تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بهمن تمام شد، هزینه معیشت مشخص نشد!

نماینده کارگران در شورای عالی کار از موکول شدن جلسه تعیین رقم سبد معیشت کارگران به هفته آینده  خبر داد و فرافکنی گروه کارفرمایی و ملزم دانستن دولت به انجام تعهدات خود در قبال کارگران و کارفرمایان را دلیل عدم تعیین رقم هزینه سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد دانست.

کد خبر: ۸۲۲۲۹
۱۲:۵۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - ناصر چمنی با تشریح جزییات  چهارمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: در حالی که قرار بود در آخرین جلسه کمیته مزد در بهمن ماه هزینه سبد معیشت کارفرمایان مشخص شود، گروه کارفرمایی با این توجیه که آنها هم دچار مشکل هستند خود را ناتوان از پرداخت دستمزد دانسته و اعلام کردند که دولت باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند و افزایش دستمزد را برعهده بگیرد.

وی افزود: با توجه به اعلام خط معیشت ۱۰ میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی، هزینه معیشت کارگران با احتساب خورد و خوراک، درمان، مسکن و اجاره بها، آموزش و تحصیل قطعا به همین رقم می رسد و انتظار داریم با توجه تاکید ماده ۴۱ قانون کار نسبت به تعیین‌سبد معیشت توجه و اهتمام‌ بیشتری صورت گیرد.

به گفته چمنی بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار بر لزوم تعیین سبد معیشت خانوارهای کارگری به نحوی که تامین کننده هزینه های معیشت یک خانوار ۳.۳ نفره باشد، تاکید کرده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه جامعه کارگری بیش از ۵۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اظهار کرد: اینکه با عدم تعیین هزینه سبد معیشت و وقت کشی قشر عظیمی از  جامعه را در بلاتکلیفی نگه داریم اقدام پسندیده ای نیست.

چمنی در پایان از موکول شدن جلسه تعیین رقم سبد معیشت کارگران به هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به آنکه از هفته آینده وارد اسفند می شویم و مذاکرات دستمزد باید آغاز شود، انتظار داریم‌ هزینه معیشت کارگران هفته آینده عملیاتی شود تا هرچه زودتر به مباحث و چانه زنی های مزدی ورود کنیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
بازنشسته
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
ما بازنشستگان منتظر اقدام دولت در مورد افزایش حقوق هستیم
بازنشسته
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
ما بازنشستگان منتظر اقدام دولت در مورد افزایش حقوق هستیم
بازنشسته
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
اوایل انقلاب دولتی ها از طبقه کارگر بودند ودرد کارگر را احساس میکردند وقوانین بنفع کارگران بود ولی اکنون دولتی ها خود کارفرما شدند. وقوانین بنفع. کارفرمایان گشته است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی