تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

درخواست ویژه کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ از شورای نگهبان

محمد غرضی گفت: مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است و باید ببینیم انتخاباتی که قرار است در این شرایط برگزار شود، چقدر برای شورای نگهبان اهمیت دارد؛ یعنی آیا برای شورای نگهبان اصلاً مهم است که مردم رأی بدهند یا نه! اگر واقعاً این شورا دنبال حضور مردم است، باید راه را درازتر و وسیع‌تر ببیند.

کد خبر: ۸۳۴۶۵
۱۰:۲۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
درخواست ویژه کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ از شورای نگهبان
 
دیدارنیوز - محمد غرضی، فعال سیاسی، با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ و فضای سیاسی جامعه پیرامون این اتفاق اظهار داشت: در شرایطی به استقبال انتخابات مهم ریاست‌جمهوری می‌رویم که مجموعه قدرت سیاسی به دلیل گرفتاری‌هایی که پیش آمده است باید نگران نحوه حضور مردم در انتخابات باشد. مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است و باید ببینیم انتخاباتی که قرار است در این شرایط برگزار شود، چقدر برای شورای نگهبان اهمیت دارد؛ یعنی آیا برای شورای نگهبان اصلاً مهم است که مردم رأی بدهند یا نه! اگر واقعاً این شورا دنبال حضور مردم است، باید راه را درازتر و وسیع‌تر ببیند.
 
غرضی در ادامه گفت: البته برای برگزاری انتخاباتی تاثیرگذار، احزاب هم باید رفتارهای اصولی و منطقی از خود به نمایش بگذارند. واقعیت این است که گروه‌های سیاسی به قدری بد عمل کرده‌اند که مردم به سیاسیون پشت کرده‌اند و از آنها ناامید شده‌اند. به همین دلیل احزاب باید اقرار کنند که روش‌هایشان با جمهوریت و اسلامیت‌خواهی تناقضی آشکار داشت.

 
 
این فعال سیاسی توضیح داد: در سال ۹۹ دولت حقوق کارگران را سه میلیون تومان تعیین کرد که با دلار ۲۰ هزار تومان ۱۵۰ دلار می‌شود. این در حالی است که حقوق کارگران پاکستانی ۱۷۵ دلار است، در افغانستان ۲۰۰ دلار و در عراق ۳۰۰ دلار به کارگران می‌دهند، کارگران ترکیه‌ای هم درآمدشان در ماه بیش از ۵۰۰ دلار است. حالا اگر بخواهیم ایران را با این چهار کشور مقایسه کنیم متوجه می‌شویم منابع و دارایی‌های ما بسیار بیشتر از آن کشورهاست. پس لازم است تمام حاکمیت بیایند و بگویند کشور را چطور مدیریت کرده‌اند که کارگران ایرانی نسبت به همکاران خود در کشورهای نامبرده فقیرتر هستند؟
 
محمد غرضی در پایان گفت: اصلی‌ترین مشکل ما سوءمدیریت و سوءاستفاده است که تا این ۲ مساله برطرف نشود معضلات کشور از بین نخواهد رفت.
منبع: اعتماد
برچسب ها: محمد غرضی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی