تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کناره‌گیری دبیرکل برای حفاظت از «اعتماد ملی» / در دیدار الیاس حضرتی با شیخ مهدی کروبی چه گذشت؟

الیاس حضرتی درباره دیدار با شیخ مهدی کروبی گفت: درخصوص حزب حاج‌آقا همچنان اصرار بر استعفا از دبیر کلی داشتند؛ ضمن اینکه به تشکل و وجود احزاب اعتقاد راسخ دارند، نمی‌خواهد دبیرکلی‌شان آسیبی به حزب وارد کند و بهانه به دست دیگران بدهد.

کد خبر: ۸۲۹۸۴
۱۷:۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

کناره‌گیری دبیرکل برای حفاظت از «اعتماد ملی» / در دیدار الیاس حضرتی با شیخ مهدی کروبی چه گذشت؟

 

دیدارنیوز ـ روز یکشنبه ساعت ۳ عصر، از زمانی که تسهیلاتی در مورد آقای کروبی و بحث دیدار معدودی از دوستان با ایشان ایجاد شده، جزو اولین کسانی بودم که هم برای ایجاد این مراحل تلاش کردم و هم خودم علاقه‌مند و مشتاق این دیدار بودم تا اینکه امروز این توفیق حاصل شد بعد از ۱۰ سال دیدار رفیق قدیمی و یار دیرین و دبیر کل حزبی که بنده قائم‌مقامش هستم، حاصل شد. شوق دیدار و عجله برای دیدار به گونه‌ای بود که زودتر از ساعت ۳ رسیدم. عزیزی از ماموران وزارت اطلاعات از دوربین متوجه آمدنم شد، خیلی محترمانه آمد بعد از سلام و احوالپرسی و پرسیدن اسم با کلید خودش در را باز کرد و بنده را به درون منزل راهنمایی کرد. ابتدا با مصطفی مولایی، یار غار و وفادار آقای کروبی روبرو شدم. ماسک داشت؛ فکر کردم از نیرو‌های اطلاعاتی است، ولی ماسک را که برداشت، دیدم مصطفی است؛ ایشان همیشه کنار حاج‌آقا بوده و وفادار و وفادار...

به نقل از روزنامه اعتماد، از پله که بالا رفتم، با حاج‌خانم برخورد کردم. شیرزنی که من به او «مادر انقلاب» لقب داده‌ام؛ چراکه همیشه غمخوار انقلابیون واقعی بوده، از پیش از انقلاب مرتب به زندانیان و مبارزان و همراهان امام (ره) و یاران آقای کروبی در زندان کمک‌رسانی داشت، در ایام جنگ نیز دوشادوش آقای کروبی در بنیاد شهید به مجروحان جنگ رسیدگی می‌کرد و علاوه بر آن، در تاسیس مجهزترین بیمارستان کشور در آن زمان، اعزام مجروحان به خارج از کشور، سرکشی به خانواده شهدا و مجروحان و جانبازان... همراه آقای کروبی بود و در تمام مدت این ۱۰ سال هم پرستار و یار و غمخوار ایشان بوده و هست؛ شیرزنی که قطعا در مدیریت از بسیاری از مدیران و مسوولان، عرضه و توانایی بیشتری دارد.

با شتاب پله‌ها را طی کردم، به اتاق حاج آقای کروبی رسیدم، حاج آقا را خدارو شکر سالم و با روحیه عالی سرزنده و سرحال و مثل همیشه بشاش یافتم، دلم می‌خواست بغلش کنم، در آغوشش بگیرم، ولی از ترس اینکه من از بیرون آمده و خدایی ناکرده کرونایی به حاج‌آقا منتقل نکنم، احتیاط کردم و در حد اینکه مشت‌های‌مان را به هم بزنیم، اکتفا کردیم. طبق عادت همیشگی حاج‌آقا از تمام دوستان و آشنایان و خانواده پرس‌وجو کردند، خیلی‌ها را به‌نام. من هم سلام همه دوستان روزنامه و حزب و دوستان بیرون را به ایشان رساندم.

دیدار ما با حاج‌آقا تا ساعت ۵ طول کشید؛ حدود ۲ ساعت بیشتر، در خدمت‌شان بودم.

راجع به حزب و آخرین شرایطی که دارد و مشکلاتی که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ایجاد شد، مفصل بحث کردیم. راجع به آخرین وضعیت کشور در وضعیت سیاسی، مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و ... هم مفصل بحث کردیم.

همین‌طور راجع به مسائل بین‌المللی و فشار‌های خارجی به‌خصوص از جانب امریکا صحبت کردیم؛ و چه مرد پرخاطره‌ای‌است؛ امیدوارم روزی فرصتی پیدا شود تمام این خاطرات بی‌نظیر ثبت و ضبط شود. البته پیشنهادش را بعد از انتخابات ۸۴ به حاج‌آقا داده بودم و مجددا در این دیدار تکرار کردم.

درخصوص حزب حاج‌آقا همچنان اصرار بر استعفا از دبیر کلی داشتند؛ ضمن اینکه به تشکل و وجود احزاب اعتقاد راسخ دارند، نمی‌خواهد دبیرکلی‌شان آسیبی به حزب وارد کند و بهانه به دست دیگران بدهد.

حاج‌آقا در این مدت حصر، تاکنون ۴ نوبت استعفا داده‌اند، ولی شورای مرکزی حزب نپذیرفته است. متاسفانه اخیرا هم کمیسیون ماده ۱۰ ایشان و ۳ نفر دیگر از شورای مرکزی اعتمادملی را احراز صلاحیت نکرده‌اند و درنتیجه پروانه حزب صادر نشده است؛ هشدار‌هایی هم در مصاحبه‌های آقای عرف، معاونت محترم سیاسی وزارت کشور وجود داشت. البته ما از طریق مراجع ذی‌صلاح شکایت کرده‌ایم و درحال پیگیری حقوق‌مان هستیم. مباحث ما در تمام زمینه‌ها طولانی بود و خیلی مفید؛ فعلا به همین بسنده می‌کنیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی