تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

قرنطینه خوزستان در گرو تصمیم دولت

خبر اوج گیری کرونا در خوزستان یک ماه پیش اعلام شده بود، اما کار با سهل انگاری بالا گرفت. حالا هم تعطیلی و قرنطینه کامل خوزستان در گرو دولت است. تصمیمی که باید سریع گرفته شود.

کد خبر: ۸۲۶۹۶
۰۶:۰۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جولان کرونا در خوزستان؛ چرا محدودیت‌ها اعمال نشد؟
 
دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام : این روز‌ها کرونا چه از نوع چینی یا انگلیسی اش به دلیل ناکارآمدی و ساده انگاری‌های مسئولان استانی و دولتی فرصت پیدا کرده که حسابی در شهر‌های خوزستان بچرخد و آمار مبتلایان و بستری شده‌ها را از ۲۰۰ به ۳۵۰۰ نفر برساند و هنوز هیچ مقام رسمی نسبت به فاجعی که در این استان رقم خورده واکنش نشان نداده است.

روز یکشنبه خبری مبنی بر درخواست مسئولان استانی برای اعمال قرنطینه و محدودیت‌ها در رسانه‌ها منتشر شد، اما تا پایان همان روزی خبری مبنی بر موافقت با این درخواست اعلام نشد تا اینکه در پایان همان روز وقتی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان متوجه این بی تفاوتی شدند نامه‌ای رسمی به ستاد مقابله با کرونا نوشتند و از اعضای این ستاد خواستند که نسبت به درخواست‌های ارسالی اعمال نظر کنند، اما نتیجه این همه درخواست چه شد؟ سکوت و بی توجهی ...
 

۴ بهمن ۱۳۹۹/ شریعتی/ استاندار وقت

چهار بهمن ماه یعنی دقیقا یک ماه پیش شریعتی استاندار وقت از اوج گیری کرونا در شهر آبادان صحبت کرد و البته گفته بود بقیه شهر‌ها در وضعیت آبی هستند، اما به این موضوع اشاره نکرد که اوج گیری کرونا در یک شهر به سرعت می‌تواند سایر شهر‌های اطراف را هم به شدت درگیر کند و بی توجهی به این مساله  مانعی برای شیوع کووید ۱۹ نیست.

او هم مانند سایر مسئولان که می‌خواهند قصور کوتاهی‌ها را از دوش خود بردارند و گردن مردم بیاندازند تنها به این نکته بسنده کرد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده و مردم نسبت به کرونا عادی انگاری می‌کنند.
 

۱۴ بهمن ۱۳۹۹/ رضا نجاتی/ سخنگوی ستاد کرونا خوزستان

۱۰ روز بعد از صحبت‌های استاندار این بار نوبت رضا نجاتی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خوزستان بود که از شرایط بد استان و اوج گیری کرونا صحبت کند و بگوید: روند شیوع کرونا در خوزستان خوب نیست و در صورت تغییر شرایط، ناچار به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها هستیم. در زمانی که نجاتی این نکته را بیان کرد خبر آمد که شهر‌های اهواز، آبادان، امیدیه و مسجدسلیمان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

نکته قابل تامل این است اگر همان زمان مسئولان راه حل‌های مصوب شده را دوباره اجرایی می‌کردند بی شک امروز شاهد بروز فاجعه مجدد در استان خوزستان نبودیم؛ یک معادله ساده است وقتی ظرف ۱۰ روز وضعیت استانی که تقریبا همه شهر‌های آن به رنگ آبی در آمده بودند از یک شهر زرد به چهار شهر زرد می‌رسد یعنی نباید این اتفاق و روند رو به رشد را ساده گرفت و باید به سمت قرنطینه و اعمال محدودیت رفت چه برسد به این روز‌ها که ۱۰ شهر این استان به رنگ قرمز درآمد.

هر چند که درخواست‌ها برای اعمال محدودیت در چند روز اخیر زیاد بود، اما تا زمان انتشار این گزارش خبری از اعمال محدودیت‌های جدی و قرنطینه نشد.
 

بیشتر بخوانید:واکسن روسی در تعلیق، چینی در راه، کرونای انگلیسی در اوج!


۳۰ بهمن ۱۳۹۹/ قاسم سلیمانی/ استاندار جدید خوزستان

بی توجهی‌ها به اوج گیری کرونا همچنان ادامه داشت تا اینکه سی ام بهمن ماه، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان هم به جرگه معترضان به وضعیت استان پیوست و در نشستی که با روسای بیمارستان‌های این استان داشت در نخستین اظهار نظر خود با اشاره به شیوع گسترده کرونا در استان گفت: کنترل کرونا نخستین اولویت استانداری در دوره جدید است.

حالا چهار روز از صحبت استاندار جدید می‌گذرد و اقدام خاصی که بتوان به آن در راستای کنترل کرونا در استان خوزستان به آن اشاره کرد وجود ندارد و استان همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌برد و مسئولان در خواب زمستانی ...
 

۴ اسفند ۱۳۹۹/ سید کریم حسینی/ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان

اعتراض‌ها به وضعیت استان خوزستان از سطح مردم به مسئولان استانی و حالا به مجلس کشانده شد تا جاییکه سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان مجلس در گفتگو با ایسنا گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان خوزستان را تایید کند؛ در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده تا این مساله را پیگیری کند.

او ادامه می‌دهد: از روز جمعه (یکم اسفندماه) که معاون وزیر بهداشت در استان خوزستان حضور یافت، درخواست داشتیم که خوزستان تعطیل و قرنطینه شود بنابراین در روز شنبه پیشنهاد‌هایی به ستاد ملی کرونا ارائه شد تا این درخواست مورد تایید قرار بگیرد، اما متاسفانه ستاد ملی کرونا با این درخواست موافقت نکرد.
 

بیشتر بخوانید:مینو محرز: اگر رعایت نکنیم کرونای انگلیسی پیروز می‌شود

 

۴ اسفند ۱۳۹۹/ قاسم آل کثیر/ شهروند و فعال فرهنگی

قاسم آل کثیر یکی از شهروندان شهر اهواز در گفتگو با دیدار درباره وضعیت استان خوزستان می‌گوید: وضعیت استان به همان اندازه که در رسانه‌ها گفته می‌شود وخیم و ترسناک است، در چند روز گذشته سه کودک جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.
 
او ادامه می‌دهد: وضعیت بیمارستان‌ها هم که بدتر از همیشه و هیچ تخت خالی در هیچ بیمارستانی پیدا نمی‌شود و مردم نمی‌دانند که باید چه کنند و نگرانی‌ها هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود.

او در پاسخ به اینکه اعمال محدودیت‌ها تا چه میزان است، می‌گوید: ساعات کاری اداره تا ساعت یک تعیین شده و منع رفت و آمد ۹ شب به بعد هم برقرار است، اما نکته قابل توجه این است که هیچ کس این ممنوعیت را جدی نمی‌گیرد و با مخدوش کردن پلاک در رفت و آمدند.

آل کثیر تاکید می‌کند: اگر واقعا این وضعیت خطرناک برای مسئولان مهم بود تاکنون محدودیت‌ها را جدی‌تر می‌کردند و پلیس مانع رفت و آمد شبانه مردم می‌شد.
 

۴ اسفند ۱۳۹۹/ احتمال قرنطینه استان خوزستان

برای آگاهی از وضعیت استان خوزستان و اینکه در نهایت مسئولان این استان و کشور چه تصمیمی برای شرایط بحرانی کنونی گرفته اند به سراغ سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان رفتیم، او در گفتگو با دیدار به تشکیل جلسه‌ای به دستور رئیس جمهور با حضور نمایندگان وزارت خانه‌های بهداشت و کشور خبر داد و گفت: نتیجه این جلسه تکلیف استان خوزستان را برای قرنطینه روشن می‌کند.

او در توضیح بیشتر گفت: از صبح روز دوشنبه چهارم اسفند پیگیر اجرای محدودیت‌های لازم برای استان خوزستان از سوی رئیس جمهور بودیم که ایشان اجرای این دستورالعمل را منوط به برگزاری جلسه‌ای با اعضای تصمیم گیرنده دانستند و از این رو دستور برگزاری جلسه مذکور را صادر کردند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا گردشگران عراقی عامل گسترش ویروس کرونای انگلیسی به شهر‌های استان خوزستان هستند، اظهار داشت: نمی‌توان به طور قطع و صد در صد در این باره نظر داد زیر برای احتمالات پزشکی نظر دادن قطعی کار درستی نیست، اما این احتمال هم جزء سایر گزینه‌ها قرار دارد.

حسینی به حضور یک مسافر خارجی در استان حدود سه هفته پیش اشاره کرد و گفت: گمانه‌ها بیشتر روی این موضوع متمرکز است که علت شیوع این ویروس کرونای انگلیسی حضور این گردشگر باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان درباره اینکه از یک ماه پیش صحبت‌های مبنی بر اوج گیری کرونا در خوزستان بود و چرا به آن بی توجهی شد، گفت: یک ماه پیش شرایط خوزستان بد نبود و تعداد بستری‌ها حدود ۱۰۰ نفر در روز بود، اما بعد از گسترش ویروس کرونا شرایط استان به طور کل تغییر کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا استان خوزستان قرنطینه می‌شود یا نه تاکید کرد: تصمیم گیری نهایی درباره این اتفاق فقط و فقط با دولت است و دستگاه‌های دیگر تصمیم گیرنده نیستند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی