تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

مینو محرز: اگر رعایت نکنیم کرونای انگلیسی پیروز می‌شود

"کرونای انگلیسی در حال زیاد شدن است" این خبر را مینو محرز در گفتگو با دیدار بیان کرد و گفت: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت شوند، بی شک ویروس کرونا برنده میدان خواهد بود.

کد خبر: ۸۲۳۳۲
۱۸:۰۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
مینو محرز: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم کرونای انگلیسی پیروز میدان می‌شود
دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام: کووید ۱۹ ورود به موج چهارمش را با کرونای انگلیسی به رخ همگان کشید. مهمترین نشانه نوع انگلیسی ویروس کرونا به نقل از مسئولان و اعضای ستاد مقابله با کرونا چسبندگی بیش از پیش این ویروس به مخاط انسانی است و نگرانی از گسترش این نوع ویروس زمانی بیشتر می‌شود که جامعه هدفش تغییر کرده و حالا برای ادامه حیاتش به سراغ کودکان و جوانان رفته است.

طبق آمار این ویروس چند هفته‌ای است که وارد ایران شده و برخی از شهر‌ها مانند تهران، قزوین، البرز و برخی از شهر‌های استان‌های شمالی و جنوبی را درگیر کرده است. کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۷ بیمار قطعی مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی خبر داد و خطر گسترش سریع این ویروس را جدی توصیف کرد. از طرف دیگر همه استان‌ها طبق آماری که اعلام می‌شود درگیری بیشتر با کووید ۱۹ پیدا کرده اند تا جاییکه میزان مبتلایان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.
 

سرعت انتقال بالا شاخصه کرونای انگلیسی

مینو محرز یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونا در مورد ویروس انگلیسی به دیدار می‌گوید: شرایط با قبل فرقی نکرده و باید همچنان رفتارمان در مقابله با ویروس کرونا همان کار‌هایی باشد که از قبل انجام می‌دادیم یعنی ماسک بزنیم، دست هایمان را مدام بشوییم و فاصله اجتماعی را با دیگران رعایت کنیم.

او با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی هم قدرت سرایت و هم تلفات بیشتری دارد تاکید می‌کند: متاسفانه آمار شیوع این ویروس در ایران زیادتر شده و خیلی از شهر‌ها را درگیر کرده و از همه بدتر اینکه جامعه هدفش افراد سالم و جوان است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به این اتفاق‌ها ستاد مقابله با کرونا درباره اعمال محدودیت‌ها صحبتی نمی‌کند، می‌گوید:
متاسفانه آمار شیوع این ویروس در ایران زیادتر شده و خیلی از شهر‌ها را درگیر کرده و از همه بدتر اینکه جامعه هدفش افراد سالم و جوان است.
همه جای دنیا این شرایط را تجربه کردند و این را بدانید که محدودیت‌ها تا اندازه‌ای می‌تواند اوضاع را روبراه کند، اما بعد از آن همه چیز به رفتار انسان‌ها بستگی دارد؛ نمونه بارز آن اتفاقی است که در کشور‌های اروپایی و امریکا افتاد یعنی به محض تمام شدن محدودیت‌ها و بهبودی شرایط همه تصور کردند که کرونا تمام شده، در صورتیکه چنین تصوری اشتباه محض است.

این عضو ستاد مقابله با کرونا می‌افزاید: کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و دوباره باید تاکید کرد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی بالا رفتن تعداد مبتلایان و فوت شدگان بنابراین نباید هیچ وقت وجود این ویروس را فراموش کرد.

محرز یادآور می‌شود: تجربه این یکسال نشان داده که کرونا حالا حالا‌ها خیال رفتن ندارد و به جای از بین رفتن مدام خودش را قوی‌تر می‌کند با جهش‌های جدیدتری زندگی و حیات انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

او به شرایط کنونی کشور انگلستان در مواجه با کرونای انگلیسی اشاره می‌کند و می‌گوید: شرایط در این کشور به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه جوانان زیادی به دلیل ابتلا به این ویروس فوت شده اند مسولان تصمیم گرفتند که محدودیت‌های جدی و سختگیرانه‌ای را اعمال کنند.‌
 

نمی‌دانیم واکسن چقدر ایمنی می‌دهد

محرز درباره واکسن کرونا هم می‌گوید: فعلا که شرایط کشور طوری نیست که در مدت کوتاهی بتوانند همه را واکسینه کنند و واکسن‌های داخلی هم مستلزم زمان زیادی برای تولید است از این رو در شرایط کنونی تنها راه چاره مقابله جدی انسان‌ها با این ویروس است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز می‌افزاید: نکته قابل توجه این است که نمی‌دانیم بدن انسان‌ها تا چه اندازه در مقابل این ویروس از خود
مینو محرز: وضع روانی جامعه بسیار خطرناک است و تنها درمان با واکسن مهم نیست
مقاومت نشان می‌دهد، زیرا کرونا با تمام ویروس‌هایی که تاکنون در دنیا شیوع پیدا کرده فرق دارد و تا زمانی که همه دنیا واکسینه نشوند نباید در مقابل کووید ۱۹ رفتار عادی انگاری داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، یکی از آسیب‌های بیماری کرونا را معضلات روانی اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ مشکلات روانی ناشی از این بیماری، وضعیت نامناسب بوده نیاز است مسئله روانی جدی گرفته شود و باید به مردم از این نظر کمک شود و رادیو و تلویزیون از لحاظ روانی مردم را تسکین دهد.

محرز با اشاره به اینکه اعتیاد و خودکشی در کشور سطح بالایی قرار دارد، می‌گوید: وضع روانی جامعه بسیار خطرناک است و تنها درمان با واکسن مهم نیست. از طرف دیگر در این یکسال همه کشور‌ها نه فقط ایران با معضلات اقتصادی و اجتماعی روبرو بوده و تازه اگر دنیا از شر ویروس کرونا راحت شود دولت‌ها باید به فکر رفع این معضلات باشند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی