تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در روز‌های پایانی سال ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

کد خبر: ۸۲۹۷۲
۱۵:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

 

دیدارنیوز ـ معصومه پارچیان اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال شاهد افزایش خرید و فروش برخی از حیوانات وحشی هستیم که این اقدام افراد فرصت طلب به طبیعت منطقه خسارت جدی وارد می‌کند.

وی افزود: آبزیان نقش موثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی رویه آن‌ها موجب بر هم خوردن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه‌های جانوری می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: برخی افراد سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی مردم اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض می‌کنند.

پارچیان گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر سُنبل آبی در ایام پایانی سال بشتر به چشم می‌خورد که این اقدام غیرقانونی و ممنوع است.

وی افزود: این گونه‌ها بیشتر در حاشیه خیابان به فروش می‌رسد با این وجود همه ساله گشت و نظارت مستمر توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست برای برخورد با این نوع تخلف افزایش می‌یابد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار از شهروندان خواست در راستای حفاظت از محیط زیست از خرید و فروش آبزیان و گونه‌های گیاهی وحشی خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف موضوع را از طریق تماس با ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

پارچیان بیشترین میزان تخلف ثبت شده در این باره را مربوط به فروش لاک پشت، مار آبی و لاله واژگون دانست و افزود: با توجه به افزایش نظارت و اطلاع رسانی در چند سال اخیر شاهد تخلف مهمی در این شهرستان رخ نداده است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف با فرد خاطی طبق مفاد ماده ۱۰ قانون شکار و صید برخورد می‌شود که بر اساس این قانون به سازمان محیط زیست این اختیار داده شده که با شکار و صید غیر مجاز، از بین بردن رُستنی ها، حمل و عرضه گونه‌های وحشی، برخورد قاطع و قانونی کند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی