تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

تازه‌ترین تصویر فرهاد در استقلال؛ شمایل یک منجی

امروز فرهاد مجیدی در اولین حرکت، بازیکنان استقلال را تمرین داد و نشان داد با ایده‌های جدیدی وارد مسئولیت و کار سخت و دشوار خود شده است.

کد خبر: ۸۳۳۳۳
۱۶:۳۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
تازه‌ترین تصویر فرهاد در استقلال؛ شمایل یک منجی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: حالا برای چهارمین بار است که باشگاه استقلال حوالی هفته هفدهم لیگ برتر، تاج را از سر یک مربی برمی‌دارد و می‌گذارد روی سر نفر بعدی. دیروز فرهاد مجیدی دوباره شد تاج سر استقلال و برای سومین بار تیم بحران‌زده را تحویل گرفت تا شمایل یک منجی را برای آبی‌ها بسازد.

مهاجم نازک و چالاک سال‌های دور استقلال که روزگاری زیر سایه غول‌های فوتبال ایران از تیم ملی دور ماند، اما در باشگاه پرطرفدار آبی به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ نام خود را ثبت کرد و با اینکه ده سالی هم سرنوشت خود را در باشگاه‌های امارات دنبال کرد، اما سال‌های آخر فوتبالش را تنها در استقلال سپری کرد و به اعتبارش در این باشگاه قوام بخشید.  

صحنه‌های جذاب و معروف گلزنی او در چند دربی پیاپی، خصوصا تصویری که شیث رضایی را در قامت یک تعقیب‌کننده مستأصل و پشت سر او نشان می‌داد، مایه غرور و شادمانی هواداران استقلال شد و قهرمانی استقلال در فصل ۹۲-۹۱ یعنی آخرین قهرمانی این تیم نیز با کاپیتانی او اتفاق افتاد.
 
تازه‌ترین تصویر فرهاد در استقلال؛ شمایل یک منجی

فرهاد مجیدی پس از خداحافظی با زمین فوتبال چند صباحی به دنبال دانش‌افزایی رفت تا به عنوان مربی به عرصه فوتبال بازگردد و در زمان سرمربی‌گری وینفرید شفر به عنوان دستیار به استقلال برگشت تا نشان دهد مثل دوران بازیگری‌اش، به عنوان نیروی کادر فنی نیز قصد ندارد با تیم دیگری به جز استقلال کار کند.

پس از اخراج شفر از سوی مدیران استقلال، فرهاد مجیدی چند بازی در مسابقات دو فصل قبل را به عنوان سرمربی تیم، انجام وظیفه کرد. فصل گذشته نیز در پی قهر استراماچونی از استقلال باز هم این فرهاد مجیدی بود که به دعوت باشگاه پاسخ مثبت داد و هواداران نیز او را به عنوان یک نجات‌دهنده معرفی کردند هر چند که کمتر کسی در مورد توانایی‌های فنی او سوالی پرسید. انگار که تنها حضور او بر روی نیمکت، مشکلات تیم را حل می‌کرد.

فرهاد مجیدی با وجود آنکه قراردادی برای یک و نیم فصل با استقلال امضا کرد، اما تغییر و تحول در هیات مدیره و مدیر عامل باشگاه، همه قرار و مدار‌های باشگاه را به هم ریخت و در نهایت هم در دوران احمد سعادتمند و در پایان جام حذفی فصل قبل، باشگاه را رها کرد.

حالا او دوباره بازگشته در حالی که به جای محمود فکری کاپیتان اسبق استقلال و همشهری خود او، قرار است کشتی طوفان‌زده آبی‌ها را از میان امواج متلاطم به ساحل آرامش برساند. فرهاد مجیدی در سومین حضورش به عنوان سرمربی استقلال، دستکم در حوزه انتخاب اعضای کادر فنی پخته‌تر عمل کرده و از این که از تجربه دیگران برای پیشبرد اهدافش بهره ببرد اِبایی ندارد. ترکیب کادر فنی استقلال با حضور فراز کمالوند می‌تواند بهتر از فصل قبل باشد. به هر حال کمالوند تجربه سرمربی‌گری تیم‌های بزرگ مثل تراکتورسازی را در لیگ برتر دارد و حالا در مقام یک دوست و رفیق، بی‌آنکه احساس شود چشم طمع به پست سرمربی دارد، می‌تواند کاستی‌های فنی و تجربی فرهاد را تا حد زیادی بپوشاند.

امروز فرهاد مجیدی و کادر فنی جدید، برای نخستین بار تمرین استقلال را هدایت کردند و تصاویری که از این ماجرا منتشر شده نشان می‌دهد که انگار سومین حضور مجیدی در استقلال می‌تواند یک نقطه اتکا و شروع قوی برای متولد شدن یک مربی خوب در فوتبال ایران باشد. فرهاد که با قراردادی به مدت دو و نیم فصل با استقلال بسته، می‌تواند به اهداف بلندتری به غیر از آرام کردن شرایط فعلی یا باقی‌ماندن در تیم‌های صدر جدول هم فکر کند.
 
تازه‌ترین تصویر فرهاد در استقلال؛ شمایل یک منجی

گرچه هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا ناکامی او زود است، اما به هر حال تجربه حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌تواند در استقلال با فرهاد مجیدی تکرار شود به شرط آنکه ماجرا‌های تازه و حواشی مخرب جدیدی در هیات مدیره و اطراف باشگاه به وجود نیاید. تجربه نیم‌فصل سپری شده در استقلال نشان می‌دهد که افکار حاکم بر هیات مدیره باشگاه چندان همسو نیست و شاید هم مشوش بودن در قوای تصمیم‌گیری باشگاه متاثر از ناکامی‌هایی بوده که در کادر فنی قبلی وجود داشت.

استقلال شنبه بعدی در تهران مقابل فولاد قرار می‌گیرد که یکی دیگر از مدعیان نیمکت استقلال آنجا سرمربی است. اولین حواشی محمود فکری در نیم‌فصل اول امسال نیز در مقابله با جواد نکونام رخ داد و به نظر می‌آید نخستین آزمون فرهاد در استقلال امروز نیز آزمونی سخت و دشوار باشد. شاید ناکامی احتمالی استقلال در مقابل فولاد را کسی به نام فرهاد مجیدی نگذارد، اما یک برد دلچسب می‌تواند تولدی دیگر برای او باشد.

   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی