تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

موز طوری عمل کند که خیار شرمنده نشود

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۸۲۸۵۶
۰۲:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

افاضات اضافه: موز طوری عمل کند که خیار شرمنده نشود

دیدارنیوز _ عوام الملک:

 جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹
هوا هنوز روشن نشده بود که بیدار شدم. فیلم لحظه نشستن کاوشگر ناسا بر سطح مریخ را تماشا کردم. لحظات جالبی بود. یاد میمونی افتادم که زمان محمود به فضا فرستادند. نمی‌دانم کجاست و چه حالی دارد. باید پیگیر شوم. یکی از خواص سازمان هواپیمایی کشوری گفته ممنوعیت پرواز‌های بریتانیا به ایران فعلا ادامه دارد. اما چون تا حالا ۱۶میلیون دوز واکسن در انگلیس تزریق شده است و اگر همین تعداد واکسن دیگر تزریق شود مساله کرونا در انگلیس حل می‌شود ممکن است بعد از مدتی ممنوعیت را لغو کنند. حرف درستی زده است. البته احتمالا بعد از حل شدن مساله کرونا در بریتانیا آنها پروازهای ایران را لغو می‌کنند و جای نگرانی نیست. نامه رییس روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به وزارت بهداشت درباره تخصیص سهمیه واکسن کرونا به هنرمندان سینما و تلویزیون را خواندم. قبلا نظام پزشکی مسائل جامعه پزشکی را پیگیری می‌کرد. معلوم است خوشبختانه توانسته‌اند هنرمندان سینما و تلویزیون را هم تحت پوشش قرار دهند. من هم باید یک نامه بنویسم و بگویم چون من عوام‌الملکم و با عوام زندگی می‌کنم لازم است زودتر به من واکسن بزنند. غلامعلی اعلام کرد که محمود اگر هم بیاید راهش نمی‌دهند. خیلی خوب است که غلامعلی همه چیز را می‌داند. ولی حیف است که محمود نباشد. در عوض مصطفی که خودش یک حزب است اعلام کرد نامزد اختصاصی حزبش است. در خبرها خواندم که خواص‌الدوله خروج مرغ از تهران را ممنوع کرده‌اند. جالب است که در این مورد هم خروس‌ها نسبت به مرغ‌ها دارای مزیت شده‌اند. توئیت خواص‌المله ما که به دختر حاکم دوبی پیشنهاد کرده بود برای زندگی آزادانه به تهران بیاید موثر واقع شد. خانواده سلطنتی دوبی بیانیه صادر کرد و گفت اصلا نگران نباشید. ایشان مقداری کسالت دارد و به زودی خودش خوب می‌شود و سر کار و زندگیش برمی‌گردد. گویا راضی به زحمت خواص ما نیستند و ترجیح می‌دهند خودش خوب شود و از آزادی در تهران بهره‌مند نشود. احتمالا آمادگی پذیرش آزادی را ندارد. در اخبار خواندم که محسن گفته شرایط برای حضورش در انتخابات بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است و می‌خواهد با جنگاوری در انتخابات حضور پیدا کند. قاعدتا به فکر انجام عملیات فریب است. امیدوارم با این وضعیت برای حضور در ستادهای انتخاباتیش مجبور به پوشیدن لباس نظامی نشویم. احتمالا خواندن سرود ستادش را هم باید به حاج صادق بسپارد. امیر، عمه‌زاده تلفن کرد و گفت عده‌ای از عوام گفته‌اند چون اطلاع‌رسانی در مورد کروناهای غیر چینی روز بیست و سوم بهمن و بعد از آن صورت گرفته است تصمیم دارند امسال در ایام نوروز تا می‌توانند در قالب سفر و دید و بازدید دور هم جمع بشوند. فکر خوبی‌ست. به نشانه اعتراض، خودکشی دسته‌جمعی کنیم. کمی نصیحتش کردم. آخر شب برنامه‌های تلویزیون سی‌ان‌ان را تماشا کردم. عکس‌هایی از سناتور تد کروز منتشر شده که همزمان با وضعیت بحرانی در تگزاس، با خانواده‌اش سوار هواپیما شده تا به تعطیلات برود. خیلی به او فشار آوردند و مجبور به عذرخواهی شده است. این‌ها نشانه‌های فروپاشی آمریکاست. البته حدس می‌زنم روال آمریکا این است که فردی که عکس گرفته و آن را منتشر کرده، پیدا می‌کنند تا تکلیفش روشن شود. احتمالا تد کروز و بقیه سناتورها هم از منتشرکننده عکس‌ها و معترضان به سفر او در این شرایط، شکایت کنند. همین که ما از این مشکلات پیش پا افتاده نداریم نشانه اقتدار ماست.

بیشتر بخوانید: دختر حاکم دوبی به تهران بیاید و از آزادی بهره‌مند شود

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹
در روزی که با مرور خاطرات حماسه غیاب، مدام در فکر باقر بودم الیاس، مدرک تحصیلی مهرداد را جعلی خواند.‌ طرح این مباحث انحرافی در برهه حساس کنونی بسیار عجیب است. اگر قرار بود مدرکش جعلی باشد محاسباتش در یک جزوه یا دفتر کوچک جمع می‌شد اما الان در یک دیوان می‌نویسد که ثابت می‌کند مدرک مهرداد‌، اصل است. گویا عوام آلمان روی بالکن‌ها رفته‌اند و ۶ دقیقه به طور مداوم خانم مرکل را به خاطر زحماتش در طول دوران صدراعظمی و اینکه ساده و سالم زندگی کرده است تشویق کرده‌اند. عجیب است که از این چیزها ندیده‌اند و آنقدر هیجان‌زده می‌شوند که باید یکی از خواصشان را تشویق کنند. ما اگر قرار بود بابت این ویژگی‌های معمولی، خواصمان را تشویق کنیم باید به طور دائم روی بالکن‌هایمان کف می‌زدیم. عکسی دیدم که نشان می‌داد سینما بلوار تهران، بعد از نزدیک شصت سال سینما بودن تبدیل به مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است. خیلی اقدام خوبی‌ست. این نوع مراکز فرهنگی قدیمی که خیلی‌ها از آن‌ها خاطره دارند به درد همین کارها می‌خورند. البته بهتر بود به پاساژ یا مجتمع تجاری تبدیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: نباید بین خیار و هویج و موز فرقی باشد


 یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹
بسیار خوشحال و پرانرژی بیدار شدم. امروز تولد احمد است. امیدوارم بتوانم شمع به مقدار کافی پیدا کنم. صحبت‌های خواص‌المله قزوین را خواندم. گفته یک دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونا شده است که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضد انگل بوده و سابقه دارویی دارد. بحث تاریخی و فلسفی خوبی است. نشان می‌دهد ویروس کرونا همان انگل سابق است. غربی‌ها اگر بفهمند قطعا برای ربودن داروی مذکور برنامه‌ریزی خواهند کرد. مخصوصا که الان بازرسان آژانس در ایران بیکار شده‌اند و می‌توانند در این نوع عملیات‌ها شرکت کنند. باید خیلی مراقب بود و حتی‌الامکان با همه بازرسان آژانس و شهروندان دوتابعیتی برخورد لازم را کرد. در اخبار آمد که گویا عده‌ای در مرز عراق، برگه‌های جعلی تست کرونا را به قیمت یک و نیم میلیون تومان به عوام می‌فروختند تا بتوانند وارد کشور بشوند. گویا خوب هم‌ جواب گرفته‌اند. وضعیت خوزستان قرمز شده است. گویا وزارت کشور درخواست انحلال جمعیت امام علی را ارائه کرده است. کار بسیار صحیحی است. وجود این نوع تشکل‌ها باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند در کشور، بعضی‌ها فقیر و محتاجند. باید این تشکل‌ها را کلا جمع کرد و به جایشان داربست و چادر زد و به عوام چای و شربت تعارف کرد. مفید است. نتایج بخت‌آزمایی خودرویی اعلام شد. مانند همه ده دوازده بار قبلی برنده نشدم. عصر، فیلم سخنان محمود در جواب غلامعلی را دیدم. خیلی حرف‌های مهمی زده است. البته اواخرش از روی کاغذ حرف‌هایی زد که به نظر می‌رسید کاغذ کس دیگری را اشتباهی برداشته است. چون شبیه همین حرف‌ها را چند نفر دیگر در زمان ریاست محمود زدند و تصمیم گرفتند از همان موقع به خانه‌شان بروند و در را ببندند و به کارهای زشتشان فکر کنند. بخشی از مسائلی هم که محمود گفت بالای هجده سال بود. احتمالا غلامعلی اول باید به خانواده در مورد آن‌ها توضیح بدهد و بعد هم فکری برای آشتی با محمود بکند. آخرش هم محمود تقریبا گفت وقتی باقر و ابراهیم و سعید و محسن می‌آیند من بگذارم و بروم؟ نه! من هم می‌آیم.

بیشتر بخوانید: واقعا باقر زحمات زیادی می‌کشد


دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹
امروز صبح قاطعیت خواص‌المله باعث غرور و افتخارم شد. خیلی محکم و سفت و قاطع توی دهان خواص‌الدوله زدند و حتی گفتند تا خواص‌الدوله نگویند غلط کرده‌اند که بازرسان آژانس را با پس‌گردنی بیرون نینداخته‌اند هیچ یک از آن‌ها را به ساختمان خودمان راه نمی‌دهیم و حتی بودجه را هم بررسی نمی‌کنیم. بعد هم با رای قاطع از ابراهیم و خواص‌الرعایا خواستند پرونده حسن و علی‌اکبر و هر کسی که در این مساله نقش داشته است را خارج از نوبت بررسی و هر دو نفر و بقیه خواص‌الدوله را در صف، منتظر بگذارند تا به حسابشان رسیدگی شود. عصر هم در ادامه همان قاطعیت بودجه را بررسی کردند ‌تا خواص‌الدوله بدانند خواص‌المله خیلی مهربان و اهل گذشتند. خواص‌الدوله هم بیانیه دادند و گفتند ما خودمان می‌فهمیم چه کار می‌کنیم و اگر خواص‌المله خیلی دلش می‌خواهد که ما آنطوری که می‌خواهند رفتار کنیم مسوولیت ادامه تحریم‌ها را بپذیرند. بعد هم گفتند ما طبق مصوبه همان جایی اقدام کرده‌ایم که اتفاقا باقر و ابراهیم هم در آن عضو هستند و مصوباتش را تایید می‌کنند. از آن زمان تا الان خواص‌المله چیز جدیدی نگفته‌اند. غلامعلی امروز جواب محمود را داد و گفت آن کاری که تو گفتی من کرده‌ام، دروغ چندش‌آوری است و من فرد مذکور را از جلو ندیده‌ام. وسواس غلامعلی روی زاویه دید قابل توجه است. بعد هم گفت که از محمود شکایت می‌کند. معلوم است که با یک صلوات مساله را ختم خواهند کرد.‌ مرکز آمار ایران میزان زمان صرف‌شده برای فعالیت‌های مختلف ایرانیان در طول روز را منتشر کرد. خیلی امیدوارکننده است. هر ایرانی روزی کمتر از سه ساعت برای مزد کار می‌کند اما روزی بیشتر از یازده ساعت وقتش صرف رسیدگی و خودمراقبتی و بیشتر از ۴ ساعت صرف فراغت می‌شود. اینها نشانه پیشرفت کشور و رفاه عوام است. باید کاری کنیم که کار برای مزد به صفر برسد و در عوض، رسیدگی و خودمراقبتی بیشتر از ۱۶ ساعت در روز باشد. شاید محمود بتواند این رکوردها را جابه‌جا کند. خبر تعطیلی سینما عصرجدید را خواندم. ظرف سه روز، این دومین سینمای قدیمی‌ست که خبر تعطیلیش منتشر می‌شود. خیلی خبر خوبی‌ست. عوام وقتشان را صرف کارهای مهم‌تر می‌کنند. خاطرات خیلی‌ها هم نابود می‌شود و بیخود در گذشته نمی‌مانند. آخر شب فهمیدم که هر قدر هم انیس و مونس و اهل نقاشی باشی، عزرائیل که بیاید چاره‌ای جز تسلیم نداری. مخصوصا که کرونا هم به جعبه ابزار ملک‌الموت اضافه شده است. خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد.

بیشتر بخوانید: محمدجواد را زندانی و ویدئو را هم دوباره ممنوع کنید

 سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
امروز عده‌ای از طرفداران تیم فوتبال استقلال تهران که گویا اخبار کشور را دنبال نمی‌کنند جلوی مجلس تجمع کردند. اصلا توجه ندارند که وقتی خواص‌المله‌ها آنقدر کار دارند که دیروز تصمیم گرفتند خواص‌الدوله‌ها را هم به آنجا راه ندهند طبیعی‌ست که کاری به هواداران یک تیم فوتبال نداشته باشند. به همین خاطر هم یک نفر از داخل مجلس به تجمع‌کنندگان عدد ۶ را نشان داد تا بدانند توقف بیجا مانع کسب است. البته تعدادی از لیدرهای استقلال هم به هواداران حمله کردند تا در رابطه با موضوع اعتراضشان شعار ندهند. درستش هم همین است. همیشه لیدرها بهتر از هواداران می‌فهمند که چه چیزی درست است. خواص‌المله‌ها هم بی‌توجه به این مسائل، در حال ادامه زحمت کشیدن برای عوام بودند. به همین خاطر تصمیم گرفتند به این فکر کنند قیمت اینترنت را چند برابر کنند و درآمدش را به رسانه‌های پرمخاطب و ملی اختصاص بدهند. کار خوبی‌ست. نباید از سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی عقب بیفتیم. جمعی از خواص‌ا‌لمله هم طرحی دادند که هزینه پیامک گران بشود و مازاد درآمدش صرف طرح افزایش جمعیت بشود. کمی پیچیده شد. برایم سوال است که چگونه با پیامک گران، راحتتر می‌شود حامله شد. چون تا جایی که یادم هست قبلا می‌گفتند با گیگ اینترنت می‌شود حامله شد ولی تصمیم گرفتند درآمد ناشی از گرانی اینترنت را به رسانه‌های ملی و پرمخاطب بدهند.

بیشتر بخوانید: وزیر خارجه به فکر بیت کورن باشد نه مذاکره


 چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹
صبح را به پیگیری‌های فعالیت‌های خواص‌المله در جهت تامین منافع عوام گذراندم. چیزهای خوبی دستگیرم شد. در مورد مالیات‌ها در بودجه سال آینده خیلی کارهای مهمی انجام دادند. خوشبختانه کسانی که خودروهای بالای یک میلیارد تومان یا خانه‌های بالای ده میلیارد تومان دارند و حتی کسانی که در فضای مجازی بیش از ۵۰۰هزار نفر دنبال‌کننده دارند باید مالیات بدهند. کار درستی‌ست. بهتر از آن است که از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ که همه املاک و اموال و کارخانه‌ها و دارایی‌هایشان برای خدمت به عوام صرف می‌شود مالیات گرفته شود. شاید پیشنهاد بدهم مالیات کارگران و معلمان و بازنشستگان را هم بیشتر کنند. درست نیست که مالیات پرداختی آن‌ها متناسب با تورم زیاد نشود. عصر فهرست اسامی ثبت‌نام‌کنندگان دریافت روغن در یک فروشگاه زنجیره‌ای را دیدم. خوشحال شدم. چون همگی حداکثر تا سال ۱۴۰۰ صاحب روغن می‌شوند. اگر روغن را هم مانند خودرو با قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی به عوام بدهند هیجان‌انگیزتر است و باعث می‌شود همه قدر داشته‌هایشان را بیشتر بدانند. ولی اینطوری باز هم خیالمان راحت است که تا سال ۱۴۰۰ عوام صاحب روغن خواهند شد. تصاویر مربوط به تبلیغات یک شرکت پخش فیلم اینترنتی را دیدم. خلاقیت زیادی به خرج داده‌اند. تابلوی اسم شرکت و فیلم‌هایش را پشت عده‌ای از عوام بسته‌اند تا در خیابان‌ها راه بروند و توجه بقیه را جلب کنند. کارآفرینی کرده‌اند و باید به عنوان تشویق، تسهیلات بانکی بگیرند. قدیم تبلیغات را روی بدنه اتوبوس‌ها می‌چسباندند و نقشی در اشتغال جامعه نداشتند. آخر شب خواندم که جناب آقای ولادیمیر پوتین، رییس خواص‌الدوله روسیه به وزارتخانه‌های دفاع و خارجه کشورش دستور داده با عربستان توافقنامه همکاری نظامی منعقد کنند. نشانه دلسوزی کشور دوست و برادر‌ ما، روسیه، در حق کشور دشمن و برادر ما، عربستان، است. مخصوصا که رابطه آمریکا با عربستان کمی شکرآب است و ممکن است باعث شکست احساسی عربستان باشد. این حمایت‌های روسیه از ملل مظلوم قابل تقدیر است. قطعا عربستانی‌ها به رابطه تنگاتنگ ما با چین و روسیه حسودی می‌کنند ولی بعید است بتوانند ادای ما را دربیاورند.

بیشتر بخوانید: پول را آب می‌شویند، بیت کوین را با برق تولید می‌کنند

 پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹
گاهی هر آدم بافهم و شعوری حرف‌هایی را می‌شنود که نمی‌تواند باور کند از زبان یک آدم بافهم و شعور دیگر بیان شده باشد. اینکه مثلا کسی نداند سندروم داون چیست و در جایگاه خواص‌المله هم بنشیند نشان می‌دهد که هر دم از این باغ، بری می‌رسد. امروز، زمستان تصمیم گرفت یادآوری کند که نرفته و با قدرت برگشت. هوا سوز داشت. بخش‌هایی از مصاحبه بشار اسد را خواندم. لذت بردم. واقعا از نظر خلاقیت و شیوه اداره سوریه، الگوی خوبی‌ست. پیشنهاد داده برنامه‌های آشپزی از تلویزیون سوریه حذف شوند تا عوام گرسنه غذاهای مختلف را نبینند. امروز، علی، که دامادشان، علی هم احتمالا برای انتخابات کاندیدا می‌شود برای انتخابات کاندیدا شد. کلا رقابت خواص، خانوادگی‌ست. باعث می‌شود فضای خوبی ایجاد شود و خشونت به وجود نیاید. غلامعلی هم که جواب محمود را داد و گفت هیچوقت آن فرد را از جلو ندیده اعلام کرد اگر بفهمد ثبت‌نامش در انتخابات باعث افزایش مشارکت می‌شود این کار را خواهد کرد و گویا دقیقا به همین دلیل این کار را نمی‌کند و بهتر است عوام شرکت کنند و به بقیه رای بدهند. چون شرکت نکردنشان نشان می‌دهد ناامید شده‌اند و وقتی دل‌ها پر از نشاط است باید شرکت کنند. مصاحبه‌ای از مصطفی دیدم که بعد از آن مرتب از خودم می‌پرسم این را چی می‌گویم؟ مصطفی گفت که آزادی بیان در ایران با هیچ‌جا قابل مقایسه نیست و حتی از فرانسه هم بهتریم. در چشم‌های خبرنگار همه نشانه‌های قانع‌شدن را می‌شد دید. بانمک‌ترین خواص‌الدوله هم اعلام کرد که قرار است واکسیناسیون کرونای سالمندان مقیم آسایشگاهها آغاز شود. سرعت خیلی خوبی دارند. بالاخره یک روز به همه واکسن می‌رسد. بقیه جهان بیخودی عجله می‌کنند. از ۲۱۶ میلیون دوز واکسن تزریق‌شده در سراسر جهان، ده هزارتایش در ایران بوده که رکورد خوبی‌ست. رییس اتاق اصناف در مورد قیمت موز رهنمودهای خوبی دلشت و قرار شد برای کسانی که موز را گرانتر از هر کیلو ۲۵هزار تومان بفروشند پرونده تشکیل شود. کار درستی‌ست. قیمت‌ها همیشه با دستور درست می‌شوند. قطعا خود موز هم الان پشیمان است. باید طوری عمل کند که خیار هم شرمنده نباشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی