تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

بهار ۱۴۰۰ و تصمیم‌های حیاتی فدراسیون جدید فوتبال ایران!

با تصمیم جدیدی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده، به نظر می‌رسد تقویم فوتبالی ایران در ماه‌های اسفند و فروردین باز هم دچار تغییراتی شود.

کد خبر: ۸۲۰۹۸
۰۹:۰۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بهار ۱۴۰۰ و تصمیم‌های حیاتی فدراسیون جدید فوتبال ایران!


دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فدراسیون فوتبال ایران رسما اعلام کرد بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا که قرار بود در فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود تا خرداد آینده به تعویق افتاده و ظاهرا قرار است دور برگشت مسابقات به صورت متمرکز انجام شود.

اینکه چنین تصمیمی در فاصله کوتاهی تا برگزاری این مسابقات گرفته شده طبیعتا تحت تاثیر ویروس کرونا و ادامه همه‌گیری آن در بیشتر نقاط جهان است و طبیعتا نمی‌توان آن را تصمیم غلطی دانست. اما نکته قابل بحث، تغییراتی است که در امر مدیریت فوتبال رخ خواهد داد. بر اساس تصمیم فدراسیون فعلی، قرار بود مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در اسفند ماه تعطیل شود و تا اردیبهشت ماه کلیه فعالیت‌های فوتبالی کشور معطوف به اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی و بازی‌های نمایندگان باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

حالا و با تصمیم جدیدی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده، به نظر می‌رسد تقویم فوتبالی ایران در ماه‌های اسفند و فروردین باز هم دچار تغییراتی شود. این انتظار البته شاید تا حدی دیر به پاسخ برسد به این دلیل که تا برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فاصله چندانی باقی نمانده و احتمالا مقامات فعلی نیز علاقه‌ای به تغییر و تحول در تقویم سال آینده نخواهند داشت. به هر حال سازمان لیگ برنامه بازی‌ها را تا ۱۷ اسفند پیش‌رو و هفته هجدهم اعلام کرده و اگر قرار باشد تعطیلی لیگ لحاظ نشود، همان موقع برای ادامه بازی‌ها می‌توان تصمیم گرفت.

در عین حال مقامات آینده فدراسیون برای تیم ملی نیز باید تصمیم‌های مهمی بگیرند به این ترتیب که اردو‌های آماده‌سازی تیم ملی برای خرداد ماه چه زمانی برقرار شود و پرونده ویلموتس و بقیه ماجرا‌های فدراسیون به چه ترتیب حل خواهد شد. به تعویق افتادن بازی‌های ملی البته شاید چندان هم برای کادر مدیریتی فدراسیون بد نباشد به این خاطر که آن‌ها فرصت مناسبی خواهند داشت تا با سلیقه و شرایط مناسب زمانی خودشان تصمیم بگیرند. با این وصف نباید این موضوع هم فراموش شود که دو بازی حساس تیم ملی ایران مقابل عراق و بحرین قرار بود در تهران برگزار شود، اما با متمرکز شدن مسابقات، طبیعتا در زمین بی‌طرف انجام می‌شود و این اتفاق به ضرر تیم ملی ایران است و در واقع فرصت نابرابری برای رقبای اصلی تیم ملی در این گروه ایجاد می‌کند.

هر چه هست موضوع حضور ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بسیار مهم و حیاتی است و ناکامی تیم ملی در این فقره، لطمات بسیاری را به فدراسیون فوتبال آینده و البته هواداران فوتبال در سراسر ایران خواهد زد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی