تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

وزارت بهداشت مقابل مافیای دارو بایستد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای دارو آیورمکتین خارجی را وارد کشور می‌کند و اجازه پخش داروی ایرانی را نمی‌دهد، از وزارت بهداشت مطالبه دارم که از ورود داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند به کشور جلوگیری و از دانشمندان ایرانی حمایت کند.

کد خبر: ۸۲۱۸۳
۲۱:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - فاطمه محمدبیگی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز ۲۷ بهمن با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین در طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرد به‌طوری‌که به‌عنوان استان نمونه کشوری موردتقدیر قرار گرفت، در این میان مردم و کسبه علی‌رغم مشکلات معیشتی و نیازمندی همکاری خوبی کردند.

وی با اشاره به مشکلات درمان استان قزوین، بیان کرد: پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین با ۹ درصد پیشرفت متوقف مانده است درحالی‌که این پروژه جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است، تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه در سطح ملی برگزارشده است اما نتایج خوبی دریافت نکردیم.

نماینده قزوین در مجلس اظهار کرد: با توجه به فرسودگی ۸۰ درصدی بیمارستان‌های قزوین همواره این نگرانی وجود دارد که اگر زلزله‌ای رخ دهد بیمارستان‌ها درخطر هستند و حادثه‌ای نظیر بیمارستان سینا اطهر، در کمین بیمارستان‌های استان قزوین است، استان ما هر ده سال سابقه اتفاق طبیعی مخوف را داشته است، اعتبارات قطره‌چکانی دردی از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دوا نمی‌کند و باید اعتبارات به‌درستی اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: نوبخت در سفر به قزوین دستور مستقیم صد میلیارد تومانی برای الحاقی بیمارستان شهید رجایی صادر کرده اما علی‌رغم پیگیری‌های دانشگاه تا کنون اختصاص پیدا نکرده است و صرفاً ۲۰ میلیارد اوراق به این طرح اختصاص داده‌ شده که کارگشا نیست.

محمدبیگی یادآور شد: در حوزه استقرار پایگاه‌های اورژانس در الموت، طارم، آوج و کوهین نیز نیازمند مساعدت ویژه وزارت بهداشت هستیم، در حوزه تأمین نیروی انسانی متخصص سال گذشته ۳۰ نفر ظرفیت داشتیم که امسال آن را به ۴۶ نفر رساندیم اما صرفاً ۳۱ نفر وارد استان شدند درحالی‌که ما همچنان نیازمند ارتوپد، جراح عمومی، متخصص بیهوشی و سایر متخصصین جراحی و داخلی هستیم.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد استان قزوین قشر کارگر هستند و توان پرداخت پول به بخش خصوصی را ندارند اما به دلیل کمبود پزشک متخصص به حوزه‌های استان‌های زنجان و تهران مراجعه می‌کنند که باید در این زمینه فکری شود.

نماینده مردم قزوین تأکید کرد: امروز رادیوتراپی در قزوین افتتاح شد و امیدوارم دردی از بیماران سرطانی درمان شود، در حوزه کمبود امکانات ما نیازمند افزایش تخت هستیم و همچنان از میانگین کشوری عقبیم.

وی یادآور شد: داروی آیورمکتین ایرانی توسط متخصصان قزوینی تولیدشده است، علی‌رغم این‌که درراه تولید این دارو سنگ‌اندازی زیادی انجام شد اما با حمایت مجلس این دارو با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام به تولید رسید اما بعد از تولید اجازه پخش داده نمی‌شود، مافیای دارو، آیورمکتین خارجی را وارد کشور می‌کند، از وزارت بهداشت مطالبه دارم که از ورود داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند به کشور جلوگیری کند و از دانشمندان ایرانی حمایت کند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی