تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
گفتگوی امیر دبیری مهر پژوهشگر علوم سیاسی و بیداد شاعر معاصر

سرگذشت ادبیات اجتماعی: از نقد اجتماعی تا اعتراض سیاسی

نسبت ادبیات و سیاست و اجتماع همواره نسبتی حساس و مناقشه‌برانگیز بوده است. امیر دبیری مهر در گفتگو با امیر خوشنویسان (بیداد) به بررسی و بازکاوی این نسبت در ایران امروز پرداخته است.

کد خبر: ۸۲۳۰۳
۱۳:۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

سرگذشت ادبیات اجتماعی: از نقد اجتماعی تا اعتراض سیاسی

دیدارنیوز _ امیر دبیری مهر: در پاسخ به این پرسش که ایا شعر و ادبیات فضای مناسب و تاثیر گذاری در حوزه سیاست و جامعه است؟ دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند سیاست از امور عقلی است و نمی‌توان با شعر که تجلی احساسات است به آن پرداخت برخی هم بر این باورند که نفوذ و جاذبه شعر و ادبیات می‌تواند بهتر از رسانه‌های دیگری مفاهیم و درد و رنج‌ها را منتقل کند. امیر دبیری مهر دانش پژوه علوم سیاسی در ششمین برنامه دیدار اندیشه‌ها درباره تاریخچه و تحولات شعر و ادبیات اجتماعی از گذشته تا امروز ایران با امیر خوشنویسان متخلص به بیداد گفتگوی مفصلی کرده است. بیداد چند سال پیش با سرودن و انتشار شعر معروف " گیرم که گلاب شما اصل قمصر است" مورد توجه جامعه ادبی کشور قرار گرفت. او در این گفتگو بر خلاف تصور عمومی تاکید کرد او شعر سیاسی نمی‌گوید و اساسا علاقه‌ای به سیاست ندارد، اما به عنوان یک شاعر خراسانی و سبزواری دغدغه‌های جدی اجتماعی و انسانی دارد. مشروح این گفتگو را ببینید.

 

فیلم کامل را ببینید:

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی