تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان:

برای رسیدن به شهری دوست‌داشتنی باید بیاموزیم "گفتگو" کنیم

کد خبر: ۸۲۷۵۳
۱۶:۵۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

برای رسیدن به شهری دوست¬داشتنی باید بیاموزیم

دیدارنیوز _ آیدا شاکر*: دوازدهمین دوره نشست شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با موضوع "گفتگوی مطلوب، شهر مطلوب" برگزار شد و اعضای پنل در این نشست به بررسی اهمیت گفتگوی صحیح در بهبود روابط اجتماعی و شرایط جامعه شهری پرداختند.

دوازدهمین نشست شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با حضور رضوان سلماسی رئیس مرکز، اسدالله نقدی جامعه شناس شهری و روح الله وجدی هویدا رِیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برگزار و در خصوص اهمیت رسیدن به شهری مطلوب به کمک گفتگوی مطلوب صحبت شد.


طی این نشست رضوان سلماسی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش¬های شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به اهمیت فراگیری گفتگوی صحیح و مطلوب در رسیدن به شهری مطلوب و دوست‌داشتنی بیان کرد: مرکز مطالعات وپژوهش‌های شورای شهر با هدف سوق دادن شهروندان به ارتباط موثر بایکدیگر به کمک گفتگوی مناسب، باب بررسی "گفتگوی مطلوب، شهر مطلوب" را گشوده است با این هدف که افرادی که با یکدیگر در یک جامعه شهروند هستند با گفتگویی مناسب و مطلوب به تعامل برسند.


وی افزود: یکی از مسائلی که سبب می‌شود افراد از تعامل با یکدیگر بهره نبرند این است که گفتگوی مناسب بین آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. در حقیقت ما باید بتوانیم ارتباط مناسبی با افراد برای بیان نیاز‌ها و خواسته هایمان داشته باشیم و از سوی دیگر نیز شنونده خوبی برای آگاهی از خواسته‌های دیگران باشیم تا به این وسیله در جهت رشد و تعالی جامعه در تمامی ابعاد قدم برداریم.


سلماسی تاکید کرد: در این راستا به نظر می‌رسد برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه گفتگوی مطلوب برای فراگیری این امر مهم شروع درستی است بنابراین مبحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اهدافی است که توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر در حوزه‌های مختلف شهری پیگیری خواهد شد. در قدم بعدی تلاش می‌کنیم در اجتماعات شهری که نیازمند تعامل و گفتگوی مناسب هستند به کمک اساتید این حوزه کار را پیگیری کنیم.


رضوان سلماسی همچنین با اشاره به بحث "همیاران محلات" گفت: از آنجایی که تا پیش از این ارتباط و تعامل موثری بین مردم و مسئولان شهری وجود نداشته است، اقدامات مسئولان شهری با خواسته‌ها و نیاز‌های مردم مطابقت کامل نداشته است به همین جهت طرح همیاران محله برای کم کردن فاصله بین برنامه ریزان شهری و بهره برداران پایه ریزی شد.


وی در انتها ابراز امیدواری کرد با رسیدن به اهداف این سلسه نشست‌ها، شهر همدان را بیش از پیش به فضایی مناسب و پر آرامش برای شهروندان تبدیل کنیم.


همچنین در این نشست اسدالله نقدی دکترای جامعه شناسی شهری و دانشیار دانشگاه بوعلی سینا همدان توضیحاتی در خصوص اهمیت تعامل و گفتگو بین اعضای خانواده و به دنبال آن اعضای جامعه ارائه کرد و به تبیین و بررسی این موضوع پرداخت.


در ادامه روح الله وجدی هویدا رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در زمینه مولفه¬ و ویژگی‌های گفتگو و تعامل مطلوب در حوزه شهروندی سخنانی ارائه کرد و گفت: باید بپذیریم در حوزه مدیریت شهری برای رسیدن به عملکرد مطلوب در آینده، ما نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و با بررسی¬های انجام شده از تجربه سایر شهر‌های کشور به طرح "همیاران محلات" رسیدیم که امیدواریم از این راه تعامل مدیران شهری و شهروندان بیشتر و بهتر شود و در آینده در حفظ و نگهداری شهر نیز با مشکل مواجه نباشیم.

 

*خبرنگار دیدار در استان همدان

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی