شهباززاده تحت هدایت نوید کیا بود. شهباز زاده که در چند سال اخیر در هر تیمی که بوده به زحمت تعداد گل‌هایش را توانسته بود به دو رقم برساند، این فصل و زیر نظر نویدکیا تبدیل به یک گلزن تمام‌عیار شده به طوری که تا هفته هفدهم موفق شده پانزده گل برای زرد پوشان اصفهانی به ثمر برساند و اگر همین روند را تا پایان فصل حفظ کند می‌تواند رکورد آقای گلی لیگ برتر را بشکند.

آلومینیوم، اما روز‌های سختی را بدون خطیبی سپری میکند و بنظر می‌آید ماه‌عسل این تیم نوپای لیگ برتر با رفتن رسول به پایان رسیده باشد.



ماشین سازی، مغلوب دوازده نفره
تیم‌های تبریزی خالق عجایب در فوتبال ایران هستند. از اداره دو باشگاه توسط یک مالک تا تعویض مکرر مربیان در طول یک فصل و در آخرین مورد فرستادن تیم به زمین با ۱۱+۱ بازیکن، که البته باز هم باعث پیروزی ماشین‌سازان نشد و در نهایت تیم دوم شهر تبریز که ظاهراً باید قربانی دیگر تیم این شهر شود با دو گل مغلوب ذوب آهن مجتبی حسینی شد.

ماشین سازی قعر نشین، در حالی که برای جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر نیاز شدید به تقویت تیمش داشت در یک انتقال عجیب مهاجم اول و بهترین گلزن تیمش را به تراکتور سازی اهدا کرد تا همچنان روند ناکامی‌هایش را ادامه دهد.

نکته عجیب این مسابقه، اما در شروع نیمه دوم اتفاق افتاد. جایی که پاشازاده تیمش را با دوازده بازیکن روانه میدان کرد و حتی داور هم در ابتدا متوجه این موضوع نشد تا اینکه پس از چند دقیقه تیم داوری و بازیکنان ذوب آهن  متوجه شدند رقیب با یک یار بیشتر وارد زمین شده! باید منتظر ماند و دید تیم‌های تبریزی در هفته‌های آتی چه سورپرایز‌هایی برای فوتبال‌دوستان در نظر دارند.



شوک به اردوگاه سرخ
در حالی که مدیران پرسپولیس مشغول تهیه پول ماریو بودیمیر بودند به یک‌باره متوجه شدند علاوه بر مهاجم سابق کروات، شاکیان داخلی هم وجود دارند که مانع از باز شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی این تیم هستند. ابتدا فقط نام سوشا مکانی به عنوان طلبکار این باشگاه به گوش می‌رسید، اما هر روز بر تعداد این طلبکاران افزوده شد تا اینکه در یک خبر شوکه‌کننده، لیستی بلند‌بالا از طلبکاران منتشر شد که مجموع مطالبه آن‌ها عددی حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌شود.

حالا و در فاصله کمتر از پانزده روز تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی پرسپولیس باید رضایت همه طلبکارانش را اخذ کند تا بتواند قرارداد ترابی و دیگر خرید‌های احتمالی اش را ثبت کند.

اینکه سوء مدیریت در دوره‌های گذشته باعث انباشت این بدهی‌ها شده و شاکیان حق دارند از راه‌های قانونی به دنبال وصول مطالباتشان باشند امری بدیهی است.

اما اینکه چطور شد یک شبه این لیست بلند بالا از کشوی مسئولان فدراسیون فوتبال خارج شد و در این مقطع احکام کمیته انضباطی که بعضاً مربوط به سال‌های گذشته است، ضمانت اجرایی پیدا کرد مسئله‌ای است قابل تأمل، به خصوص که برخی از بازیکنانی که اسمشان در لیست منتشر شده، دیده می‌شود بیش از چهار پنج سال است که این تیم را ترک کردند و حالا به یک‌باره و به صورت یک‌جا، احکام همه آن‌ها به اجرا درآمده و باعث بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم، علیرغم پرداخت بدهی بودیمیر شده. حالا باید دید با این وضعیت تکلیف خرید‌های جدید پرسپولیس چه خواهد شد و مدیران این تیم برای حل مشکل پیش آمده چه خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی