تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

توضیحات دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره حذف یک بخش و مجوز دو فیلم تئاتر

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره مجوز نگرفتن دو فیلم تئاتر و ماجرا‌هایی که برای بخش بدن و حرکت در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر رخ داد، توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۸۱۷۵۲
۱۳:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره حذف یک بخش و مجوز دو فیلم تئاتر

 

دیدارنیوز ـ حسین مسافر استانه در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم دو نمایش «ایوب خان» و «یاماها» برای پخش عمومی مجوز نگرفته است، گفت: این دو فیلم اصلاحاتی داشتند که انجام آن نیازمند تدوین مجدد بود، ولی از آنجا که در جشنواره با ترافیک کاری رو به رو هستیم، هنوز فرصت تدوین مجدد این دو فیلم پیش نیامده است، ولی قطعا این کار به زودی انجام می‌شود.

مسافر ادامه داد: به هر حال معیار‌های پخش عمومی در فضا‌های مجازی و آنلاین با آنچه روی صحنه می‌رود، متفاوت است و خوشبختانه نماینده محترم سازمان سینمایی در تعیین معیار‌ها همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه درباره بخش بدن و حرکت که قرار بود به عنوان یک بخش مستقل در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شود، توضیح داد: قرار بود این بخش برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر برنامه‌ریزی و برگزار شود و با اینکه زمان زیادی تا برگزاری جشنواره نمانده بود، به دلیل اعتقادی که شخصا به تئاتر فیزیکال دارم، فراخوان این بخش را هرچند دیرهنگام، منتشر کردیم.

او اضافه کرد: در این سال‌ها بخشی از جامعه تئاتری کشور بویژه جوان‌تر‌ها به سمت کار‌های بدنی و فیزیکال کشیده شده‌اند و به همین دلیل دوست داشتیم فرصتی برای بروز فعالیت‌هایشان بدهیم، ولی بعد از دریافت آثار متوجه شدیم بسیاری از این آثار، برغم قدرتی که در بخش بدن و حرکت دارند، ولی از تعریف تئاتر فیزیکال یا یک اثر دراماتیک برخوردار نیستند و از نظر محتوایی دچار ضعف هستند.

مسافر آستانه افزود: با این حال برای اینکه این بخش، جا بیفتد و در آینده آموزش‌های لازم در این زمینه انجام بگیرد، ۷ نمایش را انتخاب کردیم، اما از جهت تعریف آن‌ها در یک بخش مجزا به نتیجه نرسیدیم و بهتر دیدیم به جای اینکه شروع این حرکت ضعیف باشد، برای دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم.

او با اعلام اسامی این ۷ نمایش ادامه داد: تصمیم گرفتیم این هفت نمایش را اعلام کنیم تا هم زحمت این گروه‌ها نادیده گرفته نشود و اعتبارشان برای ادامه فعالیت‌شان خدشه دار نشود و هم برای اجرای عمومی در شهر‌های خودشان مورد حمایت قرار بگیرند. ضمن اینکه کمک هزینه جشنواره به این آثار هم تعلق گرفته است.

مسافر در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نداشت همین آثار در قالب یک بخش در جشنواره اجرا داشته باشند، توضیح داد: برگزاری این بخش با این آثار به نفع خودشان نبود، چون این بخش در کشور ما هنوز نوپاست و اگر این اتفاق می‌افتاد، به الگویی نادرست و شناختی غلط درباره تئاتر فیزیکال منجر می‌شد، ولی به این نتیجه رسیدیم به جای اینکه این بخش را این گونه ضعیف آغاز کنیم، فرصتی بدهیم تا شروع خوبی در قالب جشنواره‌ای مجزا یا یکی از بخش‌های دوره بعدی جشنواره تئاتر فجر داشته باشد. چرا که در این بازه زمانی، فرصت خوبی برای آموزش گروه‌های فعال پدید می‌آید تا آنان بتوانند الگوی درستی از تئاتر فیزیکال به لحاظ فرم و محتوای تئاتری ارایه دهند.

اسامی این ۷ نمایش که مسافر از آن‌ها صحبت کرد، به شرح زیر هستند:

«کارگر» به کارگردانی آژین عبدالله‌زاده از کردستان

«مده آ نقص» به کارگردانی طناز فضایلی اسکندری از تهران

«صفر یک» به کارگردانی بهروز پرنیان از آذربایجان

«بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پور سهم‌الدین از فارس

«بیل دریا سوگی» به کارگردانی عباس خلیفه لو از آذربایجان

«بزنگاه» به کارگردانی رضا کاشی لو از ساوه

«گم» به کارگردانی احسان دبیر از مشهد
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی