تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

استقلال در دوراهی سرنوشت؛ معمای ساعت ۵ عصر!

به نظر می‌آید سرنوشت صندلی سرمربی‌گری استقلال معطوف به بازی امروز گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس است، بازی مهمی که قلعه‌نویی از حضور در آن محروم است.

کد خبر: ۸۲۴۴۴
۱۳:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
استقلال در دوراهی سرنوشت؛ معمای ساعت ۵ عصر!
 
دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: از شکست تلخ و غیرمنتظره استقلال جلوی سپاهان تا دیدار امروز عصر، بین گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس، ۶ روز پرماجرا برای آبی‌های تهران بوده است. استقلال با اینکه در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر در نیم‌فصل ایستاده، اما به نظر می‌آید این موضوع برای آرام نگه‌داشتن باشگاه و تیم کافی نبوده و تقریبا در تمام این شش روز کشمکش‌های بسیاری در همه سطوح وجود داشته است. از تشنج و درگیری در تمرین‌ها گرفته تا رقابت‌های پنهانی اعضا در جلسات هیات مدیره، همه و همه باعث شده که هر لحظه باید منتظر اتفاق عجیبی بود.

ماجرا البته از میانه میدان و بازی‌های نه چندان جذاب و تاکتیکی استقلال آغاز شده و به نظر می‌آید محمود فکری بیش از هر زمان دیگری زیر فشار قضاوت هواداران، مدیریت باشگاه و حتی بازیکنان قرار گرفته است. به ساده‌ترین بیان، در این چند روز تقریبا همه مدعی هستند که استقلال با این همه بازیکن خوب و آماده نه تنها نتیجه درخوری نمی‌گیرد که حتی در ارائه بازی هوادارپسند نیز ناکام است. میدان فوتبال نیز بسیار صادق و شفاف است و خوب یا بد بودن تیم را حتی بسیاری از طرفداران عادی هم متوجه می‌شوند. به همین خاطر است که در این چند روز جبهه مخالف مربی‌گری محمود فکری در استقلال به شدت قوی شده و ممکن است تا ساعاتی دیگر سرمربی تیم را از سریر قدرت به زیر بکشد.

با این حال موضوع فرد جایگزین برای محمود فکری هم مسئله مهمی است تا آنجا که به عنوان مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن فکری عمل کرده است. گرچه عزل و نصب در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در این سال‌به امری عادی تبدیل شده، اما به نظر می‌آید در این برهه جابجایی افراد به سادگی رخ نخواهد داد.

در چند روز اخیر صحبت از دو نام بزرگ برای جایگزینی فکری در استقلال بوده و عده‌ای از حضور امیر قلعه‌نویی و گروه دیگری نیز از بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال حرف می‌زنند. جالب است که شرایط باشگاه آنقدر وخیم به نظر می‌آید که هیچ صحبتی از گزینه میانه یا چهره‌ای تازه برای پست سرمربی استقلال نیست. انگار که فقط مجیدی و قلعه‌نویی می‌توانند این کشتی طوفان‌زده را از بحران فعلی نجات دهند.
 
استقلال در دوراهی سرنوشت؛ معمای ساعت ۵ عصر!

با این حال جالب است که در ارکان باشگاه و حتی میان بازیکنان و لیدر‌ها نیز دو جبهه متفاوت تشکیل شده و هر کدام به دلیل منافعی که برای خود متصورند به دنبال حذف گزینه طرف مقابل و آوردن گزینه مطلوب خود به باشگاه هستند. طبق اطلاعاتی که به دست آمده دو تن از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به دنبال حضور فرهاد مجیدی هستند و دو نفر دیگر نیز امیر قلعه‌نویی را گزینه قطعی برای موفقیت در آینده می‌دانند. در بین بازیکنان نیز این ماجرا وجود دارد، اما موازنه‌ای در کار نیست و ظاهرا طرفداران حضور قلعه‌نویی به طور محسوسی بیشتر از گروه فرهاد مجیدی است.

اما شنیده شده که برخی از نزدیکان باشگاه که روابط ویژه‌ای با وزارت ورزش دارند موفق شده‌اند به طور ضمنی رضایت شخص سلطانی‌فر را برای فشار به هیات مدیره باشگاه برای بازگرداندن فرهاد مجیدی بگیرند هر چند که این خواسته به صورت علنی هرگز از سوی وزیر مطرح نخواهد شد، چون عواق بسیاری برای او خواهد داشت. در عین حال اسپانسر‌های پشت‌پرده هیات مدیره که بخش عمده هزینه‌های باشگاه از جمله قرارداد‌ها را می‌پردازند نیز تمایل به حضور قلعه‌نویی دارند. تفاوت مهم البته در این جاست که فرهاد مجیدی هم‌اکنون تیمی ندارد و حتی پیشنهاد ذوب‌آهن را با وجود ذوق‌زدگی اولیه، رد کرده تا احتمالا به اولین پالس ارسالی باشگاه پاسخ مثبت بدهد.

در دیگر سو، اما امیر قلعه‌نویی با تیم گل‌گهر سیرجان قرارداد دارد و تا اینجای کار هم با این تیم خوب کار کرده و رتبه قابل اعتنایی را به دست آورده و جابجایی او از نظر فوتبالی چندان حرفه‌ای به نظر نمی‌آید. اما به هر حال پیشنهاد استقلال برای امیر قلعه‌نویی قطعا تفاوت آشکاری با تیم‌های دیگر دارد و اینجا خانه امیر قلعه‌نویی است. ضمن آنکه ظاهرا باشگاه گل‌گهر نیز مخالفت جدی با رفتن سرمربی فعلی‌اش ندارد، چون به هر حال قلعه‌نویی مربی گرانی است و هزینه‌های کادر فنی به نسبت موقعیت باشگاه سیرجانی رو به افزایش خواهد بود. گل‌گهر توانسته به آرامش و موفقیت قابل اتکایی در لیگ امسال دست پیدا کند و هستند مربیانی که این تیم حاضر و آماده را بتوانند به رتبه مناسب در پایان فصل برسانند.

ظاهرا حتی این صحبت بین استقلال و قلعه‌نویی نیز رد و بدل شده که اول باید بازی امروز بین گل‌گهر و پرسپولیس برگزار شود تا نیم فصل برای دو تیم به پایان برسد بعد فرصت مناسبی برای قطع همکاری قلعه‌نویی با باشگاه سیرجانی به وجود خواهد آمد و در ادامه استقلال هم می‌تواند در تعطیلی پیش‌رو، در اختیار ژنرال قرار گیرد و فرصت دارد که از بحران خارج شود.

به هر حال به نظر می‌آید بحران شش روز گذشته استقلال و سرنوشت این تیم به بازی عصر امروز گره خورده، جایی که ممکن است با پیروزی پرسپولیس این تیم دوباره صدر جدول را تصاحب کند یا با برد گل‌گهر، آبی‌های سیرجان تا فاصله یک امتیازی استقلال بالا بیایند و چهارم شوند. جالب اسن که قلعه‌نویی نیز به حکم کمیته انضباطی روی نیمکت بازی امروز حضور نخواهد داشت. دیداری که شاید آخرین بازی برای قلعه باشد.         
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی