تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ

کد خبر: ۸۱۷۱۰
۲۲:۴۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: در حساس‌ترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلستان، لیورپول میزبان منچسترسیتی بود که در نهایت شاگردان گواردیولا با ارائه یک بازی هوشمندانه و فوق‌العاده تاکتیکی موفق شدند مچ شاگردان کلوپ را بخوابانند و سه امتیاز شیرین بیرون از خانه را در ورزشگاه آنفیلد دشت کنند.  

منچسترسیتی که در این فصل با خرید روبن دیاز مدافع تنومند بنفیکا خود را از خوردن گل بیمه کرد بود، در این بازی با شیوه بازی آرام و با حوصله در نیمه اول موفق شد تمام تاکتیک‌های لیورپول را خنثی کند. لیورپول هم در این نیمه علنا هیچ بهره تاکتیکی نداشت و کاملا در زمین خود عقب نشسته بود. سیتی در نیمه اول برای نتیجه دادن بازی خود با حرکت انفرادی و تکنیکی رحیم استرلینگ صاحب ضربه پنالتی شد، اما ایلگای گندوغان با فرصت سوزی خود پنالتی را به اوت زد و فرصت پیش افتادن در نیمه اول را از پپ گواردیولا گرفت.  
 
منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ

در نیمه دوم منچسترسیتی باز هم با همان تاکتیک صبر و حوصله با ارائه بازی منسجم سعی در نفوذ بین مدافعان لیورپول داشت. در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم استرلینگ در منطقه راست زمین با حرکت انفرادی به داخل محوطه رفت و پس از پاس دقیق به فیل فودن و ضربه او که توسط بکر ریباند داده شد و ایلگای گندوغان فرصت سوزی نیمه اول را جبران کرد و در دهانه دروازه گل اول را به ثمر رساند. سیتی که دست بالاتر را در زمین داشت همچنان با حفظ توپ و پاسکاری متعدد به دنبال زدن گل‌های بیشتر بود. در دقیقه ۶۳ آرنولد با دادن یک پاس هوایی به پشت فضای مدافعان سیتی برای محمد صلاح و خطای فیزیکی روبن دیاز بر روی او لیورپول در تک موقعیت خود صاحب ضربه پنالتی شد که خود محمد صلاح با فریب ادرسون مورائس گل مساوی را به ثمر رساند.  
منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ

در ادامه کلوپ با آوردن شقیری و میلنر سعی در بردن بازی مقابل گواردیولا را داشت، اما در همین لحظه سیتی صاحب یک ضربه کاشته شد سیتی با ضربه سر جان استونز به گل دوم رسید، اما کمک داور گل را به دلیل در آفساید بودن گل را مردود کرد. سیتی که خود را در زمین بعد از خوردن گل تساوی پیدا کرد و تاکتیک پرس از سمت مدافعان و آلیسون بکر را در ۱۵ دقیقه پایانی در دستور کار خود قرار داد و این تاکتیک نتیجه داد و بکر با یک پاس اشتباه به سمت رابرتسون توپ به فیل فودن رسید و او با دریبل فابینیو و با یک پاس به دهانه دروازه برای گندوغان او گل دوم را زد و سیتی یک بار دیگر پیش افتاد. گل سوم خیلی زود از راه رسید و باز هم آلیسون بکر دروازه‌بان لیورپول سوتی مرگباری داد و باز هم یک پاس اشتباه در خط دفاع به برناردو سیلوا رسید و او با نفوذ به داخل محوطه جریمه توپ را با ارسال چیپ از بالای سر بکر عبور داد و رحیم استرلینگ که تا آن لحظه در مقابل لیورپول در آنفیلد گل نزده بود موفق به ثبت گل سوم شد. این پایان کار نبود لیورپول که تسلیم شده بود سعی در جبران گل خورده داشت، اما کاملا در خط هافبک و حمله ناتوان بود.  
 
منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ

در این لحظه بود که فیل فودن که به سمت چپ رفته بود صاحب یک موقعیت شد و توانست با نفوذ به داخل محوطه جریمه یک ضربه فوق‌العاده به سمت دروازه بکر شلیک کرد و موفق شد با ثبت گل چهارم شیرازه تیم لیورپول را به هم بریزد. بازی در نهایت با نتیجه تحقیرآمیز ۴ - ۱ به نفع شاگردان گواردیولا به ثبت رسید تا با ثبت این پیروزی جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کند و  با ۵۰ امتیاز و یک بازی کمتر در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. لیورپول هم با این باخت سومین شکست متوالی خود را در خانه متحمل شد و با ۴۰ امتیاز در رده چهارم باقی ماند.  

برد منچسترسیتی برابر لیورپول در آنفیلد بعد از سال ۲۰۰۳ برای نخستین بار ثبت می‌شود. رحیم استرلینگ که در این دیدار دروازه لیورپول را باز کرد نیز برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۵ موفق شد در آنفیلد گلزنی کند. شاگردان کلوپ هم در این بازی برای سومین بار متوالی در خانه مغلوب شدند تا یک رکورد منفی دیگر برای کلوپ به ثبت برسد. پیش از نخستین باخت لیورپول در خانه برابر برنلی، ۶۸ بار در خانه مغلوب نشده بودند که حالا بعد از گذشت سه بازی حتی برای گرفتن یک امتیاز هم عاجز مانده است.  
 
منچسترسیتی ۴ - ۱ لیورپول: بازی فوق‌العاده سیتی در شب کابوس‌وار بکر و کلوپ
 
قبل از این دیدار هم چندین دیدار دیگر هم برگزار شد که نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم:
 
انگلستان: 
تاتنهام ۲- ۰ وست برومویچ
ولورهمپتون ۰ - ۰ لسترسیتی

اسپانیا: 
رئال سوسیه‌داد ۴ - ۱ کادیز
اتلتیکو بیلبائو ۱ - ۱ والنسیا

ایتالیا: 
میلان ۴ - ۰ کروتونه
اودینزه ۲ - ۰ هلاس ورونا
پارما ۰ - ۳ بولونیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی