تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قالیباف عازم روسیه شد

رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش روابط پارلمانی دو جانبه را موجب تعمیق روابط ایران و روسیه دانست و گفت: رهبر انقلاب همواره بر روابط راهبردی با کشور روسیه تأکید دارند.

کد خبر: ۸۱۶۹۱
۱۶:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - محمدباقر قالیباف ظهر امروز (یکشنبه، ۱۹بهمن ماه) پیش از عزیمت به کشور روسیه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و روز نیروی هوایی، گفت: سفر امروز به روسیه به دعوت آقای والادین رئیس دومای روسیه انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره بر روابط راهبردی با کشور روسیه تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: این تأکیدات مستمر، موجب شد اولین سفر خارجی من در جایگاه ریاست مجلس با دعوت رسمی، به روسیه باشد لذا یکی از برجستگی‌های سفر این است که حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در خصوص مسائل راهبردی هستم.

وی ادامه داد: خرسندم بگویم روابط تهران و مسکو در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است و روابط دو جانبه پارلمان‌های دو کشور خصوصاً کمیسیون عالی مشترک که با ریاست دو رئیس مجلس اداره می‌شود، روابط را عمق بخشیده و بسیار تأثیرگذار بوده است.

قالیباف ادامه داد: اشتراکات زیادی بین دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد؛ این اشتراکات ما را به سمتی هدایت می‌کند که بتوانیم فرصت‌هایی که در منطقه و جهان وجود دارد را از طریق هماهنگی در چارچوب مشترک جدیدتر و ساختارهای مناسب‌تر به نفع دو کشور در منطقه و حرکت‌ به سمت طرح صلح جهانی پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملاقات با روسای دو مجلس دوما و سنای روسیه و مقامات عالیرتبه دولتی از دیگر برنامه‌های این سفر است که در این راستا رایزنی‌هایی را در رابطه با مسائل دو جانبه، منطقه و جهانی خواهیم داشت که امیدواریم سبب تعمیق روابط راهبردی شود.

 قالیباف روز دوشنبه در اولین روز سفر خود ضمن دیدار و گفت‌وگو با رئیس مجلس دومای فدراسیون روسیه و شورای فدراسیون با اندیشمندان انستیتو شرق‌شناسی این کشور دیدار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین روز سه‌شنبه دیدار و گفت‌وگو با رئیس اتحادیه اوراسیایی، شبکه روسیه 24، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پاتروشف دبیر شورای امنیت را در دستور کار خود دارد و در ادامه روز ضمن سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک در جشن پیروزی انقلاب شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی و بابک نگاهداری مشاور  و رئیس حوزه ریاست مجلس، امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، رئیس مجلس را در این سفر همراهی می کنند.

همچنین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس، امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، حقیقتیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و قفقاز، جاگاریان سفیر روسیه در ایران، پشمچی‌زاده معاون نظارت مجلس، پورسید معاون قوانین مجلس با حضور در فرودگاه، رئیس مجلس شورای اسلامی را بدرقه کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی