تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
دیدار آدینه ۳۶

خبرخوانی هفتگی دیدار: از ادامه داستان‌های قالیباف و روحانی تا بگومگوهای برجام

ادامه داستان شعار علیه روحانی، تصویب بودجه، پایان تلخ بهنام محجوبی، رزمایش مشترک ایران و روسیه، محکومیت یاشار سلطانی و البته داستان احیا یا پایان برجام از مهم‌ترین اخبار این هفته بود.

کد خبر: ۸۲۴۰۳
۱۱:۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
خبرخوانی هفتگی دیدار: از ادامه داستان‌های قالیباف و رئیسی تا بگومگوهای برجام
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: این هفته را درست پس از راهپیمایی متفاوت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حاشیه آغاز کردیم. در گزارش هفته قبل هم اشاره کردیم که دو موضوع حذف نام امام (ره) از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲  بهمن ۹۹ و شعار مرگ بر روحانی در روز چهارشنبه هفته گذشته حاشیه ساز شد. این موضوعات به این هفته هم کشیده شد.
 
 
صدور دستور شناسایی "توهین کنندگان به رئیس جمهور"
داستان شعار علیه حسن روحانی با واکنش‌های مختلف در طول هفته گذشته هم ادامه یافت. در همین رابطه دادستان اصفهان از صدور دستوری به مراجع امنیتی جهت شناسایی "مرتکبان و محرکین شعار‌های هنجار شکنانه و توهین به رئیس جمهور" خبر داد. علی اصفهانی گفت: دستگاه قضایی صرف نظر از مسائل جناحی، پاسداری از قانون و حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری دانسته و با قانون شکنان برخورد قاطعانه خواهد کرد.
 
ادامه داستان سفر قالیباف به روسیه
سفر پرحاشیه قالیباف رییس مجلس یازدهم دست از سر او بر نداشت و حواشی آن به این هفته کشیده شد. نطق پیش از دستور یک نماینده در روز سه شنبه بازتاب زیادی در سطح جامعه و رسانه‌های رسمی و مجازی داشت. انتقاد احمدی بیغش از روند سفر قالیباف به روسیه، در صدر اخبار پربازدید مخاطبان سیاسی رسانه‌ها قرار گرفت.  این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا، رییس جمهور روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه وقت نداد و نشست سران قوا را کنسل نمود، حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه ای‌ترین و مرموزترین سیاستمداران دنیا است، بدون اطمینان از سلامت کرونایی شما و هیات همراه، با جنابعالی ملاقات کند؟
 
وی اضافه کرد: آیا بهتر نیست در حجم، کمیت و کیفیت مشاوران، دستیاران و برنامه‌ریزان دفتر خودتان تجدید نظر اساسی نموده و اندکی هم برای انتخاب، نمایندگان مجلس را به حساب بیاورید؟ موضوعی که به نظرم خسارت بزرگی برای حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران آورد، هزینه شدن بی‌مورد مقام معظم رهبری و دست خط مبارک ایشان توسط جنابعالی و هیات همراه بود.
 
صدای تریبون احمدی بیغش در ادامه در حالی  که می‌گفت «اگر این اتفاق مهم و رخداد تلخ را مقایسه کنیم با نامه حضرت امام به گورباچف و عظمت، ابهت و اقتدار نمایندگان حضرت امام برای انتقال نامه به رهبر اتحاد جماهیر شوروی» به دلیل اتمام زمان مقرر شده برای بیان نطق قطع شد.

برجام؛ اول کی؟
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید بار دیگر موضع دولت آمریکا درخصوص وعده انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور مبنی بر بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تکرار کرد و گفت که اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد، آمریکا نیز همان کار را انجام خواهد داد و ایران هم اصرار دارد اول آمریکا تحریم‌ها را لغو کند بعد ما به تعهدات خود بر می‌گردیم، این بگو مگو‌های تهران-واشنگتن، تماس روحانی با رهبران اروپا، سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران و اظهارات و چراغ سبز ظریف به آمریکا و مذاکرات، مبنی بر اینکه ایران از پروتکل الحاقی خارج نمی‌شود، در این هفته مرتب تیتر اخبار سیاسی این هفته ایران بود.
 
سخنرانی زنده رهبر انقلاب و برجام
پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در صدر اخبار مخاطبان سرویس سیاسی در این هفته بود، از جمله آیت الله خامنه‌ای درباره مساله برجام تاکید کردند: ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده ایم که ضد آن عمل شده است. این دفعه فقط عمل ملاک است. این بار با وعده، جمهوری اسلامی قانع نخواهد بود. ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان اظهار کردند: هرگز پنهان نکرده و نمی‌کنیم که در بخش‌هایی عقب ماندگی داریم که خود ما مسئولین مقصریم که باید جبران شود. هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم و هرجا غیرانقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی ایجاد شد.

قوه قضاییه، رییسی و ۱۴۰۰
توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره احتمال کاندیدا شدن حجت الاسلام و المسلمین رییسی برای انتخابات ۱۴۰۰ هم از خبر‌های مورد توجه مخاطبان بود. غلامحسین اسماعیلی گفت:  آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که  با دانشجویان داشتند همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که  من به جز قوه قضاییه به مساله دیگری فکر نمی‌کنم. ما هم شاهد هستیم ایشان به صورت شبانه روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می‌کنند و  تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکردی دیگری را مشاهده کردیم.

حکم حبس برای یاشار سلطانی
در این هفته بلاخره یاشار سلطانی مدیر مسئول سایت معماری نیوز با شکایت محمد باقر قالیباف به ۱۳ ماه و یک روز زندان محکوم شد. این خبرنگار در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت؛ دلگرمی من توجه جامعه و دلگرمی مردم است، من تا روشن شدن حقیقت پرونده شهرداری تهران ساکت نخواهم نشست. پرونده یاشار سلطانی به عملکرد شهرداری تهران در دوران قالیباف باز می‌گشت. 

درگذشت بهام محجوبی درویش زندانی
بهنام محجوبی از محکومان حادثه خیابان گلستان دراویش گناآبادی این هفته به بیمارستان لقمان منتقل شد و به کما رفت و سرانجام درگذشت. مسئولان زندان مدعی بودند به موقع او را به بیمارستان رسانده اند و علت به بستری شدنش را مسمومیت دارویی اعلام کردند. تصاویر خانواده او که در زمان بیماری در پشت در بیمارستان خواهان دیدار با او بودند بارها در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد. 

سازمان زندان‌ها در یک اطلاعیه گفت: زندانی محجوبی از ابتدای امسال تاکنون نیز هیچ درخواست ملاقاتی به جز یک مورد نداشته است، در تاریخ ۷ بهمن ۹۹ مادر وی درخواست ملاقات داشته اند که ملاقات هم انجام شده است. در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ با نظر مرجع قضایی به دلیل بیماری محکوم مورد اشاره با تعویق اجرای مجازات وی موافقت می‌شود مشروط به اینکه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت خارج شدن از زندان اخذ شود این موضوع همان زمان رسما و به صورت کتبی به وی ابلاغ می‌شود.
 
در بخشی از  این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در روز‌های گذشته، این محکوم دچار مسمومیت شده که بلافاصله جهت درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شود.

در فضای مجازی و از قول خانواده بهنام محجوبی نکاتی در مورد عملکرد قوه قضائیه در این مورد مطرح و این ماجرا بسیار پر حاشیه شد، تا جایی که سردار حسین دهقان، مشاور مقام معظم رهبری در توئیتی در واکنش به ماجرای فوت بهنام محجوبی از دراویش زندانی نوشت: حال که تحول دستگاه قضایی توانسته امید را در دل مردم زنده کند، باید از برخی بی‌تدبیری‌های فردی هم جلوگیری شود. قبول مسئولیت و شناسایی علت، عذرخواهی و دلجویی از آسیب‌دیدگان وظیفه ما مسوولان و هر فرد علاقه‌مند به کشور است.

رزمایش مشترک ارتش‌های ایران و روس
مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک شناور نیروی دریایی ارتش و یک شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران هم از پربازدید‌های خبر در این هفته بود. آیین استقبال از ناوگروه کشور روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
 
کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد
در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و صحبت‌های محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رای مجلس گذاشته شد که نهایت با ۲۱۱ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید.
 
دو کنگره حزبی اصلاح‌طلبان در یک روز
روز پنجشنبه روز شلوغی برای خبرنگاران سرویس سیاسی و احزاب اصلاح‌طلب بود. صبح پنجشنه حزب مردم سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان نوزدهمین کنگره خود را برگزار کرد  و در آن اعضای جدید  شورای مرکزی خود را انتخاب کرد. در کنگره مردم سالاری افرادی، چون علی مطهری، محمدرضا راغفر و احمد مازنی سخنرانی کردند.  حزب کارگزاران سازندگی هم در عصر همین روز چهارمین کنگره ملی خود را برگزار کرد و انتخابات شورای مرکزی خود و از برنامه جامع انتخاباتی خود رونمایی کرد. محسن هاشمی، عطریانفر، کرباسچی و حسین مرعشی سخنرانی کردند و اعضای جدید شورای مرکزی این حزب هم انتخاب شدند. 
 
.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی