تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران و دانشگاه هنر

کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه هنر به منظور توسعه و تحکیم همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و در جهت استمرار آن، به ویژه در موضوع توسعه پایدار شهری تفاهم نامه امضا کردند.

کد خبر: ۸۲۸۸۵
۱۲:۵۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دیدارنیوز - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی اسکان بشر ایران، در این تفاهم نامه که میان دکتر محمد مهدی مظاهری دبیرکل محترم کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران و دکتر سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر به امضا رسید، بر اهداف و برنامه‌های فراگیر ملی و بین المللی درباره محور توسعه پایدار شهری و عملیاتی کردن اهداف SDG۱۱ در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی با رویکرد دانش و نوآوری تاکید دارد.

همچنین تعریف، اجرا، مشاوره، داوری و نظارت پروژه‌های پژوهشی، کاربردی و توسعه‌ای مشترک مورد توافق درسطح ملی و بین المللی، برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه مدت علمی، مهارتی و کاربردی درسطح ملی و بین المللی، بهره برداری از امکانات زیر ساختی وتوانمندی‌های طرفین و برگزاری کنفرانس ها، کارگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با موضوع‌های مورد تفاهم طرفین درسطح ملی و بینالمللی  در دستور تفاهم نامه طرفین قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کمک به بهبود ارتقای کیفی طرفین با تبادل متخصصین کمیته ملی و دانشگاه حمایت و بهره مندی از امکانات کمیته ملی و دانشگاه در زمینه تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی- پژوهشی و انتشار آن‌ها به صورت مشترک و هدایت درباره پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت موضوعات مرتبط با اهداف طرفین از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

گفتنی است برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر و دست‌یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است. هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیاز‌های توسعۀ شهری، رشد شهر‌ها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان. کمیته ملی اسکان بشر ایران نیز با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بر عهده دارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی