تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی همدان افتتاح شد

سمپوزیم ملی مجسمه‌سازی همدان روز ۱۳ اسفند ما در مراسمی با حضور شهردار همدان، نمایندگان شورای شهر، جمعی از هنرمندان و داوران این رخداد هنری برگزار شد.

کد خبر: ۸۳۴۳۲
۱۹:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی همدان افتتاح شد

دیدارنیوز ـ آیدا شاکر*: آیین افتتاحیه نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی همدان ۱۳ اسفند ماه سال جاری با حضور شهردار شهر همدان، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای اسلامی شهر و برخی مسئولین شهری و هنرمندان و داوران این سمپوزیوم برگزار شد.

در این برنامه که با حمایت شهرداری و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری همدان برگزار شد، عباس صوفی شهردار همدان با اشاره به اهمیت این سمپوزیوم بیان کرد: در مرحله اول کار مطلعاتی علمی و دقیقی در جهت شناسایی مشاهیر شهر همدان تا بازه زمانی قبل از سده ۱۳۰۰ انجام شد و کار عملیاتی این برنامه نیز برعهده سازمان سیما و منظر شهری همدان قرار گرفت. مراسم رونمایی از تمبر این سمپوزیوم نیز در هفته‌های اخیر برگزار شد. همچنین تصمیم داریم در آینده و در مرحله‌های بعد به مشاهیر معاصر شهر بپردازیم و ساخت سردیس­های این افراد نیز در نظر گرفته شده است.

صوفی تاکید کرد: هنرمندان و اساتید مجسمه سازی منتخب برای ساخت سردیس­ها طی یک جشنواره رقابتی توسط داوران مطرح کشور انتخاب شدند و عملیات ساخت ۲۳ سردیس توسط این هنرمندان شروع شده و در آینده در پارکی با عنوان "پارک مشاهیر" رونمایی خواهند شد.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: باعث افتخار ماست که شهروندان شهر و همچنین گردشگران داخلی و خارجی که مهمان شهر همدان خواهند شد ضمن بازدید از این پارک با مشاهیر شهر آشنا شوند و این بزرگان به آنان معرفی شوند.

در ادامه این افتتاحیه، رضوان سلماسی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص بیان کرد: هر شهر با بزرگان و فرهیختگان خود شناخته می­‌شود و شهر همدان نیز گنجینه‌ای غنی از مشاهیر را دارد که ما موظفیم با معرفی این بزرگان جایگاه پر اهمیت شهرمان را به کشور و دنیا نشان دهیم و تاسیس پارک مشاهیر نیز در همین راستا مصوب و پیگیری شد.

سلماسی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند این برنامه گفت: بحث ابتدایی احداث پارک مشاهیر در سال نخست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مطرح شد و به دنبال موافقت شورا به شهرداری ابلاغ و کار تاسیس این پارک شروع شد.

وی در انتها با تاکید بر اهمیت احداث این پارک اظهار کرد: شهر همدان بزرگان بسیاری را در طول تاریخ داشته است که ما با معرفی آنان علاوه بر آشنایی با کار‌های بزرگی که این افراد انجام داده اند از زحمات آنان در طول تاریخ نیز قدردانی کوچکی خواهیم کرد.

همچنین علی عسگری یکی از داوران این سمپوزیوم نیز در ادامه این برنامه بیان کرد: شهر همدان مشاهیر بزرگی را نه تنها به کشور بلکه به دنیا معرفی کرده است. در حقیقت اهمیت این افراد از مرز‌های کشور فراتر رفته و در دنیا مطرح هستند بنابراین حساسیت ساخت سردیس این بزرگان بسیار زیاد بود و به همین جهت ما در راستای ساخت سردیس­هایی فاخر و درخور این افراد بسیار تلاش کردیم.

در انتهای این مراسم نیز از تلاش­ها و عملکرد هیئت داوران این سمپوزیوم تجلیل و قدردانی شد.

*خبرنگار و مسئول دفتر دیدار در استان همدان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی