تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

یاغی آرام نمی‌گیرد؛ نقشه راه ترامپ برای ۲۰۲۴

سایه سنگین دونالد ترامپ بر سیاست آمریکا تداوم دارد. بسیاری معتقدند که او خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آماده می‌کند. خبری بد نه فقط برای دموکرات‌ها که برای بخش بزرگی از حزب جمهوری‌خواه!

کد خبر: ۸۲۸۲۸
۰۶:۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
نقشه راه ترامپ برای ۲۰۲۴
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: شرورترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا که تمام معادلات سیاسی این کشور را بر هم زد، بار دیگر قصد بازگشت به میادین سیاسی را دارد. رای نیاوردن استیضاح ترامپ امیدهای او را برای بازگشت به صحنه سیاست پررنگ کرده است. با این حال او هنوز در پرونده‌های مالیاتی با مشکلاتی روبرو است.

براساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار در فلوریدا شرکت می‌کند و شاید در آنجا نامزدی خود را برای  انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند. نشست اقدام سیاسی محافظه‌کاران قرار است روز پنجشنبه ۲۵ فوریه آغاز شود و تا یکشنبه ادامه یابد. این اولین حضور عمومی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به شمار می‌رود.

از سوی دیگر به گزارش آکسیوس به نقل از منابع ناشناس، برخی از نامزد‌های احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ به دنبال گرفتن تاییدیه ترامپ هستند. همچنین رئیس جمهوری سابق که تا روز انتخابات بعدی ۷۸ ساله می‌شود و اکنون که در کاخ سفید نیست با تهدید‌های حقوقی قابل توجهی روبرو است، به همین دلیل شاید در نهایت نامزد نشود. اما او حتی اگر شخصا نامزد نشود اما بی شک در انتخابات ۲۰۲۴ نقش پررنگی بازی می‌کند و تاثیر بسیاری بر پایگاه رای حزب جمهوری‌خواه خواهد داشت.

ترامپ فرد ناآرام و غیر قابل پیش بینی حزب جمهوری خواه است و با اتفاقات ۶ ژانویه که به حمله طرفداران او به کنگره ختم شد، نشان داد که قدرت بسیج زیادی در بین بخشی از مردم آمریکا دارد. حزب جمهوری خواه تصمیم گرفت که در دادگاه استیضاح ترامپ را محکوم نکند و از این رو استیضاح او در سنا رأی نیاورد. با این حال آن‌ها حالا باید نگران قمار سیاسی‌ای باشند که انجام داده‌اند.  ترامپ وعده داده که هیچ چیز در مورد آینده حزب جمهوری‌خواه، ملایم نخواهد بود و اگر حزب خود را تشکیل دهد و بتواند جمهوری‌خواهانی را با خود همراه کند، آن وقت بی شک شرایط برای این حزب نامساعد می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: نقشه راه احیای برجام؛ حرکت با گام‌های آهسته


برخی معتقدند که جمهوری‌خواهان در آینده ترامپ را به حاشیه خواهند راند تا مزاحمت او مانع از حرکت حزب جمهوری‌خواه نشود. حتی برخی رای منفی سناتورهای جمهوری‌خواه به استیضاح او را ناشی از یک معامله سیاسی می‌دانستند. با این حال هیچ اطلاع دقیق و قطعی در این مورد در دست نیست و البته روشن هم نیست که ترامپ حتی در صورت قبول این معامله به آن پایبند باشد. 
 
نقشه راه ترامپ برای ۲۰۲۴
 

شمشیری بالای سر ترامپ


دموکرات‌ها و حتی برخی از سیاستمداران کار کشته آمریکا دونالد ترامپ را برای سیاست و دموکراسی آمریکا خطرناک می‌دانند. از نظر آن‌ها یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا برای اینکه نشان دهد که او برای سیاست آمریکا یک معضل بزرگ به حساب می‌آید، کافیست. بر همین اساس به نظر می‌رسد پرونده مالیاتی او به عنوان شمشیری برنده در بالای سر او قرار دادند.

در دوران کارزار‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روزنامه نیویورک تایمز به بخشی از اطلاعات مالیاتی ترامپ دست یافته بود و دست به افشاگری زد. اکنون دادگستری نیویورک خواهان بررسی پرونده مالیاتی رئیس جمهوری پیشین شده است. دونالد ترامپ در طول چهار سال دوره ریاست جمهوری اش از انتشار مدارک و اسناد مالیاتی خود امتناع ورزیده است و حتی این موضوع از نقاط ضعفش در مناظره‌های انتخاباتی بود. زیرا چنین پدیده‌ای تا کنون در تاریخ سیاسی آمریکا بی سابقه بوده است. با این حال دونالد ترامپ تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا برای متوقف نکردن تحویل اسناد مالیاتی او به یک دادستان در نیویورک را مورد انتقاد قرار داده و تحقیقات مقام‌ات از مخالفان سیاسی‌شان را به عنوان «فاشیسم، نه عدالت» محکوم کرد.

دونالد ترامپ اعجوبه سیاسی‌ای بود که در چهار سال ریاست جمهوری خود اتفاق بسیاری را رقم زد. به‌رغم پیروزی چشمگیر بایدن در انتخابات، با این حال ترامپ بیش از ۷۴ میلیون نفر رای مردمی به دست آورد. او نگاهی به نام نگاه ترامپیسم در سیاست داخلی آمریکا شکل داد و شکاف بزرگی در جامعه ایالات متحده به وجود آورد. بر همین اساس به نظر می‌رسد تنها راه پیش روی دموکرات‌ها و  جمهوری‌خواهان برای آرام نگه داشتن این مرد شورشی، پرونده مالیاتی او و مشکلات آن است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی