تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

معاون وزیر کشور: تشکیل سازمان امور مهاجران به مجلس ارائه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور از تصویب ایجاد سازمان امور مهاجران در هیات وزیران خبر داد و گفت: منتظر هستیم این موضوع در مجلس مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۸۱۷۷۵
۱۶:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

معاون وزیر کشور:تشکیل سازمان امور مهاجران به مجلس ارائه شد

 

دیدارنیوز ـ جواد ناصریان روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در بخش‌های ساختاری، تشکیلاتی، بودجه و منابع انسانی وزارت کشور، سازمان‌های تابعه وزارت کشور افزود: یکی از برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع، توجه به مقوله اقتصاد و بهبود فرایند‌های اقتصادی جهت تأمین رفاه و معیشت مردم است.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه وزارت کشور در مجموعه دستگاه‌های اجرایی و قدرت هماهنگی این وزارتخانه، نیاز به اصلاح ساختار‌های قبلی بود که بتوانیم برنامه‌ها و ماموریت‌های وزیر کشور در بحث اصلاح اداری و ساختاری این وزارتخانه را محقق کنیم.

ناصریان خاطرنشان کرد: وزیر کشور در سال ۹۲ هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایی ارائه داده بود که معطوف به اصلاح ساختار‌های اداری و مدیریت منابع این وزارتخانه بود. در این راستا در ساختار وزارت کشور معاونت هماهنگی منطقه‌ای در سطح ملی و معاونت هماهنگی اقتصادی استانی را در ۳۱ استان ایجاد کردیم.

معاون وزیر کشور هماهنگی، پیگیری و مشارکت در ایجاد سند آمایش استان‌ها از طریق دستگاه‌های اجرایی را از ماموریت‌های این معاونت ذکر کرد و گفت: این موضوع از وظایف سازمان برنامه و بودجه بود که توافق شد بخشی از وظایف آن سازمان در وزارت کشور انجام شود.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های معاونت ذکر شده را نظارت و ایجاد هماهنگی لازم در امور مراودات و مبادلات استان‌ها بخصوص استان‌های مرزی کشور ذکر کرد و گفت: ما ۱۶ استان مرکزی داریم که مراودات و مبادلاتشان با هماهنگی این معاونت انجام می‌شود. همچنین هماهنگی و نظارت بر بازارچه‌های مرزی و موضوعات مرتبط با آن از ماموریت‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت کشور است. تمام این موضوعات بخصوص در چهارسال دوم با جدیت پی‌گیری و اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور یادآور شد: توجه به تعاملات منطقه‌ای و ارتباطات متقابل با کشور‌های هم مرز بخصوص ارتباط‌های ایران در سیاست‌های داخلی و سیاست‌های خارجی از برنامه‌های وزیر کشور بود. در این راستا مرکز اطلاع رسانی بین الملل در مجموعه وزارت کشور ایجاد شد.

به گفته ناصریان یکی از برنامه‌های اعلامی رییس جمهوری احیای سازمان برنامه و بودجه بود، در دولت نهم این سازمان منحل و ماموریت‌های آن به وزارت کشور محول شده بود. با هماهنگی که بر اساس دستور رییس جمهوری با سازمان برنامه و بودجه در سطح ملی انجام شد تفاهمی با رییس وقت سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم و مجموعه برنامه و بودجه استان‌ها را از ذیل معاونت توسعه اقتصادی استان خارج کرده و ماموریت‌هایی که متناسب با نیاز سازمان برنامه و بودجه استانی بود تنظیم و ابلاغ شد و ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های وزارت کشور به معاونت‌های استانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها و رویکرد‌های وزیر کشور ساماندهی جامع آسیب‌های اجتماعی و رصد این مساله بود. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی و تاکیدات رییس جمهوری تقویت این حوزه ضرورت داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر کشور اظهار کرد: با هماهنگی که در مجموعه کلان دولت انجام شد و با موافقت مقام معظم رهبری سازمان امور اجتماعی ایجاد شد و سطح آن از مرکز به سازمان ارتقا پیدا کرد و ماموریت‌های اصلی که مغفول مانده بود، شناسایی و احصا شد احصا و با سازمان اداری استخدامی کشور هم راستا و هماهنگ شد.

ناصریان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های سازمان امور اجتماعی برنامه ریزی برای مشارکت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. رصد و پایش مستمر وضعیت اجتماعی کشور، تدوین سیاست‌های پیشنهادی حوزه اجتماعی برای تصویب در شورای اجتماعی با همکاری دستگاه‌ها و حل مساله آسیب‌ها از دیگر ماموریت‌های این سازمان است.

وی مدیریت مهاجرت را از دیگر برنامه‌های وزیر کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین و مقررات، دستگاه‌های اجرایی هرکدام متولی بخشی از این کار هستند. برای همین این موضوع نیازمند مدیریت واحد ایجاد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: بر اساس وعده‌ها و برنامه‌های وزیر کشور ایجاد سازمان امور مهاجران را به دولت پیشنهاد دادیم که ابتدا در مجموعه شورای عالی اداری تصویب شد، مصوبه‌ای از هیات وزیران گرفته شد و مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت و اکنون منتظریم در مجلس مطرح و تصویب شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی