تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
دیدار آدینه ۳۵

خبرخوانی هفتگی دیدار: ۲۲ بهمن از مرگ بر روحانی تا دعوت از احمدی‌نژاد

در هفته گذشته محمد باقر قالیباف در حالی به روسیه رفت که حرف و حدیث‌ها در مورد دیدار او با پوتین زیاد بود، روحانی روز ۲۲ بهمن شعار مرگ شنید و نام امام در قطعنامه راهپیمایی نیامد.

کد خبر: ۸۱۹۲۹
۱۴:۵۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

خبرخوانی هفتگی دیدار: ۲۲ بهمن از مرگ بر روحانی تا دعوت از احمدی‌نژاد

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبدالهی: در هفته‌ای که گذشت، محمدباقر قالیباف به کاخ کرملین راه نیافت، ابراهیم رییسی در سفر به عراق موفق به دیدار با آیت الله علی سیستانی نشد، جشن سالگرد پیروزی انقلاب با شیوه متفاوتی برگزار و در آن حواشی، چون شعار مرگ بر روحانی گفته شد، نام حضرت امام (ره) از بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن حذف شد و طرفداران احمدی نژاد به سبک خودشان در این مراسم شرکت کردند.


قالیباف در مسکو


 سفر محمدباقر قالیباف به مسکو و عدم راهیابی او به کاخ کرملین و دیدار به ولادیمیر پوتین حاشیه ساز شد و پرحاشیه‌ترین خبری بود که در ابتدای هفته دست به دست چرخید و هنوز بحث در مورد آن ادامه دارد. غائله دیدار محمدباقر قالیباف و ولادیمیر پوتین، اگرچه حاشیه‌ای در حوزه سیاست خارجه بود، ولی به نظر می‌رسد سایه پررنگ آن بر معادلات سیاست داخلی ایران گسترده است. حامد سیاسی راد دبیر سرویس سیاسی دیدارنیوز در همین ارتباط گزارشی به رشته تحریر درآورده که مروری بر آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: «ملاقات قالیباف و پوتین؛ بلندپروازی‌ها در سرمای مسکو یخ می‌زنند»


راهپیمایی ۲۲ بهمن به شیوه متفاوت 


روز چهارشنبه این هفته مراسم سالیانه بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شیوه‌ای متفاووت از سال‌های گذشته برگزار شد. در این راهپیمایی رژه موتور سواران که توسط سازمان بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی سازماندهی شده بود، در خیابان‌های اصلی شهر‌های کشور انجام شد. البته گروه‌های مردمی هم با وسائط نقیلیه‌ای، چون موتور سیکلت و دوچرخه نمایش‌های خاص خود را داشتند که از جمله آن می‌توان به رژه زنان دوچرخه سوار با شمایلی متفاوت از نگاه رسمی، در خیابان‌های اطراف میدان آزادی اشاره کرد.


مرگ بر اسرائیل نه، مرگ بر روحانی!


از حواشی ۲۲ بهمن امسال شعار موتور سواران بسیجی بود که در آن گوینده در بلندگو می‌گفت مرگ بر اسراییل، موتور سواران به جای تکرار آن پاسخ می‌دادند، "مرگ بر روحانی". این اقدام و حرکت واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در نامه‌ای به سید ابراهیم رییسی با اشاره به رفتار‌های موهن عده‌ای موتور سوار و سردادن شعار‌هایی مخرب و غیراخلاقی علیه دکتر روحانی در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب نوشت: با اقدام قاطع سوء استفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع می‌گردد.

توهین به رییس جمهوری خودسرانه نبود

فعالان سیاسی و حزبی هم واکنش نشان دادند. مثلا حسین مرعشی در مصاحبه روز پنجشنبه خود با ایرنا گفت: توهین به رییس جمهوری خودسرانه نبود. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به شعار‌های توهین آمیز برخی راهپیمایان ۲۲ بهمن در یکی از شهر‌های کشور گفت: وقتی یک سازمان مرتبط با نهاد‌های حاکمیتی راهپیمایی را هماهنگ می‌کند، نمی‌توان رفتار نیروی میدانی آن سازمان را "حرکت و اقدام خودسرانه" نامید.

وی اظهار کرد: از ناحیه خودم و حزب کارگزاران سازندگی از رفتار‌های زشت، غیر متعارف و توهین آمیز به رییس جمهوری قانونی کشور توسط برخی از شعار دهندگان مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب، متاسفم.


سالگرد پیروزی انقلاب به سبک دولت بهار

 

این تنها حاشیه ۲۲ بهمن ۹۹ نبود، طرفداران محمود احمدی‌نژاد هم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب، به سبک خودشان در چند نقطه از جمله محله نارمک و میدان هفت‌حوز (حوالی محل سکونت محمود احمدی‌نژاد) تجمع کردند و علی اکبر جوانفکر برای طرفداران احمدی نژاد سخنرانی کرد. در ضمن پلیس از قبل خیابان‌های منتهی به منزل احمدی نژاد که در میدان ۷۳ نارمک واقع شده است، را مسدود کرده بود.


بیشتر بخوانید: نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات۱۴۰۰؛ از ناجی تا انحرافی



نام امام از قطعنامه پایانی ۲۲ بهمن حذف شد


مهمترین اتفاق و عجیب‌ترین خبری که روز چهارشنبه منتشر نادیده گرفته شدن نام امام خمینی بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی مراسم مذکور بود. مهمترین واکنش را موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمنی داشت. در بخشی از بیانیه این موسسه آمده است: کم توجهی صورت گرفته در بیانیه پایانی راهپیمایی امسال، به نام و یاد امام و تذکار بر تجدید پیمان با آرمان‌های ایشان، خطایی است که حتی در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارایه توضیح و نیز عذرخواهی تنظیم کنندگان آن، از علاقمندان به امام ره و انقلاب بویژه خانواده معظم شهداء و ایثارگران است.

 

برچسب ها: دیدار آدینه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی